Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

hugger sista knappen..

Det är väl dags att börja berätta nu då. Gravid, planerat och är väl egentligen glad men är nog lite trög. Har vetat sedan november någon gång men det syns inte än. 2 UL gjorda, allt ser bra ut. Mår illa och har gått ner ett kilo, men det finns att ta av så det är ingen fara.

Fick veta i fredags att jag skulle ringa barnmorskan om att vi ska ut o flyga nu om ett par veckor, hon sa att jag skulle ringa flygbolaget. Har jag räknat rätt är jag i v 22 när vi flyger och det är om 2 veckor, vet inte ens om det syns om 2 veckor. Hur hade ni gjort? Beräknad 1 augusti..
/U

Förresten... har tänkt att vänta ytterligare ett par veckor med att berätta på jobb eftersom det händer så mycket där nu, och jag vill att arbetskamraterna ska bli glada och inte bekymrade ;). Behöver inga grattishälsningar på FB..
/U

Välkommen :)

Ang flyget tänker jag att det kan väl inte skada att informera flygbolaget om du nu fått den rekommendationen? Flyga får du ju i vilket fall.
Men själv var jag iväg i v.17 (7h flygning) och hade inte en tanke på att säga det till varken BM eller flygbolag :o
Nu funderar vi lite löst på att åka på en tripp om några veckor och blir det av så kommer jag informera om läget bättre, men då kommer jag nog vara i v.30 ca.

Kolla upp vad som står på flygbolagets villkor.. De har lite olika bestämmelser ang flygning under graviditet och från när läkarintyg krävs osv:)

Stort grattis!

Vad lättad jag blir när du säger att det inte syns något. Jag är i v. 18 och begriper inte att det inte kan synas. Men jag har å andra sidan gått upp 7 kg och det har satt sig bland annat på magen, så gravidmagen är väll väl förklädd unde fett :).

Lånade ett barn och provkörde vagnen på riktigt idag. Den gick som prickfritt över stock och sten (drygt 2,5 timmar i ganska rejäl terräng).

Vi är väldigt nöjda och kan nog rekommendera den till dem som vill ha en terränggående vagn. Lätt att ta isär och sätta ihop också.

Visst är det mysigt när magen syns och folk vågar fråga när man ska ha utan att skämmas, men det är jobbigt också. Dels är magen i vägen nästan hela tiden, det är obehagligt att sitta ner eller böja sig framåt, man blir så handikappad. Dessutom måste jag nästan bli förbannad på folk innan de förstår att jag inte ska ha förrän i juni, trots att jag är stor redan nu. :grin: Dessutom frågar ALLA om det verkligen inte är två därinne. SUCK!

Snyggve - full med hormoner och humörsvängningar :angel:

ALLA:

Idag åkte vi till grann-staden och planen var att beställa en vagn. Stod klart och tydligt på deras hemsida att den vagn vi ville ha var beställnings-vara, så vi slängde bara på oss kläder oh in i bilen oh drog, för att åka oh se till att den blev beställd.
Väl där ställde vi de sista frågorna vi hade om vagnen, och expediten sa att den brukar vanligtvis vara beställnings-vara men att han skulle kika på lagret if den fanns på lager, oh se ja det fanns den:)
Så den ställdes undan i vårt namn och ska hämtas på måndag :) Så roligt att få hem den så fort!! Vi var så inställda på att beställa oh sen vänta så det var en glad överraskning detta :)

Tog även en tur in på Ikea, så nu har sambon just monterat ett litet skåp att ha under handfatet :) Eftersom badrummet är trångt och det kommer bli ett sådant skötbord som står på badkaret, så köpte vi hem detta skåp för förvaring av lite blöjor oh små-plock som bebis behöver o badrummet. Blev super-nöjda båda två.

Nu är det soff-mys och bara njuta av min fina sambo, graviditeten, och ta det lugnt.

Ha en fortsatt bra lördag allesammans :)

hmm tänk på att garantin börjar gälla från när ni tar ut den ur affären, inte när den börjar användas.. nu vet jag inte när du ska ha bebis men med tanke på att det är somarmammetråden hade jag väntat med att hämta ut den.. men detär ju jag det:D

Jo visst. På vissa sätt är jag jätte glad att jag inte har någon gravidmage, det är ju väldigt smidigt och praktiskt.

Men hade man haft en gravidmage som dessutom växte lite lagom hade man ju inte behövt tvivla på att pyret lever.

I v.20 syntes det inte på mig heller, jag var lite knubbig bara. Men de senaste 2-3 veckorna har det i princip sagt *poff* och nu får jag en massa (trevliga) kommentarer om min mage i skolan.
Likaså med rörelserna, i v.20 kund jag om hade tur känna en spark på kvällen när jag låg stilla. Nu är det full rulle!! Pyret håller mig vaken. :p

Du är liksom precis i startgroparna för de större aktiviteterna. Håll UL-bilderna i minnet så länge och ha bara lite tålamod till. Jag vet ungefär hur du känner, jag hade samma oro. De allra flesta brukar känna skillnad efter v.20 som jag förstår det. :)

Vi ska göra RUL först om en vecka. Har bilderna sen vecka 13 men man får ju hoppas att det hänt lite sen dess :D.

Våra bilder från ultraljudet v 12 och vecka 18 såg i princip likadana ut! Blev lite förvånad.

En vecka som förmodligen kommer att kännas som en av de längsta. :D

Runt v.12-13 har väl bebis fått alla "delar" den ska ha men den lär iaf ha blivit större och på RUL:et får du tillsammans med UL-teknikerna gå igenom alla detaljer. Vi hade en skärm i taket så vi såg samma saker som hon såg. Räknade fingrar, tår och hela köret. Helt underbart. :laugh: Efter det lade sig den värsta oron för mig. Vi kunde t.o.m. se att bebis har fått sambons profil!

på UL bild så gör lillfisen en riktig pussmun i profil..så söööt e den :love: ska se om ja kan få in den. För övrigt så är det v 25 nu o jag e så grymt tävlingssugen så ja dör. Va på hopptävling igår o fick stillat begäret litegrann :angel:

Jasså?

På vår bild i v. 13 ser man, efter viss förklaring, att det är en människa. Har sett kompisars bilder från RUL och på samtliga hade tom en apa förstått vad de visade, de har varit vääldigt tydligt. Men kanske beror det på tekniken och så. Vi gjorde ju vårt första på privatklinik.

Någon pussmun hade man inte ens kunnat ana.

trög ja e:grin: det va ju såklart RUL som man såg olivers pussmun. fast vi såg rätt bra på det v14 oxå men vi fick inga bilder då..

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 355
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar