Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

:devil::p:rofl: Har ju fått en hormonrand från naveln och upp nu också, vilket känns aningens mer normalt än mustaschen, MEN, den sitter ju liksom inte mitt på magen utan går upp från sidan av naveln vilket gör att hela jag ser skev ut:D

Skogstrollet skrev:
Vadå har ni inte alla det...? Typ... mammutbehåring...?
Problemet är att det inte växer hår utan det är bara missfärgat:p Jag skulle behöva nånting som bleker huden:D Men jo, i övrigt växer allt hår som ogräs:p

Oh här är det tvärt om, växer inget hår ngnstans!!!! Oh kan meddela att jag har kol-svart hår i tagel-kvalité från stor-tårna upp till halva magen i vanliga fall!! Kan lova att jag av mina lena sexiga ben :) synd bara strikte resten av mej är så himla sexig just nu :(

ALLA:
Jo, detta med ohkänna sej sexig ohfå till det mellan lakanen.... Nix, går icke :( Oh lusten är det absolut inga fel på:o Vi kommer igång så fint båda tvår det väl blir (vilket är väääälzigt sällan nu desista veckorna), men sen liksom.... Ja jag vet intevad de blir...... Vet inte om det beror på mej att jag känner mej osexig, eller om det är sambon som tycker jag är osexig eller rädd att skada mej. Sist frågade jag om han tyckte sexet var jobbigt nu när magen verkligen kommit, men på den frågan fick jag ett ilsket NEEJ, och en mkt sur sambo som efterförljd. Ja ja, försöker att inte ta så hårt på detta oh de går bättre oh bättre, men tråkigt när lusten facktist finns!!

Fredag nästa vecka är det dax för besök hos BM igen. Hoppas man får moderskapsintyget då så detta krångel med fk kan börja. Varit inne flera gnger på deras hemsida oh försökt läsa på, men blir tjut-färdig varje gng. Vilket krångel.... Dagar hit oh dit oh Jisses..... Tur jag har många vänner som redangått igenom detta så man kan få hjälp!!

Idag var vi iväg på tillväxt-kontroll och köns-bestämning. Allt såg bra ut, och i magen bor en liten flicka :love: En väldigt vrång sådan, hihi :)
Hade bara bokat ett vanligt UL men kom därifrån med 3D bilder då lillan vägrade visa oss ansiktet och det var lättare med 3D att få en skymt :)
Såååå häftigt!!
Vi skrattade gott kan jag lova. Han som gjorde ultraljudet buggade oh knuffade oh pratade med magen min utan att lillan rörde en fena... Eller ja, hon rörde sej inte som han ville iaf. Då säger han till slut ""det var mej då en väldigt envis tjej detta"" . Sekunden efter att han uttalat orden ser vi på skärmen en hand dyka upp och gör tummen upp!!!:rofl: Undrar jag hur detta ska sluta haha!

Idag är vi i v 24+0 och i måndags var första gngen som sambon fick känna sparkar. Sparkarna har verkligen ökat enormt i styrka denna vecka, och även i antal, helt underbart!!

Måste fråga... Äter ni järn-tabletter oh hur går det med era magar? Jag äter Niferex oh har hittills klarat magen med hjälp av kiwi och Activia men nu börjar de bli tråkigt. Visst, ja får gå på toa oh så, men det är absolut inte bra!

Jag har mammutbehåring och brukade vaxa mig på salong förr, men exakt hur ont gör det att göra det själv hemma? Jag kan definitivt inte göra det själv, jag är en sån som rycker av plåster långsamt :p

Jo jag ska inte ljuga, det känns... :p Men just överläppen går jäkligt fort och enkelt att göra så även om jag fasar för det så går det. Jag har aldrig gjort det på salong så jag kan inte jämföra. Jag har vaxat benen själv och det funkar också, efter en minut eller två får iaf jag en sånt endorfinpåslag att det inte gör ont längre. Tills jag byter ben... :crazy:

Min sambo ska få bekosta salongsbesöken när jag inte längre når att ta hand om ben och "det övriga" själv.... :cool:

Vi kommer igång så fint båda tvår det väl blir (vilket är väääälzigt sällan nu desista veckorna), men sen liksom.... Ja jag vet intevad de blir......

Så är det för mig också, när vi väl kommer igång. Jag blir otroligt lättdistraherad och kan tappa fokus till synes helt utan anledning när som helst. Det blir lite... "skynda dig för fan nu då" :p

Så är det för mig också, när vi väl kommer igång. Jag blir otroligt lättdistraherad och kan tappa fokus till synes helt utan anledning när som helst. Det blir lite... "skynda dig för fan nu då" :p

Känner mej lite elak som skriver detta : Men skönt de finns fler med samma problem..... Du förstår hur jag menar/känner :)
Ja ja, vi får ta det som det kommer, blir ju lite press när man tänker mkt på det oxå tyvärr. Sex kanske man får ha när barnen är stora och flyttar hemifrån...? :idea:

Jag har som tur är inget hår i ansiktet, men desto mer på benen och där emellan :o Har inte chans att raka längre, jag når inte och det gör ont med alla gymnastiska övningar som krävs. :D Samtidigt är det så dyrt att vaxa på salong...

Ang sexet; räknas man som lättdistraherad när man funderar mer på dagens middag än sexet? :angel: :o

Knapplån. Är det någon av er som har några boktips på temat gravid, förlossning, småbarn.

Knapplån. Är det någon av er som har några boktips på temat gravid, förlossning, småbarn.

Mammapraktikan
Förlossningshandboken
Föda barn (G.Abascal)
Föda utan rädsla (Susanna Heli)

Har inte kommit så långt som till att läsa om småbarn ännu. En milstolpe i taget liksom. :D Har läst en del utvecklingspsykologi i skolan dock och fått med mig lite "gratis" därifrån.

Mammapraktikan
Förlossningshandboken
Föda barn (G.Abascal)
Föda utan rädsla (Susanna Heli)

Har inte kommit så långt som till att läsa om småbarn ännu. En milstolpe i taget liksom. :D Har läst en del utvecklingspsykologi i skolan dock och fått med mig lite "gratis" därifrån.

Mammapraktikan passar mig som inte orkar läsa så mycket utan slår upp veckan jag är läser om den!
Har jag några funderingar slår jag upp det och läser om det i infotexten!

Måste fråga er....: Hur har ni det med tålamodet?? Jag har DÅLIGT tålamod i vanliga fall, men nu är det ju extremt. Inte tänkt på att det blivit värre förens för ngra dagar sedan. Inte så mkt att jag exploderar oh gnäller hemma, men på jobbet, jösses, det är så jag skäms för mej själv ibland!! Tappar tålamodet för ingenting, exploderar och säger exakt vad jag tycker och tänker..... Jag hinner explodera totalt innan jag ens märker att jag varit påväg att bli smått irriterad...... Klarar inte av minsta krångel alltså. Det räcker med att jag tappar ngt litet på golvet så är det kört......
Fattar inte varför jag är så här?? Är pigg och mår riktigt bra nu, och för första gången på åratal sover jag riktigt gott om nätterna. Lite "otäckt" att jag absolut inte kan behärska mej..... Är jag ensam?

Hur många av er vet kön och har ett bestämt namn? Eller har ni ngra ni väljer mellan?

Jag har också fått ett sjuhelsikes humör. Stubinen är så kort så den går inåt istället :o Jag har överreagerat nångång när min 2-åring retas med mig, men annars tycker jag inte det är nån fara. Har mest haft nytta av ilskan hittills, när dumma chefer mopsar och sådär :D

Jag hinner explodera totalt innan jag ens märker att jag varit påväg att bli smått irriterad......

Är jag ensam?

Nope, du är inte ensam... Klockren beskrivning av hur mitt humör funkar. :grin: Upp som en sol, ner som en.... bränd pannkaka.

Vi vet att vi väntar en pojke, namnet som står överst på listan just nu är Emmett men vi kommer inte att bestämma förrän han är här och visar vem han är. :) Vi har jag jättesvårt att komma på pojknamn, flickor däremot har jag/vi kunnat döpa ett helt dussin av.

Mitt humör håller sig under kontroll för tillfället iaf, väldigt skönt men det kanske hinner ändra sig innan dessa 9 månader är över ;)

För svar på din andra fråga vet vi inget kön och jag/vi har knappt kommit på ett enda namn men det kommer väl :grin:

Hur många av er vet kön och har ett bestämt namn? Eller har ni ngra ni väljer mellan?

Vi får antagligen en son (bara gjort ultraljud, ej fostervattenprov). Har nästan bestämt namn, men är inte hundra säkra ännu. Flicknamn hade vi helt klart när gynekologen plötsligt upptäckte att "något" växt ut. :D

Jag har inga psykiska förändringar alls. Är inte lynnig eller otålig alls (tycker jag i alla fall :angel:) Kanske lite mer gråtmild än annars, men eftersom jag redan som ogravid kan gråta när ett lag förlorar en fotbollsmatch, så är det lite svårt att avgöra. Fast en morgon började jag gråta är jag tyckte att jag inte hade något att ta på mig (hade inte köpt så mycket gravidkläder ännu och inget i garderoben satt riktigt bra). Det var kanske inte helt stabilt....

Glömde visst den frågan :)

Vi har inte en susning om könet, inte ens en känsla för vad det kan vara. Om det blir en flicka vill min sambo ha en Idun - ett namn som jag tycker är jättefint i skrift men har lite svårt att vänja mig vid i tal.
När det gäller pojknamn så leder Viggo (även om vi är osams om stavningen) och Jonathan än så länge.

*kl*

Igår överraskade min sambo mig genom att lura med mig till centrum för en "fika" och sedan valla in mig hos juveleraren. Nu har vi beställt ringar. :love:

Dags att göra en ärbar kvinna av mig nu när magen växer. :D

*kl*

Igår överraskade min sambo mig genom att lura med mig till centrum för en "fika" och sedan valla in mig hos juveleraren. Nu har vi beställt ringar. :love:

Dags att göra en ärbar kvinna av mig nu när magen växer. :D

Stort, stort, STORT grattis! Kul med överaskning!

Jag väntar på att min ska göra något liknande :angel:. Jag har satt 27 april (vår årsdag) som deadline, men det vet han inte om. Har inte friat tills dess lär vi nog få en oäkting! Fasst nu när jag skrev det kom jag på att det är snaaaart ju. Han får nog ha ett par månader till på sig. Jag har dock "alltid" sagt att vi ska gifta oss 16.30 en onsdag eftermiddag och att mina kollegor ska vara vittnen. Jobbar på kommunen och kommunchefen ("vigselförättare") sitter en trappa upp och är dessutom gift med en av mina närmsta kollegor. Så det skulle bli lagom vardagligt och odramatiskt att göra det en vanlig dag när man slutat jobba :).

Well, det där är man ju två om så jag lär få omdirigera mina planer!

För övrigt är jag ganska lättretad. Både hemma och på jobbet. Ibland på jobbet upptäcker jag att jag måste hejda mig innan jag blir oproffesionell! Läskigt. Sambon får sig hel massa kängor mest hela tiden, vilket tyvärr gör att han inte tar åt sig av de kängor han verkligen förtjänar heller ;).

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 558
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar