Har varit hos "mammakuratorn", gav noll och ingenting, förutom mer ångest.
Jag berättade att jag känner mig som världens sämsta mamma, att jag har prestationsångest som förälder och att jag har enorma krav på mig själv som människa och mamma.
"Sixten vill inte ha en perfekt mamma, han vill ha en äkta mamma, hur känner du när jag säger det?"
"Det ger mig mer ångest, nu känns det som att det inte spelar någon roll vad jag gör, jag kommer inte vara bra och äkta vad jag än gör."
Tror ni människan nöjer sig så? Nejdå, hon fortsätter babbla om att jag ska sluta ha ångest (hur?) för Sixten vill ha en "äkta" mamma.
Sen ville hon att jag skulle gå i nån satans stödgrupp för nyblivna mammor. Jag berättade att det är inget för mig, det kommer inte ge mig något då jag är diagnosticerad med social fobi (läs mig journal liksom!). Jag kommer ha tokångest inför dessa träffar, få panikattacker där och sen må dåligt för att jag inte fixar allt som en normal människa kan.
Detta fortsatte hon att tjata om i en halvtimme!
I slutet sa hon till Sixten, "mamma måste sluta oroa sig och ha ångest, det är ju inte alls bra för dig!"
Tack, förstör mitt lilla självförtroende liiite till bara. Svart på vitt att jag förstör för mitt barn.
Jävla tant! Läs min journal där mina diagnoser står, där det står fler gånger att jag MÅR INTE BRA! Där det framkommer att jag har social fobi, tvångstankar och att jag flera gånger de senaste åren har varit suicidal. Så jävla lyckat då att sitta och kläcka ur sig sån skit.
Slut rant, och förlåt för OT
Förlåt men, vilken kärring! Känns som hon inte är på rätt plats alls!
Har inte så mkt att tillägga än vad de andra redan har skrivit..
Men vill skicka dig en varm cyberkram!