Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Haha, ibland ligger jag på soffan och slöar framför tvn när jag plötsligt hör de värsta otäcka oljuden och hoppar till....! Sen inser jag att det är jag själv som låter. :D

Som om det inte räckte med det så rapar och fiser jag som jag vet inte vad.... *generad*

Ja, jättesexigt. :D

:rofl:
Ja, gravida kvinnor måste vara helt oemotståndliga!!

Även om jag försökt förklara för sambon att det är såååå mycket enklare om man är gifta, då slipper man prata med soc (var det väl?)

Tidigare har sambon alltid sagt att den enda anledningen till att gifta sig är när man ska ha barn. Så nu går jag runt och väntar på frieri :D.

Det roligaste av allt är att om vi inte gifter oss så är det sambons pappas särbo vi ska gå till för att "bekänna faderskapet" sas. Samma kvinna som vi träffar i snitt en gång i veckan och firar jul ihop med. Snacka om att byråkratin kommer stå på sin spets.

Sambon är fastbesluten om att göra faderskapstest. Är det något era män varit inne på? Det är väll inte så att sambon tror att jag varit otrogen, men skulle vi någon gång hamna i en situation där relationen är åt helvete och ungen hamnar i mitten så vill han aldrig någonsin behöva tänka att det inte är säkert att det är hans barn.

Med det argumentet så lät det iofs ganska förståndigt, men nej. Den tanken har aldrig slagit oss. Min sambo älskar vår son så fruktansvärt mycket att det är omöjligt att föreställa sig att han skulle använda honom i en ev. tvist oss emellan. Vi har pratat om det och varken han eller jag tycker att man visar barnen hur osams man är.

Faderskapstest? Nej det har aldrig varit på tapeten. Jag kan inte låta bli att undra varför man insisterar på något sånt om tilliten finns där. Men är det lugnt med dig så varför inte.

Vad naiv jag låter :crazy: Det är väl ingen som tror nåt sånt om sin sambo!

Nä men å andra sidan verkar det inte som att det är något som alla par pratar om heller, så man kan ju gå runt och tro något just för att man kanske blundar lite för sanningen...?

Nä usch. Så negativt det blev.

Med det argumentet så lät det iofs ganska förståndigt, men nej. Den tanken har aldrig slagit oss. Min sambo älskar vår son så fruktansvärt mycket att det är omöjligt att föreställa sig att han skulle använda honom i en ev. tvist oss emellan. Vi har pratat om det och varken han eller jag tycker att man visar barnen hur osams man är.

Och till skogstrollet:

Klart att man aldrig skulle visa barnen/t att man är osams, eller att de på något vis får komma i kläm. Det handlar inte heller om att han inte litar på mig. Utan om vi, någon gång i framtiden, hamnar i en hemsk situation som idag är helt otänkbar så ska ingen någonsin tvivla den minsta mikrosekund på vem som är fadern.

Hur underbart allt än är idag och hur mycket vi litar på varandra och älskar varandra, så har ju relationer gått helt åt helvete förut, för andra. Där människor gör och tror saker som tidigare varit helt otänkbart.

Jag vet ju att det inte finns någon annan som kan vara fadern, alltså gör det mig inget om han vill göra ett sånt test.

Jag har oxå fått problem med näsblod. Har haft det vid 3 tillfällen nu under en kort period. Blää =(

kl
Sexlivet e på bottenskrapet just nu. Går nog inte att få sämre än det vi just nu har. Blää. E så tråkigt, men jag e så dum på ett sätt. Det känns helt fel att ha sex nu när jag känner bebben. Det känns bara helt fel. Jag har försökt, men det går inte :crazy:

Och hur sexigt är det egentligen att känna bebis göra en volt när man försöker krypa närmare sambon...? "Älskling, kan vi vänta tills bebis somnat så kanske vi kan försöka då...." Liksom bah vafan typ eller huuuur... :p

Oh my, preciiiis så kännes det ju. Men jag försöker inte oroa mig för mkt även om vi går lite på sparlåga just nu, det får nog ses som naturligt :)

Däremot kan jag känna viss oro inför att inte bli som jag är/var när jag ska ta på mig mammarollen sen.. Jag ser ju fram emot att bli mamma men kommer det finnas utrymme för att vara "mig" i den? Kommer jag ändras jättemkt? Kommer sambon bli annorlunda? Hur kommer vårat förhållande förändras när vi blir föräldrar? Super svårt att förklara men någon kanske förstår? Mycket tankar är det iallafall men den som lever får se ;)

Jag tror att jag snarkar för att jag är så jäkla torr i näsan att jag måste andas med vidöppen mun :o Snarkar oavsett hur jag ligger, till sambons förtjusning...

Däremot kan jag känna viss oro inför att inte bli som jag är/var när jag ska ta på mig mammarollen sen.. Jag ser ju fram emot att bli mamma men kommer det finnas utrymme för att vara "mig" i den? Kommer jag ändras jättemkt? Kommer sambon bli annorlunda? Hur kommer vårat förhållande förändras när vi blir föräldrar? Super svårt att förklara men någon kanske förstår? Mycket tankar är det iallafall men den som lever får se ;)

Det är helt och hållet upp till en själv. Vill man fortfarande finnas kvar så gör man det, vill man bli mamma till 110% så blir man det. Klart man förändras till viss del, men hela ens personlighet behöver inte raderas för det!

Detta sa jobbets enda kille till mig när L var ca 6 mån; "Om jag skaffar tjej med barn vill jag att hon ska vara som du. Det märks att du älskar din son och bryr dig om honom, men du pratar fortfarande om andra saker i livet och du har kvar dina intressen!". Det tycker jag var fint sagt :)

Vi är också veliga... Ena dagen vill jag absolut veta och nästa tänker jag att det inte är så spännande. Många säger att det ska vara en överraskning men det är det ju oavsett när man får veta.. Nåja, just nu känns det som att jag chansar på en kille och sen får jag se om tre månader om jag hade rätt ;)

KL

30+0 idag :banana: Visserligen kommer halva tråden få barn innan mig, men än så länge leder jag :D

Jag vet inte om jag håller med om vad snyggve säger där, om att man väljer själv hur mycket man går upp i mammarollen. Jag känner inte att jag haft så mycket att säga till om när det gäller hur mycket jag gick in i rollen som gravid... Kroppen är knasig, det mentala ställt ur spel och den där sexiga kvinnan jag kunde vara förut ibland tycks vara på rymmen. Tänk om det fortsätter så även efteråt? Eller blir ännu värre....? När jag verkligen är mamma. Hur sexigt är det egentligen att amma ena stunden och försöka ha förspel den andra? Jag får inte ihop det och är också orolig... Kommer sambon att se på mig annorlunda?

Angående snarkningarna så måste det väl höra ihop med känsliga slemhinnor = svullnad (graviditetstäppa) -> snarkningar.

Namnfunderingarna finns, men de ger knappast nåt konkret :angel:
Vi har svårt att komma på namn som inte är upptagna på för nära håll så att säga.. Sen underlättar det ju inte att namnet helst ska låta bra på 4 språk då bebis har påbrå från flera land och kommer bli flerspråkig.
Efternamnet har vi heller inte enats om, det finns ett svenskt och ett persiskt alternativ, vi är inte gifta.

Jag vet inte om jag håller med om vad snyggve säger där, om att man väljer själv hur mycket man går upp i mammarollen. Jag känner inte att jag haft så mycket att säga till om när det gäller hur mycket jag gick in i rollen som gravid... Kroppen är knasig, det mentala ställt ur spel och den där sexiga kvinnan jag kunde vara förut ibland tycks vara på rymmen. Tänk om det fortsätter så även efteråt? Eller blir ännu värre....? När jag verkligen är mamma. Hur sexigt är det egentligen att amma ena stunden och försöka ha förspel den andra? Jag får inte ihop det och är också orolig... Kommer sambon att se på mig annorlunda?

Första tiden bestämmer man inget själv. Då är man så fruktansvärt styrd av amning/flaskmatning, sömn, toabesök o.s.v. att man knappt vet vad man heter. Det jag menade var efter ett tag, när man landat lite. En del lägger hela sitt liv åt sidan och går in i mammarollen fullt ut, andra kommer fortfarande ihåg sina vänner/hästar/whatever. Och den biten är jag övertygad om att man själv väljer.

(Tuttarna är inte inblandade i nåt förspel så länge det kommer mjölk ur dom, åtminstone inte på min gata :p)

4 språk? Vad har ni för bakgrund egentligen? :) Måste göra saken bra mycket svårare iaf...

Ja, det känns liksom omöjligt att sia om framtiden men jag hoppas att jag inte glömmer bort vem jag är utan kan kombinera mig med att vara förälder på ett bra sätt. Ibland har jag så konstiga grubblerier..

Jo alltså bebis kommer själv förhoppningsvis bli tvåspråkig från början. Sen hoppas vi på att kunna introducera ytterligare två språk senare somhänger ihop med släkten och ursprungsland. Kanske får engelskan vänta till skolan men då blir det iallafall tre innan dess. Sen förstår jag ju att det inte kommer bli helt flytande, svenska är ju det som gäller i Sverige liksom. Men så gott det går ska bebis få en grund och chans att utveckla språken mer senare i livet.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 519
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 469
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka