Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min senaste nojja. Tycker inte att magen växer, eller att den är som en bebismagen ska vara (vad jag tror iaf). Den är mjuuuuuk som en degklump! Trycker jag in fingret så är den bara mjuk, knappt hård alls... Blir långa dagar fram till rul på måndag näsa vecka.

Kläder, mun och händer som dessutom ska vara i närheten eller i direktkontakt med en liten bebis :crazy:.

Åh fy. Ibland då man lyfter upp små barn i famnen stinker de gammal tobak :down:

Det har nog undgått ganska få att rökning är farligt och att avstå från cigaretter är att föredra för alla. Jag själv är väldigt antirökning, men tycker ändå det är olustigt hur ni moraliserar över en kvinna som avstår från ett beroende under graviditeten just för att hon kan hålla kvar vid tanken att hon alltid kan börja igen när barnet är fött. Hur hon sköter sin rökning (när, hur, var, hur ofta..) och hygienen kring den har ni väl ingen aning om?

@Kecipeyniri Om man inte har problem med tanken på rökning och att vara i kontakt med (små)barn så by all means, kör på! Jag har ingen åsikt om hur andra ska göra, inte alls. Men om man nu är helt ok med det förstår jag inte det kontroversiella med att, som jag, inflika att händerna kan lukta rök och komma i kontakt med barnet? :confused: Jag känner inte en rökare som inte luktar lite rök, oavsett hur god hygien de än har. Det sätter sig liksom, särskilt i händerna. Det behöver ju inte vara farligt eller fel men det går ju knappast att argumentera emot.

Fattar inte ditt inlägg riktigt faktiskt. Antingen är man väl skeptisk, som jag, eller så är man helt ok med det och vad är då på problemet?

Seriöst!
Hur kan man ha mage att gå in och kritisera folk som i dagsläget dessutom inte röker. Jag personligen har aldrig känt en bäbis lukta gammal tobak.
Jag hoppas att ni med så mycket åsikter inte samsover, att ni använder napp och att ni har både sänglarm samt blöjlarm!
Hoppas dessutom inte ni ens tittar åt en droppe alkohol. Riskerna är extremt många för PSD långt ifrån bara rökning.

Seriöst!
Hur kan man ha mage att gå in och kritisera folk som i dagsläget dessutom inte röker. Jag personligen har aldrig känt en bäbis lukta gammal tobak.
Jag hoppas att ni med så mycket åsikter inte samsover, att ni använder napp och att ni har både sänglarm samt blöjlarm!
Hoppas dessutom inte ni ens tittar åt en droppe alkohol. Riskerna är extremt många för PSD långt ifrån bara rökning.

Om vi bara tar detta med PSD, för där handlar det ju om faktiska fakta och inte tyckande om ifall det är äckligt eller inte.

Så måste jag ändå säga att jag inte riktigt förstår ditt resonemang? Att det även finns andra riskfaktorer gällande psd är väl inte ett argument för att inte avstå rökning? Att barn till icke-rökare också drabbas av psd minskar väl inte rökning som riskfaktor?

Om du trots risken med rökning ändå väljer att röka så är det ditt val och det får ju stå för dig. Men det blir konstigt om du kommer med påståenden kring riskerna som inte stämmer.

@Kecipeyniri Om man inte har problem med tanken på rökning och att vara i kontakt med (små)barn så by all means, kör på! Jag har ingen åsikt om hur andra ska göra, inte alls. Men om man nu är helt ok med det förstår jag inte det kontroversiella med att, som jag, inflika att händerna kan lukta rök och komma i kontakt med barnet? :confused: Jag känner inte en rökare som inte luktar lite rök, oavsett hur god hygien de än har. Det sätter sig liksom, särskilt i händerna. Det behöver ju inte vara farligt eller fel men det går ju knappast att argumentera emot.

Fattar inte ditt inlägg riktigt faktiskt. Antingen är man väl skeptisk, som jag, eller så är man helt ok med det och vad är då på problemet?

Och jag förstår inte dina inlägg får jag erkänna, är din poäng att man kan lukta rök efter att man rökt? Nej, det är inte ett särskilt kontroversiellt uttalande.

Min poäng är endast att jag tycker det är opassande att moralisera över en kvinna som har slutat röka och tydligt nämner att anledningen till att hon kunde sluta röka var för att hon kan hålla kvar tanken på att börja igen. Rökning är ett beroende och min verklighet är i alla fall inte så svart och vit att det måste vara antingen eller. Jag gillar inte rökning men det innebär inte att jag per automatik är skeptisk till alla föräldrar som röker, nej. Det kan finnas tusen anledningar bakom och möjligen vara det minst dåliga alternativet för just den personen/familjen.

ch jag förstår inte dina inlägg får jag erkänna, är din poäng att man kan lukta rök efter att man rökt? Nej, det är inte ett särskilt kontroversiellt uttalande.
Ja, det var ju faktiskt vad jag skrev. Att ens kläder, mun och händer kommer att vara i närheten av eller i direktkontakt med ett barn. Du citerade det och blev arg. Jag ser inte det kontroversiella.

Jag har aldrig sagt att man är en dålig förälder om man röker. Inte heller vet du om jag röker, om mina föräldrar röker, om min partner röker. Så chillaxa lite.

Ja, det var ju faktiskt vad jag skrev. Att ens kläder, mun och händer kommer att vara i närheten av eller i direktkontakt med ett barn. Du citerade det och blev arg. Jag ser inte det kontroversiella.

Jag har aldrig sagt att man är en dålig förälder om man röker. Inte heller vet du om jag röker, om mina föräldrar röker, om min partner röker. Så chillaxa lite.

Oj vad du läser in - jag är inte ett dugg arg och känner mig väldigt chill faktiskt. Jag har förklarat två gånger varför jag tyckte ditt inlägg (bland andra) var opassande och du har två gånger förklarat att man kan lukta rök efter att man rökt - vi kommer nog inte längre än så.

Det kanske är en ny tråd- rökning och barn?

Håller med, ledsen för utsvävning!

Hur tänker ni alla kring babyskydd? Tycker det är jättesvårt att jämföra och veta vilken typ som är säkrast. Tycker inte heller någon försäljare lyckats förklara skillnaderna särskilt bra, men de skiljer ju sig rejält i pris :crazy: Hur tänker ni andra, någon som har något tips?

Min senaste nojja. Tycker inte att magen växer, eller att den är som en bebismagen ska vara (vad jag tror iaf). Den är mjuuuuuk som en degklump! Trycker jag in fingret så är den bara mjuk, knappt hård alls... Blir långa dagar fram till rul på måndag näsa vecka.

Min mage växer i omgångar, tycker den står helt still i någon vecka och sen helt plötsligt en morgon har den studsat ut en storlek :)

Så spännande med RUL :love:

Håller med, ledsen för utsvävning!

Hur tänker ni alla kring babyskydd? Tycker det är jättesvårt att jämföra och veta vilken typ som är säkrast. Tycker inte heller någon försäljare lyckats förklara skillnaderna särskilt bra, men de skiljer ju sig rejält i pris :crazy: Hur tänker ni andra, någon som har något tips?

Sökte på bäst i test babyskydd och sen hade vi tur att sambons bäst vän sålde det som var nummer två på listan tillsammans med basen. Inte ens ett år gammalt, givetvis inte krockat för under halva nypriset :)

Här ligger vår knodd och vinkar vid Rul 10/2.
Idag fick jag höra hjärtat slå och låg på stabila 145. :love:

12718151_10153273872117026_710166715135819226_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 023
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar