Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

jag står nog inte med på den listan heller..har väl glömt o skriva när ja ska ha..tycker man skriver om det överallt men hade väl glömt bästa Buke :angel: 10e Juli e det satt iaf. Ska till BM idag, hon ska gå i pension så jag ska få möta min nya idag oxå. Hoppas på en lika trevlig prick. Går ju in i v26 idag och kom på att det har gått i en rasande fart den RUL.

Lille Oliver är en bebbis med MASSA energi. Sover inte bebisar?? :devil:

Skönt att höra att det finns fler ;) Men inridning är väl kanske lite overkill. Jag åkte av min hopphäst häromveckan men det borde ju inte vara någon fara för jag landade på fötterna, jag är inte särskilt orolig av mig så jag tänker knappt på allt som kan hända. Men jag ska försöka hålla mig PÅ hästarna i fortsättningen. Tävlar du något? Jag har nog missat vilken vecka du är i?

Alla jag har pratat med säger att det känns jättetidigt att lämna barn på dagis när de är ett år gamla, och en massa annat som talar för att jag nog väljer att vara ledig ett år. Svårt att tänka om, jag är ju så van vid att bara arbeta på utan att känna efter.

Det trodde vi också. Först var tanken att L skulle börja dagis när han fyllt 2 år. Efter ett tag ångrade vi oss och sa 1,5 år istället. När han var 14 mån kunde inte dagisstarten komma snart nog! Han var svårsövd, full med hyss och understimulerad som bara den :crazy: Han började dagis sen vid 16 mån och blev en helt annan unge. Han har älskar dagis sen första stunden och nu ångrar vi starkt att han inte fick börja tidigare. Nästa barn kommer definitivt få göra det, om nu inte det barnet är väldigt känsligt.

*kl*

Jag börjar få riktig noja nu.... :crazy: Alla tankar och prat om "det som kommer efter förlossningen" gör att jag får ett tryck över bröstet och måste göra avslappningsövningar. Förlossningen skrämmer mig inte alls, den ser jag nästan fram emot! :o Men hur ska ett kontrollfreak som jag kunna släppa oron för att livet blir vänt upp och ner sen...?
Dessutom oroar jag mig jättemycket för relationen med sambon.

Fler som brottas med samma oro?

Både ja och nej. Man vet ju aldrig hurdan bebis man får, men den här gången vet vi iaf nånting om barn. Innan L kom hade varken jag eller sambon knappt hållit i en bebis förut :o

Vad är det som oroar dig ang sambon?

Jag lämnar hellre barnet på dagis på deltid när hän är ett år, än direkt på heltid när hän är 1½ eller två. Så tänker vi!

Var på RUL idag. Allr såg bra ut och alla organ satt där de skulle. Fick inte veta könet så nu återstår det att se om vi gör ett privat UL till eller inte. Dock blev jag framflyttad till 30 augusti, så det var nära att jag fick flytta till tråden för höstföräldrar!

Jag lämnar hellre barnet på dagis på deltid när hän är ett år, än direkt på heltid när hän är 1½ eller två. Så tänker vi!

Var på RUL idag. Allr såg bra ut och alla organ satt där de skulle. Fick inte veta könet så nu återstår det att se om vi gör ett privat UL till eller inte. Dock blev jag framflyttad till 30 augusti, så det var nära att jag fick flytta till tråden för höstföräldrar!

Ja, det måste vara lättare för barnet med en mjukstart :)

Vad skönt att allt såg bra ut! Och en himla tur att vi inte förlorade er till höstföräldrarna :D

:bow: till dig som vågar skriva det!!

Jag har inte vågat nämna det ifall jag är ensam, men sex är verkligen helt ointressant just nu. Tyvärr har jag haft dålig lust i ett par år, men nu är det extremt. Sambon är tålmodig och förstående, men man förstår ju om dom tröttnar...

När bebisen har kommit tror jag inte att varken du eller sambon kommer tänka så mycket på sexet. Man har så fullt upp med alla nya rutiner, sömnen och maten att man inte har tid för annat i början. Och förhoppningsvis får du tillbaka lusten när du har läkt och är redo igen.

Tack och lov är jag inte ensam alltså, jag känner mig som en rätt trist sambo för tillfället när det gäller den biten :crazy: Det är riktigt jobbigt speciellt då vi inte varit tillsammans så länge då tror man ju att man ska känna sig nykär i princip men inte då.

Jag är väldigt nojig över att jag är för egoistisk när bebisen väl kommer man är liksom så himla van vid att kunna göra som man vill när man vill. Nu ska man rätta sig efter ett annat litet liv.

Det är inte bara han som riskerar tröttna, jag har också tröttnat...! Det känns jättetrist men kroppen bara vägrar fungera, ingen reaktion what so ever.

Jag misstänker att det beror på att det inte längre känns som "min" kropp. Och hur sexigt är det egentligen att känna bebis göra en volt när man försöker krypa närmare sambon...? "Älskling, kan vi vänta tills bebis somnat så kanske vi kan försöka då...." Liksom bah vafan typ eller huuuur... :p

Jag är väldigt nojig över att jag är för egoistisk när bebisen väl kommer man är liksom så himla van vid att kunna göra som man vill när man vill. Nu ska man rätta sig efter ett annat litet liv.

Ja så tänker jag också, jag är väl inte rädd för att anpassa mig efter bebisen, det tror jag är en omställning som vi hund/hästtjejer klarar galant. Däremot är jag lite rädd att jag ska bli tråkig när bebis är här... :o Du vet, inte intresserad av något, bara pratar blöjor och går runt i myskläder med risigt hår i en tofs på huvudet. (Eh, ja, en liten bit på väg ditåt är jag ju redan då...rå...)

Vi har varit ihop i tre år nu så det nykära har ju passerat men vi har ändå haft ett ganska regelbundet samliv som har fungerat jättebra. *poff*

Det är hur osexigt som helst att vara gravid :crazy: Man är stor och tung och otymplig, jag har dessutom ont som fan och klarar knappt ligga ner, än mindre stå upp. HUR har man sex då? Jag är inte så uppfinningsrik :p

Åhh jag tror jag är för inne i mitt hästliv fortfarande. Jag tror inte jag fattat riktigt än att vi ska ha en bebis, just nu funderar jag mest på hur länge jag ska kunna rida och tävla :o Men sen när bebis väl är här kommer det nog inte va så intressant och om det nu skulle vara det är det ju tur det finns en pappa också ;)

Det är hur osexigt som helst att vara gravid :crazy: Man är stor och tung och otymplig, jag har dessutom ont som fan och klarar knappt ligga ner, än mindre stå upp. HUR har man sex då? Jag är inte så uppfinningsrik :p

Jamenvisst. Och tuttarna har jag helt tappat all sensualism i, de är rent mentalt "mjölkkanoner" redan fast jag inte läcker nån mjölk eller så. Men totalt osexiga. I missionären kippar jag efter andan och väser "kliv av magen!". Rent praktiskt inser jag att det är á la doggy som gäller, men då svajjar ju både mage och tuttar runt hejvilt...

Jag vet inte... Skaffar man en saccosäck kanske....? :rofl:

Åhh jag tror jag är för inne i mitt hästliv fortfarande. Jag tror inte jag fattat riktigt än att vi ska ha en bebis, just nu funderar jag mest på hur länge jag ska kunna rida och tävla :o Men sen när bebis väl är här kommer det nog inte va så intressant och om det nu skulle vara det är det ju tur det finns en pappa också ;)

Jag tror personligen att det är viktigt att hålla igång hobbyn även efteråt, på lämplig nivå. Att ha ett litet andhål liksom... :)

Tävlar tyvärr inte, hade tänkt att jag skulle, men har insett att jag har för många hästar och för lite tid. Har därför med sorg i hjärtat beslutat mig för att trappa ner till 2 och troligen senare 1 häst och satsa på att träna och tävla och lära mig rida bättre. Avel får jag hålla på med senare.

Är i v.22 om jag har räknat rätt.. Magen har börjat växa nu, känns gigantisk.

Försökte reda ut detta med mitt illamående igår, provat receptfria åksjuketabletter sedan i fredags, och blev sämre av det. Ringde runt igår i hopp om akupunktur eller what ever som inte är farligt för baby. Fick veta att det var för nära inpå resan med akupunktur men att jag var välkommen efter resan om det inte bättrat sig. Vick ett recept hemskickat på receptbelagda åksjuketabletter som jag fick lite olika bud på vad om de skulle fungera. Vi skulle tydligen bli dåsiga och jag fick inte köra bil på dem. Jag som anmält mig som chaufför i USA eftersom jag ändå inte kommer att dricka.. Och lugnande känns ju inte så spännande att ta på en resa. Hoppas att jag slipper ta dem. Kommer kanske att hämta ut receptet.
Annars så var barnmorskorna på mig att jag skulle äta hela tiden för att hålla illamåendet på bättre nivå, proviva, nyponsoppa, keso etc var alldeles utmärkt att få upp blodsockernivån.. Fick tips om att göra te på ingefära och citronmeliss. och av samma fick jag tips om åksjukerarmband.
Så igår på lunchen köpte jag in till det där teet, köpte även armband och proviva och det kändes faktiskt lite bättre igår. Kan vara inbillning, jag ill ju så gärna att det ska fungera. Nu var magen extra stor igår så det var säkert lite extra tufft att luta sig fram och fylla höpåsar. Får jag ner illamåendet så kan jag planera måltiderna bättre och det ser jag fram emot!

Ok, det var ju intressant att få andra synpunkter på det. Inte för att det blev lättare direkt ;)

Ja det är nog bättre med mjukstart, tror jag får försöka ta diskussionen med sambon. Vi ska ju ha vissa dagar var.. känner att jag är så otroligt mycket att kolla upp. Jätteskönt att ha den här tråden :).

Vad skönt att allt såg bra ut, det är otroligt vad de kan se! Kunde man inte se könet eller ni var inte säkra på om ni ville?
Tur att du fick stanna kvar i tråden! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar