Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Det är inget konstigt att du grubblar på såna saker, ditt liv är ju på väg att förändras rejält :)

Knapplån.

Jag var precis på apoteket och köpte Niferex. Farmaceuten (hur fan stavas det?) tittade på min mage, (precis som ALLA gör nu för tiden). Visst buktar jackan litegrann men det skulle precis lika gärna kunna vara julmaten som sitter kvar ;). Så säger hon; "Ja, jag blev farmor i måndags". Apråpå ingenting annat, förutom min mage som hon uppenbarligen gjorde en korrekt bedömning av.:rofl:

Det kan kanske vara så att det i stort sett bara är gravida som hämtar ut Niferex?

Jag tycker det är ganska modigt att fråga om det nu inte är ofelbart en gravidmage :p

Jag blänger fortfarande på folk som frågar när jag ska, trots att min mage är klotrund. Jag är tjock sen innan så agget sitter väl kvar antar jag :angel:

Fasst hon frågade ju inte. Utan det var bara ett konstaterade apråpå min mage hon tydligen tyckte putade väldigt avslöjande. Hon är dock den första som gör den modiga kopplingen. I övrigt går det fortfarande bara ryktesvägen och de som vet det kan konstatera att det börjar synas.

Idag un i vecka 19 IGEN (blev ju framflyttad på UL). Snart halvvägs, IGEN. Det går uppenbarligen utmärkt att resa i tiden ;).

*kl*

Idag är det "bara" tre månader kvar :bump:

Jag misstänker att jag har lite ont av foglossning, men hur vet man om det är det eller något annat? Kan man göra nåt åt det? Min BM sa bara att det är normalt att ha lite ont...

Idag un i vecka 19 IGEN (blev ju framflyttad på UL). Snart halvvägs, IGEN. Det går uppenbarligen utmärkt att resa i tiden ;).

Måste vara fruktansvärt tråkigt att bli flyttad åt det hållet :crazy: Det har jag också blivit, men väldigt tidigt i graviditeten.

Jag misstänker att jag har lite ont av foglossning, men hur vet man om det är det eller något annat? Kan man göra nåt åt det? Min BM sa bara att det är normalt att ha lite ont...

Vad arg jag blir! Visst, lite ont har nästan alla, men man kan väl åtminstone få hjälp att ta reda på orsaken!? Retar mig på att man ska behöva stå ut med så mycket som gravid, bara för att allt är "normalt".

Be om ett läkarbesök på MVC och se vad de säger. Fram till v. 25 får man äta Diklofenak, efter det är det typ bara Alvedon som gäller. Är det foglossning kan du bli hjälpt av foglossningsbälte eller sjukgymnastik.

Jag har också precis fått lite ont av foglossning, första gången förra veckan. Så nu håller jag på och hittar en balans mellan träning/aktivitet och vila som passar. Jag följer inte direkt de svenska rekommendationerna om träning/motion för gravida och har därför inte så mycket hjälp av barnmorskornas råd. Däremot känns det som jag kommit till rätta med det nu. 1,5 timmes bugg igår kväll och idag är jag bättre än vad jag var igår morse!

Här läste jag lite om foglossning http://growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3497

10 veckor kvar för oss!

Intressant länk :)

Edit: Han skrev att vila och sjukskrivning aldrig är lösningen, undrar om han menar efter förlossningen eller även under graviditeten. Isf får han gärna ge mig nåt tips om vad fan jag kan göra, blir tokig snart!

Jag kan ju bara svara för mig själv men om jag inte tränar så får jag ont lite överallt. Det gäller både som gravid och ickegravid.

Jag får också ont av att inte göra nåt, i vanliga fall. Förmodligen är det så nu också, men jag märker det inte eftersom jag har ont hela tiden.

Jag håller på att bli tokig av att inte kunna göra nåt, men kan verkligen inte för mitt liv lista ut vad jag ska göra som hjälper.

*kl*
Nu måste jag gnälla av mig lite
**bara massa onödigt gnäll**
Den senaste veckan har varit lite väl mycket.. Min käcka arbetsgivare har sackat som tusan, så jag inte blev sjukad hos FK förrän i början på mars.. Vilket då innebär att några pengar från FK får jag inte förrän tidigast mitten på april:crazy: Om jag nu öht får några pengar.. Nog för att jag inte planerat att bli rik, men hade ändå i min naiva fantasivärld räknat med att kunna betala min del av räkningarna

Ont har jag, foglossningar from hell, kan ju inte röra mig alls som jag önskat.. Och givetvis drabbar det ju hundarna och hästen som inte alls får den motion dom hade önskat.. Inte nog med uttråkade djur blir ju jag bara fetare och fetare också, fattar inte hur det kan lägga sig så mycket kring höfterna. Känns ju som rumpan putar lika mkt bakåt som magen framåt:eek:

Husköpet vi haft i tankarna (inte jättestort utbud med våran budget, och det har tagit sjukt mycket längre tid att hitta tänkbara objekt än vad vi någonsin ens kunnat gissa) får vi nog lägga på is ett par år framöver(jag har världens sämsta tålamod vad gäller sånt, så år känns som =aldrig), alldeles för krångligt och dyrt för att passa in i bilden.. Så vi får bo kvar i lägenheten, i ett område där jag verkligen inte vill att mitt barn ska växa upp..
Dessutom får jag rysningar av bara tanken på kombinationen trappor, spädbarn, nödiga hundar

Och som grädde på moset, nu när man är så stabil i psyket och inte alls har hormonrubbningar:angel: så måste jag ta ett beslut om gammelhunden:cry: Så nu sitter jag här och skriver inlägg istället för att lyfta luren och ringa vet:cry:

Jag vill INTE
**Slut på allt onödigt gnäll**

Måste ju dela denna länken här också..
http://www.youtube.com/watch?v=N9oxmRT2YWw&feature=player_embedded

Fick aningens panik nyss, när jag av nyfikenhet efter att ha sett hur långt ni andra har kvar, skulle gå in och titta i gravidappen på telefonen.. 28 dagar läste jag:eek: Men det var ju givetvis veckan och dagar är det 87 vilket känns lite mer rimligt:D

Vad irriterande det är med dryga AG!! Min gjorde samma sak med en jobbarkompis, hon gick utan pengar i ett par månader, med nyköpt hus dessutom... Jag fattar inte vad som är så svårt med att lägga ett brev på lådan!?

Ang. foglossningarna, har du sökt för det? Det finns ju hjälp att få.

Det är kanske inte så kul att bo i lägenhet med spädbarn och hund, men man fixar det. När man väl är inne i det så löser det sig, det är oftast först efteråt man inser hur besvärligt det var ;) Du kanske har nån som kan hjälpa dig med hundarna, åtminstone nån promenad om dagen?

Länken var helt underbar! :love:

67 dagar kvar...

Så säger hon; "Ja, jag blev farmor i måndags". Apråpå ingenting annat, förutom min mage som hon uppenbarligen gjorde en korrekt bedömning av.:rofl:

:D Gu vad gulligt! :)

Träffade en barndoms-klass-kamrats-mamma häromdagen. Hon höll inte på att känna igen mig och utrbister:
"Men gud vad SMAL du har blivit Qrumelur! Jag höll inte på att känna igen dig!"

:rofl:

"Tacketack, sa jag" och visade upp magen. ;)

*

Ja, det är ju normalt att ha lite ont i fogarna eftersom bäckenet faktiskt lukras upp och blir mjukare. Det hör ju till för att barnet ska kunna komma ut.
Men det betyder ju inte att det är så kul...

Jag har jätteont av fogarna. Men det varierar lite från dag till dag. Det gör ont i ryggslut, "sidor", framsidan av bäckenet och mellan benen. :o
Blir klart värre av belastning för min del så jag försöker ta det så lugnt jag kan.

Jag har ett foglossningsbälte sen ett par veckor tillbaka och just nu känns det som att jag aldrig vill ta av det. Stöttar jättemycket! :bow: fast jag har förstått att det inte hjälper alla.

Sen har jag fått komma till en sjukgymnast idag och fått övningar som stärker som jag kan göra utan att det belastar bäckenet - plus att jag ska få gå och bada ...

Det var en läkare som gav mig "foglossnigns-diagnosen" och jag fick ont jättetidigt egentligen "för en förstföderska".
Från början var det liksom lite diffust och jag tänkte typ "ischias" men nu känner jag ingen tvekan om vad det är som smärtar och gör ont...

Visst är han söt:love: Längtar ihjäl mig tills man har sin egna lilla tokiga bebis

Ja det känns ju nästan som dom bara skitit i att posta till FK med flit:mad: Det är tur att man har ett par kronor sparade och en sambo som ställer upp (fast jag känner mig ju inte alls bekväm eftersom jag är den med flest utgifter med både häst, hundar och bil, som jag bara vill klara själv)

Var hos sjukgymnast för ett par månader sen och fick lite tips på övningar och ett bälte.. Men bältet tyckte jag bara funkade i början, har inte ens orkat ta det på mig det senaste:o och övningarna är jag världssämst på att göra.
Nu har jag ju dessutom jättesvårt att inse mina begränsningar, men har fått försöka att dra ner på aktiviteterna, vilket bara det är frustrerande nu när man för en gångs skull har all tid i världen. Men det blir rätt mycket varannan dag-aktiviteter för jag kan ju bara inte låta bli att gå långpromenader i det fina vårvädret, men då är jag mer eller mindre sängliggande från kvällen till hela dagen efter.. Så jo, får väl egentligen skylla mig själv istället för att gnälla:angel:

Jag upptäckte förresten ännu en grej att lägga på minuslistan.. Visst har jag läst om att man kunde få pigmentförändringar och därför ska sola försiktigt.. Men jag trodde att det var lika med kanske nån fläck här och var och kände att den risken inte var värd att slita sig ifrån vårsolen för.. Men jo tjena, det ser ju ut som att jag har MUSTASCH:eek::rofl::rofl: Är jättemörk över överläppen, sådär härligt smutsmörk, ser liksom inte ens solbränt ut:rofl:

Jag upptäckte förresten ännu en grej att lägga på minuslistan.. Visst har jag läst om att man kunde få pigmentförändringar och därför ska sola försiktigt.. Men jag trodde att det var lika med kanske nån fläck här och var och kände att den risken inte var värd att slita sig ifrån vårsolen för.. Men jo tjena, det ser ju ut som att jag har MUSTASCH:eek::rofl::rofl: Är jättemörk över överläppen, sådär härligt smutsmörk, ser liksom inte ens solbränt ut:rofl:

Förlåt, men... :rofl::rofl::rofl:

Vadå har ni inte alla det...? :eek: Typ... mammutbehåring...?

Mitt tips....:

Img-CVETF-VT-20-XX-XX_1.jpg

Btw. Idag på morgonen ringde jag min mamma och sa:

"Hej mamma. Duuuu.... Jag var till barnmorskan i morse. De hittade en till....."
"VAAA?? En till....?? Du skojar...............?"
"Nä de hittade en till. De är två....."
*tyst paus*
"Du skojar.....? Du skojar.....?"
"Det förklarar ju varför det sparkar överallt hela tiden."
"Men hääärregud.... säg att du skojar....?"
(jag kan höra på henne att hon börjar tro på det :D)
"Tja.... Det är ju första april idag..."
"FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN..............!!!" *klick*

Hon blev så förskräckt över att gått på skämtet att hon tappade koncepterna helt....!! :rofl: Jag ringde upp igen och vi bara garvade!

:rofl:
Den var ju hur bra som helst! Jag som försökt klura hela dan på vad jag ska hitta på o tuta i folk men inte lyckats med nåt:p

Btw. Idag på morgonen ringde jag min mamma och sa:

"Hej mamma. Duuuu.... Jag var till barnmorskan i morse. De hittade en till....."
"VAAA?? En till....?? Du skojar...............?"
"Nä de hittade en till. De är två....."
*tyst paus*
"Du skojar.....? Du skojar.....?"
"Det förklarar ju varför det sparkar överallt hela tiden."
"Men hääärregud.... säg att du skojar....?"
(jag kan höra på henne att hon börjar tro på det :D)
"Tja.... Det är ju första april idag..."
"FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN..............!!!" *klick*

Hon blev så förskräckt över att gått på skämtet att hon tappade koncepterna helt....!! :rofl: Jag ringde upp igen och vi bara garvade!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 558
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar