Tack för alla sympatier! Precis som
@supersonic skrev så kommer det inte påverka henne alls så länge hon inte börjar röka. Jag ska dock försöka få igenom att testa Harry.
@DarkInNight Harry var inte gul alls.
Dottern däremot fick sola på BB och var gul länge. Det var vår bvcsköterska som skickade oss vidare i och med att viktkurvan började dala också. Så om han är ljust nu skulle jag inte vara orolig.
@Tora och
@majola Känner igen mig i att det känns som om man bara skäller hela tiden. I början var det hemskt. Nu har ju jag bara en huligan, men som är mitt inne i en turbulent tvåårskris. Nu när H inte har problem med magen längre går det bättre. Ett Icabesök i veckan resulterade i massivt bryt, ett varutorn som nästan störtade till marken och ett tillfälligt farthinder i form av en vrålande platt liggandes tvååring vid kassan... Lillebror sov sig igenom hela spektaklet som tur var.
Vad gäller ekonomin så blir man inte rik på att vara föräldraledig, jag tar dessutom bara ut tre dagar i veckan. Tur jag får föräldralönen från jobbet annars skulle det inte gå. Mannen har helt ok lön och vi har knappt några lån så vi lever billigt. Ja, bilar! Hade min inne på service förra månaden och även fast de inte hittade något gick det ju på en del ändå. Mannen har en gammal 745 som vi hoppas håller ett år till i alla fall.
Den enda jag unnar mig är Linas matkasse. Då jag roddar och utför allt i hushållet bestämde jag att det skulle vara skönt att slippa att planera matsedel och handla varannan vecka.
På tal om det, hur delar ni upp sysslorna nu när ni är hemma? Jag har slutat tjata och accepterat att jag får göra allt.
Förhoppningsvis blir det samma upplägg när han är hemma. Den här gången kommer han att vara hemma nio månader och jag åtta. Hur har ni lagt upp det?