Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vägde mig idag igen och har gått upp 0,3 kg sen inskrivningen den 7 december.
Jag klagar verkligen inte för jag äter som man ska och mår bra samt växer om mage och bröst. Det innebär alltså att mitt extrafett försvinner. :banana:

Tycker det är lite tråkigt att det ska vikthetsas till och med i gravidtrådar. :( Och sen fortsätter det i föräldratrådarna istället.

Ursäkta om mitt inlägg tas som vithet. Jag ligger på högt bli så jag pga det får tillväxtultraljud, har större risk för graviditetsdiabetes. Dessutom är jag stelopererad i vänster fotleder med läkaruttalande att dom inte kan säga hur min kropp klarar en graviditet pga den extra tyngden det innebär.
Därför är jag väldigt glad att min kropp belönar mig med sund viktnedgång som endast gynnar mig och mitt barn!

Tråkigt det tas som vikthets när jag bara vill bubbla ur lite glädje!!!

Tänker att vikten ändå blir en ganska stor grej man tänker på under graviditeten. För många e det ju ganska många kilo man ökar o kroppen ändras ju drastiskt utan att man egentligen kan göra nåt. För min del iaf är det nåt jag gärna håller koll på o som ibland kommer upp som samtalsämne, precis som med allt annat som hör en graviditet till. Inte för att det är nån sorts vikthets utan bara för att det e en del av det stora hela.

Jag tycker inte heller det vikthetsats här i tråden! Känsligt ämne för många (inkl mig själv) så inte helt lätthanterbart men tycker vi gör ett bra jobb här inne.

Min lille parvel rör sig massor :love: fasen vad coolt det är att vara kvinna och kunna uppleva det! Tycker lite synd om min man faktiskt, men han känner rörelser utanför och är exalterad över det så :p men så coolt att kvinnokroppen kan skapa en annan människa så här, är helt fascinerad!

Vi är i vecka 21 nu och jag mår fortsatt superbra, men nu har flytningarna (som de i vårtråden pratade om för några veckor sedan..) kommit - dem hade jag gärna sluppit :cautious:

Känner just nu att det mest svaras i denna tråden om man är negativ, rädd orolig. Har man något glatt att säga svaras det oftast inte om inte nån har starka åsikter mot det.

Därför väljer jag att lämna tråden just nu iaf. Blev riktigt sårad när min glädje skulle tryckas ner men annars kan man ge tusan i att svara mig.
Borde inte bry mig så hårt men kanske är grav hormoner som hjälper till. Därför väljer jag nu min egen glädje!

Känner just nu att det mest svaras i denna tråden om man är negativ, rädd orolig. Har man något glatt att säga svaras det oftast inte om inte nån har starka åsikter mot det.

Därför väljer jag att lämna tråden just nu iaf. Blev riktigt sårad när min glädje skulle tryckas ner men annars kan man ge tusan i att svara mig.
Borde inte bry mig så hårt men kanske är grav hormoner som hjälper till. Därför väljer jag nu min egen glädje!

Snälla du, lämna inte! :) Jag är pepp iaf och tycker att man ska få yttra det man vill :) Kram!

Nej så tråkigt :( du tillför massor av glädje och pigga inlägg, hoppas verkligen du vill stanna kvar hos oss!!

Håller helt med de senaste två inläggen, håll dig kvar!
Jag är också sjukt glad för tillfället då allt växer utom vågen, det FÅR man tycka och känna!
Jag har en hel del att ta av från början och så länge vågen inte går uppåt snabbt redan nu så är jag väldigt glad över det.
Man får skriva det, och jag är glad över att jag inte är ensam att känna så!

Håller helt med de senaste två inläggen, håll dig kvar!
Jag är också sjukt glad för tillfället då allt växer utom vågen, det FÅR man tycka och känna!
Jag har en hel del att ta av från början och så länge vågen inte går uppåt snabbt redan nu så är jag väldigt glad över det.
Man får skriva det, och jag är glad över att jag inte är ensam att känna så!

Tycker absolut att man ska få uttrycka sin glädje för att man inte gått upp så mycket i vikt! Men för att tänka på hur det kan uppfattas så kanske man ska skriva sin anledning till varför man inte vill/bör gå upp så mycket i vikt? Jag tänker att då behöver ingen missuppfatta att det handlar om någon slags vikthets :)

Tycker absolut att man ska få uttrycka sin glädje för att man inte gått upp så mycket i vikt! Men för att tänka på hur det kan uppfattas så kanske man ska skriva sin anledning till varför man inte vill/bör gå upp så mycket i vikt? Jag tänker att då behöver ingen missuppfatta att det handlar om någon slags vikthets :)
Eller så kan folk bara vara glada över någon annans glädje? Oavsett anledning?

Eller så kan folk bara vara glada över någon annans glädje? Oavsett anledning?

Jo visst men eftersom just det här med vikt verkar vara ett otroligt känsligt ämne för många så skadar det ju inte att vara lite övertydlig? Själv bryr jag mig inte och jämför inte mig med andra men många gör ju det.. :(

Klart du inte ska lämna gruppen! :heart Jag tycker verkligen inte att det har varit någon vikthets här och det är klart att man måste få bli glad över en sådan sak. Vikt är ju alltid ett känsligt ämne oavsett om man är gravid eller inte.

Hur går det för er andra? Jag är i vecka 17 (16+3) och har haft en jobbig huvudvärk till och från nu i nästan två veckor. Pratade med min barnmorska som trodde att det beror på järnbrist och rådde mig till att börja äta Niferex redan nu istället för i vecka 20 som tänkt enligt mina värden.

Jag hoppas att det har gett effekt för nu har jag inte haft någon huvudvärk på två dagar (peppar, peppar, ta i trä) :p

Hur går det för er andra? Jag är i vecka 17 (16+3) och har haft en jobbig huvudvärk till och från nu i nästan två veckor. Pratade med min barnmorska som trodde att det beror på järnbrist och rådde mig till att börja äta Niferex redan nu istället för i vecka 20 som tänkt enligt mina värden.

Jag hoppas att det har gett effekt för nu har jag inte haft någon huvudvärk på två dagar (peppar, peppar, ta i trä) :p

Det går bra här, är i vecka 16 (15+1) och längtar tills magen börjar växa. Har tjock mage från början så det känns som den aldrig kommer bli som en bebismage ska vara...
Men illamåendet, jag mår illa mest hela tiden. Spyr nån gång på morgonen men sällan. Men bara ett allmänt illamående och inget direkt sug på mat heller. Hade nog kunnat leva på glass och coca cola fram till BF ;)

Här har ganska mycket av tröttheten kommit tillbaka, kände mig ganska pigg några veckor så det var skönt! Illamående på morgonen fortfarande. 50% sjukskriven from nästa vecka o sen på heltid from mitten av april ungefär. V 19+5 idag o går inte ens att dölja med lite god vilja längre :p sambon påpekade för bara någon dag sen att magen måste dubblat sin storlek på bara ett par dagar!

Här går det bra vecka 20 idag (19+3). Mår bra nu, både illamående och trötthet är borta så det är skönt.
Kan också känna rörelser nu så häftigt! Det känns mest som lite bubbel/fladder i magen.

Men är lite otålig att magen ska bli större får hela tiden höra att det syns inte alls att du är gravid (fast jag tycker det syns lite).

Jag kan heller inte dölja att jag är gravid och ett par stycken "okända" har frågat om jag är gravid. Det mesta i klädväg passar inte längre, så har fått köpa lite nya byxor, tights och längre toppar och tröjor. Är som sagt i v 21 och än så länge är flytningar och nästäppa enda "jobbiga", så jag trivs riktigt bra med att vara gravid! Sitter i möte och har presentationer när lillbebis plötsligt börja röja runt - så häftigt att han hänger med på allt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 025
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar