Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha så det kan gå!
Men vad kul, hoppas att ni blir nöjda!

Haha ja.
Sambon gillade verkligen inte sv chassi.
Men ska man vara med och bestämma får man vara med och betala. Haha.
Blev ju en ny vagn hur eller hur och nöjda är vi.
Vi stod länge och klämde och diskuterade fram och tillbaka innan vi bestämde oss. :)

Igår var vi på RUL och det gick jättebra :love: var sjukt nervös innan men vi fick en jättebra överläkare som egentligen bara tittar på sjuka barn men det hade blivit något fel med bokningen för oss så det kändes extra tryggt att han tittade. Det är en liten kille :love::heart

Nu känns det mer verkligt och jag längtar jättemycket. Bara 150 dagar kvar haha!

Igår var vi på RUL och det gick jättebra :love: var sjukt nervös innan men vi fick en jättebra överläkare som egentligen bara tittar på sjuka barn men det hade blivit något fel med bokningen för oss så det kändes extra tryggt att han tittade. Det är en liten kille :love::heart

Nu känns det mer verkligt och jag längtar jättemycket. Bara 150 dagar kvar haha!

Så underbart! :Det
Blev du flyttad något? :)

Imorgon går vi in i v 24 - vad veckorna går snabbt nu! Jag börjar känna mig lite begränsad av magen, kan inte böja mig, känner mig lite klumpig och blir flåsig direkt. Kroppen börjar säga till så jag har fått dra ner på tempot lite. Blir "hård" över magen så fort jag stressar och powerwalka (som jag älskar) är bara att glömma.

Annars mår jag bra och lillpyret där inne gör sig till känna ett par gånger om dagen :love:

Imorgon går vi in i v 24 - vad veckorna går snabbt nu! Jag börjar känna mig lite begränsad av magen, kan inte böja mig, känner mig lite klumpig och blir flåsig direkt. Kroppen börjar säga till så jag har fått dra ner på tempot lite. Blir "hård" över magen så fort jag stressar och powerwalka (som jag älskar) är bara att glömma.

Annars mår jag bra och lillpyret där inne gör sig till känna ett par gånger om dagen :love:

Går in i v 23 på onsdag. Men känner igen mig i det du säger.
Jag älskar att sitta i skräddarsits men nu får jag hjälpa benen på plats haha.
Sen gammelhunden brukar alltid ligga i mitt knä när jag sitter så men snart går det inte för magen puttar ur honom haha.

Känner igen det där! Jag som i vanliga fall är ute och går mkt med hundarna i ganska raskt tempo blir nu andfådd och får typ mjälltugg och blir hård över magen så fort jag försöker gå i snabbt tempo. Så nu går promenaderna i snigeltempo mot vad jag är van vid och känner mig mest klumpig.

Men känner också av knodden varje dag och mer och mer tydliga rörelser :)

Ni som känner bebis hur skulle ni beskriva känslan för er?
Verkar vara väldigt olika hur folk uppfattar rörelserna. :)

Vår Knodd känns som typ tuggummibubblor som ploppar. Ibland mer tydligt och ibland mindre tydligt.

Igår när vi hörde melodifestivalsbidraget Human så körde Knodden värsta racet med små ploppar! :p
Frågan är var det som.m låten gillades eller ogillade? ;)

Nu har jag varit på RUL. Men det var för tidigt så jag har fått en ny tid den 10 mars. Blev även framflyttad till 30 juli. Men jag ändrar det på listan när jag gjort nästa UL.
Moderkakan låg bakåt och neråt så de vill att jag ska göra ett UL i vecka 30 också. Bara för att hålla lite koll. Men allt så bra ut, det BM kunde mäta, så det var skönt :)

Nu har jag varit på RUL. Men det var för tidigt så jag har fått en ny tid den 10 mars. Blev även framflyttad till 30 juli. Men jag ändrar det på listan när jag gjort nästa UL.
Moderkakan låg bakåt och neråt så de vill att jag ska göra ett UL i vecka 30 också. Bara för att hålla lite koll. Men allt så bra ut, det BM kunde mäta, så det var skönt :)

Varför måste man göra extrakontroll för det?
Men låg också i nederkant i bakvägg men läkaren sa inget om extra ultraljud för det.
Dock ska jag redan få ett TUL pga hög bmi i v 32.

Men låg också i nederkant i bakvägg men läkaren sa inget om extra ultraljud för det.

Ifall den ligger över eller för nära utgången så kan bebis inte komma ut vid en vaginal förlossning. Så då blir det automatiskt snitt om den inte flyttat på sig när man kollar med ul senare i graviditeten.

Ja du ser ju @Matmissbrukaren svar nedan, hittade det också efter lite googling.

Ifall den ligger över eller för nära utgången så kan bebis inte komma ut vid en vaginal förlossning. Så då blir det automatiskt snitt om den inte flyttat på sig när man kollar med ul senare i graviditeten.

Jag läste lite om det och den kan flytta sig i samband med att att allt växer. Så det hoppas jag på. Vill gärna göra vaginal förlossning om det går :)

Ja du ser ju @Matmissbrukaren svar nedan, hittade det också efter lite googling.

Jag läste lite om det och den kan flytta sig i samband med att att allt växer. Så det hoppas jag på. Vill gärna göra vaginal förlossning om det går :)

I dom flesta fall så brukar den komma högre upp ju mer livmodern växter så hoppas det blir så för dig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 023
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18