Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Det är ju ett utvecklingssprang vid 12 veckor. Raphael är pa väg ut ur det nu tror jag och de är ju ganska precis lika gamla har jag för mig.

Jo visst är dom? Nellie föddes 17e juli. Vi var ju beräknade samma dag om jag minns rätt?
Ikväll var vi tillbaka till skrik men det går ändå lite snabbare att lugna henne nu.
Hann till och med med att baka lite nu på kvällen. Ska ha dop den 22 november så lika bra att få det klart. :)
Är det någon mer som ska döpa?

Jo visst är dom? Nellie föddes 17e juli. Vi var ju beräknade samma dag om jag minns rätt?
Ikväll var vi tillbaka till skrik men det går ändå lite snabbare att lugna henne nu.
Hann till och med med att baka lite nu på kvällen. Ska ha dop den 22 november så lika bra att få det klart. :)
Är det någon mer som ska döpa?
Vi ska väl det är det tänkt, men blir nog inte förrän i januari. Har lagt över det där på sambon att boka och så, så det ska ju bli intressant att se om det då blir av överhuvudtaget!
Dottern döptes i "min" dopklänning som min mormor har sytt och jag verkligen älskar den. På sambons sida blev man lite kinkiga då för dom har också en som typ hela hans släkt har döpts i och alla namn är inborderade (mer och mindre vackert om jag säger så). För sambons del kvittar det med det här med klänning men ni kan ju tänka er hur det låter på resten av släkten!! Så jag får ju lov att ge mig för att skipa någon rättvisa i det hela. Nu hinner ju sonen bli ganska gammal (ca 7-8) månader så i smyg sätter jag mitt hopp på att han har blivit för stor för den klänningen och får lov att ha samma som storasyster
Larvigt av mig och egentligen bryr jag mig fan i allt vad dop heter men det är väl tradition så vi kommer att göra det (om nu sambon får tummen ur).

Nellie kommer vara 4 månader ungefär när vi döper. Gör det väl mest av tradition. Är inte direkt troende annars.
Hon kommer ha samma dopklänning som min mamma, hennes 2 systrar och alla deras barn samt jag och mina 2 bröder har döpts i. :)

Här var det döpt :p Hon döptes i början på september så hon var tre månader. Mest för att det är en fin tradition och vi hade en jättebra präst :)

På tal om sex har jag inte vågat än och jag har inte fixat preventivmedel heller ännu (för att jag inte bestämt mig för vad jag ska ha även om det lutar åt Cu-spiral). Min sambo vill liksom inte "tränga sig på" mig heller. Sen sover ju dottern i sovrummet och vi bor i en tvåa så det får väl bli soffan eller golvet istället... :D

På tal om preventivmedel så var jag till bm idag för att diskutera detta. Är ju lite antihormoner, inte egentligen flr att jag mår dåligt utan mer att jag tycker det är onödigt att stoppa i sig sånt. Är lite inne på spiral och när hon pratade om hormonspiral så skulle jag nog kunna överväga en sån då jag har rätt ont vid ägglossning och enl bm skulle det kunna hjälpa då... Det som inte låter så kul med kopparspiral är ju mer blod och smärta...
Hur tänker ni?

Finns ju en ny hormonspiral som avger hormon i likhet med ett minipiller var tredje vecka.. Och det känns ju inte så farligt faktiskt. Men jag vet inte.

Jag är livrädd för att bli gravid nu (väldigt ironiskt i och med att dottern kom till genom provrör). Har inte varit på efterkontroll ännu men ska diskutera sterilisering då. Fungerar inte bra på hormoner och kopparspiral känns läskigt på något vis.

Hur går det med syskonvagnen, @DarkInNight.

Här har för övrigt varit en väldigt trött dag, varit helt slut. När Harry sov satte jag faktiskt dottern framför tvn och gick och vilade lite (sovrummet är precis vid tvrummet).

Trött igår och då blev det självklart en jobbig natt. Varannan timma vaknade hon, inga kissar på toa heller (en bajs dock) så då kissar hon i blöjan och vaknar väl av det misstänker jag. Nu sover hon men jag har inte tid att somna med henne nu, ska till BVC kl.11 och sen till stallet med stora dottern.

Beklagningsinlägg..

Det har varit några tuffa nätter. Många många amningar plus att bebis varit mycket tät bak i näsan vilket gör att han sover dåligt = jag sover dåligt.

Jag är inte en som gillar att be om hjälp.
Men kände att nu måste jag verkligen få sova, jag får flera depressionssymptom när det blir för lite sömn. Tappar livslusten, vill slakta hästarna, gråter, hatar mitt liv, ångrar barnen, illamående etc.

Så jag frågade om inte sambon kunde ta V inatt och ge honom ersättning.
Men, det hade han ingen lust med. För det var så bökigt att gå upp (ner) och blanda ersättning samt att han sov så dåligt när han sov bredvid V eftersom han inte kunde slappna av. (no Shit..som om jag inte själv har de problemen. Vaknar ju själv till när dottern är på väg hit från sin säng innan hon ens klivit ner på golvet. Sambon som sover i samma säng som dottern vaknar inte )

Är så sjukt besviken och ledsen. Känns som att min sömn och mitt mående kommer allra längst ner på prioriteralistan. Eller nej, jag finns inte ens med på listan.

Så nu gör jag något nytt.
Borstade tänderna och har lagt mig. Själv.
Lämnat honom själv med två barn att mata, borsta tänder och natta.

Den elaka delen i mig hoppas att ungarna är krävande och att han får en förjävligt jobbig kväll.
Så att han kanske förstår att det kan vara lite tufft att rådda ihop allt själv.

Ursäkta gnället.

Förresten, @Energi :) hur mår du?

Men vad har du för karl @DarkInNight? :mad: Vi flaskmatar vår bebis och min man är minst sagt delaktig i detta. Om han inte har något viktigt han måste upp till tar vi halva nätterna var. Har du försökt att tala allvar med din sambo? Det låter inte alls hållbart det där.

Men vad har du för karl @DarkInNight? :mad: Vi flaskmatar vår bebis och min man är minst sagt delaktig i detta. Om han inte har något viktigt han måste upp till tar vi halva nätterna var. Har du försökt att tala allvar med din sambo? Det låter inte alls hållbart det där.

Ja ibland undrar jag... :'(

Ligger just nu och lyssnar på bebis som skriker medan sambo försöker hitta ersättningen.
Usch vad ont det gör i hjärtat att lyssna på V men det hjälper ju inte i långa loppet att jag går ner och tar över.

Är så förbannat trött och bara gråter

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix