Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar fundera kring gravförsäkring nu. Vet inte om jag ska nöja mig med gratis eller ta betalversionen. Hur har ni tänkt göra/gjort?
Har iaf bestämt mig för TryggHansa.

Jag har tänkt ta betalversionen utfall att det händer nått så täcker den ju betydligt mer. Ska ta i Folksam men det är mest för att jag har alla andra försäkringar där så får rabatt.

Varit på besök hos bm och lyssnat på bebis hjärtljud idag, mysigt! Tog även blodprover och blev rekommenderad att dubbla dosen järntabletter och ta 2 st per dag så hoppas magen klarar av det.

Annars längtar jag tills magen börjar växa så det syns att det är en bebismage just nu syns det knappt. 20+3 idag :)

Varit på besök hos bm och lyssnat på bebis hjärtljud idag, mysigt! Tog även blodprover och blev rekommenderad att dubbla dosen järntabletter och ta 2 st per dag så hoppas magen klarar av det.

Annars längtar jag tills magen börjar växa så det syns att det är en bebismage just nu syns det knappt. 20+3 idag :)

Oj då är du bara 1 dag före mig nu sen jag blev flyttad.
Jag ska till bm på måndag, längtar efter att få höra knoddens hjärta! :love:

Börjar fundera kring gravförsäkring nu. Vet inte om jag ska nöja mig med gratis eller ta betalversionen. Hur har ni tänkt göra/gjort?
Har iaf bestämt mig för TryggHansa.
Vi ska ha betalversionen från TryggHansa. Har gratisversionen nu, och uppgraderar ett par veckor innan RUL :)

Jag som trodde jag hade bestämt mig för TryggHansa och nu tog jag en jämförelsevis på folksam också och då ersätter folksam mer oftast. :crazy:

Får nog jämföra barnförsäkring med för det enklaste är ju att ta barnförsäkring i samma sen.

Hel vetenskap detta!:banghead:

Maj
28/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, 28 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna
29/7 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping

Augusti
8/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
10/8 Ferrari, tredje barnet, 25 år Göteborg
13/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Varit på RUL idag!
Var jättenervös innan att det skulle vara tomt.
Men där låg en liten krabat och vinkade. Blev flyttade från 6/7 till 28/6.
Dom tyckte inte det såg ut som en kille men vågade inte säga att det var en tjej. Så vi är fortfarande ovetande! :p
Dock är mina misstankar starka att det är en tjej. :p

Oh vad glad jag är över att se dig i tråden igen och vad härligt det gick bra på RUL :love: och en till junibebis, vad roligt, nu ligger vi ganska nära varandra :)

RUL är nu bokat 16/3 :) ! Ser fram emot det, men det är bara en månad kvar ju... svårt att tro att jag gått ungefär halvvägs om en månad.

Lite oroad över framtida förlossning är jag. Sist gick det jättebra, rena rama drömförlossningen, men det gick fort. Så är väl mest oroad över att det ska gå för fort, eller att jag inte ska uppleva att värkarna gör ont (sist när jag kom in till förlossningen hade jag knappt ont, och var 10 cm öppen när jag kom). Så det är väl det som gör mig mest fundersam. Tur åtminstone att pappan till barnet har körkort och bil denna vändan iallafall, så slipper jag ringa och väcka pappa (för det händer ju alltid mitt i natten... klart :P)

Har två perfekta namn till bebisen i magen, plus mellannamn. Så nu är jag mest nyfiken på vad det är för någon liten prick där inne.

Har ni funderat på föräldraledighet och liknande? Jag är lite inne på att vara hemma själv de första halvåret, sen får nog fadern ta över, jag vet av erfarenhet att jag inte är särskilt positiv i att vara hemma för länge. Och min målsättning är att heltidsamma i fyra månader, gå över till att kombinera ersättning/amning och sen sluta amma helt till 6 månader. Jag ammade ettan i 12 månader, tvåan i 4 månader. Och tvåan fick en mycket bättre ankytning till sin pappa, på alla sätt. Eftersom jag också har närmare tre fulla semestermånader att ta ut (ja, jag vet inte hur jag kunnat samla på mig 60 semesterdagar....) så funderar jag dessutom på att kombinera och ta 5 dagar föräldraledigt och 2 dagar semester under perioden jag är hemma. Dryga ut kassan lite.

Vad skönt att ha hittat namn redan, vi har fastnat totalt och stackars bebis kommer nog få bli döpt av Skatteverket till slut :p

Vi tänkte vara hemma tills bebis är 1,5 år och just nu lutar det åt att vi är båda tillsammans med barnet i sommar, därefter är jag ensam till nästa sommar då pappan tar över sista 6 månaderna.

Idag har vi beställt vagn, imorgon ska vi köpa spjälsäng (beg på blocket). Det blir en Troll bedside crib att börja med så byter vi ut den till något större senare. Babyskydd till bilen är köpt, skötväska är köpt. Det känns som det inte är något större mer som ska inhandlas. Jo, skötbord, men det ska vi kolla blocket. Men annars är det nog inga mer större/dyra grejer som ska handlas. Vi är ute i väldigt god tid, men jag gillar att ha allt klart och inte vara ute i sista sekund :p

Idag har vi beställt vagn, imorgon ska vi köpa spjälsäng (beg på blocket). Det blir en Troll bedside crib att börja med så byter vi ut den till något större senare. Babyskydd till bilen är köpt, skötväska är köpt. Det känns som det inte är något större mer som ska inhandlas. Jo, skötbord, men det ska vi kolla blocket. Men annars är det nog inga mer större/dyra grejer som ska handlas. Vi är ute i väldigt god tid, men jag gillar att ha allt klart och inte vara ute i sista sekund :p

Jag vill ha allt klart i tid så man kan koppla av sista trimestern. :)
Vagn har jag sett ut sen låååångt innan vi blev gravida! ;)

Här är det också bara skötbord och ev nån byrå eller klädskåp som saknas.
Vagn är bestämd ska bara kika färgkombinationer i affär innan beställning.
Vagga och spjälsäng har vi mitt gamla.
Babyskydd och babysitter har vi fått av mamma och pappa.

Nu håller jag mest på och spanar på vilka andningslarm och babyvakt vi ska skaffa.

Spännande! Vad blev det för en vagn?

Vi är också sugna på en Troll bedside crib - den verkar himla praktisk och är den enda som får plats i vårt sovrum innan vi flyttar så blir nog perfekt första tiden!

Vi var hos bm och lyssnade på hjärtljud i veckan, lika mysigt som vanligt :love: annars är där inga mer UL planerade, tycker det känns jättekonstigt! Vill så gärna se pyret igen, så vi kanske går privat en gång till lite längre fram för att säga hej till honom igen.

Allt tuffar på här, jag har dock varit inne i en orosfas och sover väldigt oroligt och drömmer jätteknasiga drömmar om att jag röker, dricker och tar droger O_o jag sover djupt och lever mig in i mina drömmar och rycker ofta till och gör häftiga rörelser - har fått för mig jag kan klämma eller skada bebis med mina tokryck så har knappt velat gå och lägga mig :crazy: känt mig lite bättre senaste nätterna så hoppas det bara var en knasfas som nu är över!

Vi var hos bm och lyssnade på hjärtljud i veckan, lika mysigt som vanligt :love: annars är där inga mer UL planerade, tycker det känns jättekonstigt! Vill så gärna se pyret igen, så vi kanske går privat en gång till lite längre fram för att säga hej till honom igen.

Allt tuffar på här, jag har dock varit inne i en orosfas och sover väldigt oroligt och drömmer jätteknasiga drömmar om att jag röker, dricker och tar droger O_o jag sover djupt och lever mig in i mina drömmar och rycker ofta till och gör häftiga rörelser - har fått för mig jag kan klämma eller skada bebis med mina tokryck så har knappt velat gå och lägga mig :crazy: känt mig lite bättre senaste nätterna så hoppas det bara var en knasfas som nu är över!

Vad mysigt! Jag ska få höra hjärtljuden på måndag så jag längtar väldigt! :Det
"Tack vare" min höga bmi så är det redan bestämt att jag ska få ett TUL. Så jag vet att jag kommer få se knodden igen om ca 12 veckor. :)

Jag drömmer ofta att jag röker men beror nog på att jag enbart slutade röka för knoddens skull.

Spännande! Vad blev det för en vagn?

Vi är också sugna på en Troll bedside crib - den verkar himla praktisk och är den enda som får plats i vårt sovrum innan vi flyttar så blir nog perfekt första tiden!

Emmaljunga Mondial de luxe i färgen Dalls, med fyra fasta lufthjul, den är så jekla fin!:)

Ja, jag vill gärna ha bebisen nära, men inte i själva sängen. Jag sover stilla men inte min man, han klänger på mig som en koala i sömnen så detta känns som ett bra alternativ :)

Roligt med ny vagn!
Jag skulle vilja köpa ny/byta vagn till denna bebis men är nog för snål.
Känner bebisen varje dag nu, det är så mysigt!

Emmaljunga Mondial de luxe i färgen Dalls, med fyra fasta lufthjul, den är så jekla fin!:)

Ja, jag vill gärna ha bebisen nära, men inte i själva sängen. Jag sover stilla men inte min man, han klänger på mig som en koala i sömnen så detta känns som ett bra alternativ :)

Spanade in den på deras hemsida nu - verkligen jättefin vagn ni köpt!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 023
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar