Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Jamenvisst. Och tuttarna har jag helt tappat all sensualism i, de är rent mentalt "mjölkkanoner" redan fast jag inte läcker nån mjölk eller så. Men totalt osexiga. I missionären kippar jag efter andan och väser "kliv av magen!". Rent praktiskt inser jag att det är á la doggy som gäller, men då svajjar ju både mage och tuttar runt hejvilt...

Jag vet inte... Skaffar man en saccosäck kanske....? :rofl:

:rofl::rofl::rofl:

Är det bara jag som fått problem med slemhinnorna, förutom lusten?

Här är en till som tycker att sex är ganska långsökt just nu. Sambon är förstående även om jag kan tänka mig att det är ganska frustrerande :).

Tidigare har viv arit helt säkra på att vi ville veta könet, men på vägen till UL fick vi plötsligt noja båda två och bestämde att vi inte ville veta. I bilen på vägen hem ångrade vi oss igen ;). Så vi får väll se hur vi gör!

Jag tror personligen att det är viktigt att hålla igång hobbyn även efteråt, på lämplig nivå. Att ha ett litet andhål liksom... :)

Jo det tror jag också, jag tror det är jätte nyttigt att barnet får den tiden med pappan också :) Med lite planerande går det mesta att lösa.

Tidigare har viv arit helt säkra på att vi ville veta könet, men på vägen till UL fick vi plötsligt noja båda två och bestämde att vi inte ville veta. I bilen på vägen hem ångrade vi oss igen ;). Så vi får väll se hur vi gör!

Jag är fruktansvärt nyfiken, men skulle aldrig vilja ta reda på könet innan. Det är ju lite det som är spänningen vid förlossningen, när du får upp bebisen på magen och äntligen får veta vad det är för en liten krabat som kommit ut :)

Jag är också vansinnigt nyfiken i vanliga fall men här har det konstigt nog aldrig varit något snack om att kolla könet. Jag är nästan lite förvånad själv. Men vi resonerar så att vi inte vet vad vi skulle göra med den informationen, vad skulle det göra för skillnad? Vi är helt "chockade" över att det finns en liten människa där inne öht :D

Fasst jag tror jag kommer vara tillräckligt chockad över att få en liten parvel på magen :). Varför inte? Det känns som det blir mer verkligt och lättare att förhålla sig till det blivande barnet, att jag är lite mer förberedd.

Pratade precis med BM, nästa besök först i v. 25. Hmm, är det så där ni bor också? Vi har varit i v. 6, v. 12 och nästa är då i v. 25. Ska käka järnkapslar också (kommer inte ihåg vad de hette men ni fattar nog?), tre i veckan. Inte så "farligt" ändå med tanke på att jag är veg, vanligt med järnbrist då.

Här är det också långt mellan besöken fram till v. 25, sen blir det ett evigt rännande :p

Delvis KL

Vad har ni andra för namnfunderingar? Jag fattar inte hur svårt det kan vara den här gången :crazy:

Inga namnfunderingar. vi räknar kallt med att det ordnar sig när den kommer ut. Det är ju svårt att veta vad det är för nån innan man träffat den.

En till här där sexlusten inte är gigantisk :D sambon har nog nästan mer lust nu, vilket jag inte kan förstå..

Själva ska vi kolla vilket kön på bebis det är vi väntar på den 11! Längtaar så! :love:

Killnamn - Lucas/Lukas (vilket är typ bestämt) ;)
Tjejnamn - Ev. Natasha..

En till här där sexlusten inte är gigantisk :D sambon har nog nästan mer lust nu, vilket jag inte kan förstå..

Det är samma här, min sambo har alltid sagt att han tycker gravida kvinnor är extra attraktiva. "Det syns liksom i ansiktet på dem." Jag : ???
Jag undrar om det är en "grottmansmentalitet", liksom... det är min kvinna ugh....

Snyggve. Är det bara jag som fått problem med slemhinnorna, förutom lusten?

Nä jag har samma problem. Förutom att det märks i sexlivet kan jag plötsligt blöda näsblod, förstås när jag sitter mitt i en aula omringad av 350 andra studenter och inte kan ta mig ut... :crazy: Har varit konstant småförkyld i snart två månader.

Nä jag har samma problem. Förutom att det märks i sexlivet kan jag plötsligt blöda näsblod, förstås när jag sitter mitt i en aula omringad av 350 andra studenter och inte kan ta mig ut... :crazy: Har varit konstant småförkyld i snart två månader.

Jag blöder också näsblod ofta.

Ang namn så är vi har vi kommit en bit på väg även om vi så klart reserverar oss mot förändringar, det blir nog lätt så.

Flicka;
Klara Astrid Marianne. Tycker egentligen Astrid är snäppet finare men efternamnet börjar på D så Klara låter bättre tillsammans med det. Marianne är släktnamn.

Pojke:
Elis . Andra- och tredjenamn är mer osäkert men Ludvig, Gustav, Hugo är kanidater varav de två sistnämnda är släktnamn.

Hur gör ni med efternamn? Eller är ni kanske gifta och har samma? Barnet kommer ta mitt efternamn, det är bara vår familj som heter det till skillnad från sambon som har ett -sson namn. Men kanske får jag sambon att gifta sig innan ungen ploppar ut och då kommer han ta mitt efternamn också :).

Senast ändrad:

Mitt nästa besök efter UL är också i v. 25 så det verkar ju vara vanligt då. Men det gör inget för mig jag kommer ändå aldrig på ngt att fråga så vet inte vad jag ska göra där då förutom provtagning ;)

Jag tycker namn är ruggigt svårt. Vi har kommit på ett killnamn och det är Maximilliam som jag alltid gillat. Nackdelen är att den då kommer kallas Max eller Mille och det finns redan i nära bekantskapskrets. Vad gäller tjejnamn står det helt still. Efternamn lutar åt mitt men inte heller det är bestämt men det är ju låååångt kvar :D

Bebis kommer att få sambons efternamn. :) Själv heter jag samma som min mammas exman så det är inte ens "mitt" namn, har inget behov att av döpa mina barn så.
Sambon tycker dock att vi även ska ge barnet min pappas svenska efternamn så att barnet kan välja själv om han vill använda det finska eller det svenska. Främst för att sambon själv upplevde det som jobbigt att vara finne när han var liten, men jag tror inte att det är lika "märkvärdigt" idag så jag är tveksam till det.

Bebis ska få mitt efternamn då sambon inte har en positiv relation till sitt efternamn.

Ja, det är klart att inget är bestämt förrns man får se den lill* :) Men att diskutera med sin sambo innan är inte fel, det brukar visa sig att man inte ens har lite lika åsikter tycker jag :D

Det är samma här, min sambo har alltid sagt att han tycker gravida kvinnor är extra attraktiva. "Det syns liksom i ansiktet på dem." Jag : ???
Jag undrar om det är en "grottmansmentalitet", liksom... det är min kvinna ugh....

Min sambo håller med :crazy: Fattar ingenting, vad är så sexigt med bristningar, stora magar och ett vidrigt humör??

Förkyld är jag också. Snarkar tydligen som en hel skogshuggare, innan jag ens hunnit somna ibland :o Har åtminstone sluppit näsblodet...

Hur gör ni med efternamn? Eller är ni kanske gifta och har samma? Barnet kommer ta mitt efternamn, det är bara vår familj som heter det till skillnad från sambon som har ett -sson namn. Men kanske får jag sambon att gifta sig innan ungen ploppar ut och då kommer han ta mitt efternamn också :).

Den är lätt! Jag har ett -son namn och sambon ett unikt, gissa vilket vi väljer ;) Även om jag försökt förklara för sambon att det är såååå mycket enklare om man är gifta, då slipper man prata med soc (var det väl?) :angel::D

Förkyld är jag också. Snarkar tydligen som en hel skogshuggare, innan jag ens hunnit somna ibland :o

Haha, ibland ligger jag på soffan och slöar framför tvn när jag plötsligt hör de värsta otäcka oljuden och hoppar till....! Sen inser jag att det är jag själv som låter. :D

Som om det inte räckte med det så rapar och fiser jag som jag vet inte vad.... *generad*

Ja, jättesexigt. :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 519
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 469
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar