Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag hoppas verkligen att det vänder. Det är ju inte helt omöjligt, hyffsat lång tid kvar :D.

jessivega:
Jag har också jätte svårt att acceptera viktuppgången, och jag har gått upp MYCKET. Innan jag blev gravid hade jag en tanke om att "fan va gött att vara gravid, då behöver man inte bry sig om vikten". Och nu sitter jag här och mår skit...

Jag rider fortfarande precis som vanligt. Är livrädd för dagen när jag inte kan göra det längre...

Jag är i v25 nu o har gått upp 9 kilo. Får panik för ja vill inte köpa massa andra jävla kläder :cry:
Angående ridningen så hade ja nog kunnat rida om det inte hade varit för att ja just nu har en 4åring med massor av trots. så ja vill inte ta en utmaning me honom som jag inte reder ut för säkerhetens skull. han får stå nu fram till hösten med lite longering o tömkörning nån dag i veckan istället.

Jag är såklart alldeles lyrisk över d lilla livet i magen men graviditeten hade ja klarat mig utan..skit e det :(

Jag har också jätte svårt att acceptera viktuppgången, och jag har gått upp MYCKET. Innan jag blev gravid hade jag en tanke om att "fan va gött att vara gravid, då behöver man inte bry sig om vikten". Och nu sitter jag här och mår skit...

Förra graviditeten sket jag i vikten och gick upp 25 kg. Inte alls kul efteråt. Den här gången har jag verkligen försökt tänka mig för - i början vägde jag mig varje dag. Men nu slinker allt i min väg ner :o

Som nyss - sitter och tittar ut genom fönstret och har världens ångest över att jag inte kan ta en promenad i det fina vädret. Och tröstäter glass... :(

Nu kommer Superwoman igen...
V. 27 och jag har gått upp 2 kg... :o :o

och det tycker jag är jättejobbigt för massor med människor tror nämligen att jag har bantat i 1,5 års tid. Jag har efter behandling mot en ätstörning, helt utan bantning gått ned 50 kg.
Jättemånga sneglar på mig och säger: "jaha, äter du fortfarande 'sådär', eller?"
'sådär' = sockerfritt och väldigt energi-tätt. Ingen bantning alltså utan bara "vanlig mat".

Har stor lust att säga: "jaa, jag har gått upp 9 kg" eller nåt bara för att slippa bli misstänktliggjord.
För det är visst lite fult att inte gå upp...

Senast ändrad av en moderator:

Som nyss - sitter och tittar ut genom fönstret och har världens ångest över att jag inte kan ta en promenad i det fina vädret. Och tröstäter glass... :(

Foglossning?
Kan du inte gå ut och sätta dig på en stol i solen? :)

Vad hade du för ätstörning? Starkt gjort att ha gått ner 50 kg iaf! (om det nu inte var anorexi du hade, isf bannar jag dig istället ;)).

Jag hade vart gladast i världen om vågen stannat på +2 kg, eller ännu hellre på -. Sist jag vägde mig hade jag gått upp 6 kg tror jag, och det var i v 25 eller nåt.

Ja, jag har foglossning, bl.a. Hade vart asskönt att sitta i solen, men jag har ingen ro till det. Ända gången jag kan sitta still är när jag äter eller sitter vid datorn, typ. Dessutom blåser det storm ute... Men att kunna gå en sväng hade vart helt underbart!

ursäkta att ja kapar din glädje :crazy: men nu ska ja va lite jobbig. Min hjärna funkar inte alls...o då menar ja inte alls!!!

Fick papperna idag från F-kassan om min SGI. ska ju fyllas i. Problemet e väl mitt jobb..eller d ja har jobbat. Fattar inte hur ja ska fylla i den o ja har ny arbetsgivare från o med imorgon. Ja jag har fått jobb nu i 6e månaden :D
Innan hade ja Arbetsgivare 1 mellan den 16/8-2010-11/1-2011. Sen bytte familjen ja jobbade hos över till kommunalt. Jobbade då mellan 12/1-28/2-2011 för kommun. Hemma från den 28/2 till idag o börjar nytt jobb imorgon. Va göra lixom? :o

Hoppas på att nån inte ska mobba mig utan hjälpa mig för det e en jäkla röra o ja ringde snällt d fina numret på F-kassans blankett men när ja lagt på luren satt ja som ett frågetecken!! tröga människa :eek:

Help :confused:

suck.. hon frågade ju hur mycke ja haft i månaden i lön o då berättade ja hur mycke o så sa hon ta det gånger tolv. hmm..o sen sa hon va min årsarbetstid blev. så sa hon så ger du det till din arbetsgivare så fyler h*n i din lön. lyssnade hon ens va ja sa? ja hon va jätteförvirrad o inte alls trevlig..hade nog bråttom hem eller nåt..

Lägger in mig o magen på andra plats, är så avis på er som ff kan rida..här har det vart stopp sen par veckor* foglossningar* baaah.

Hur många av er ska ha hästarna ut på foder? eller ska de vara hemma? När tror man att man ska kunna rida igen...:D

*kl*

Lägger till mig i listan..

Juni:
6/6 - Snyggve
11/6 Tinkertanten
16/6 - SaraXX
17/6 - Majola
21/6 - Proxygirl
26/6 - LillaMy84
30/6 - Svanhild
30/6 - Nenii

Juli:
3/7- krummiganti
15/7 - _MickiZ
24/7 - skogstrollet

Augusti
18/8 - Mois
24/8 - Rumpnissen

Ring F-kassan igen. Be dom att förklara bättre.

I vanliga fall ska ju lönekontoret fylla i den där lappen. Är ditt nya jobb en fast anställning så är det väl den lönen du ska gå efter?

MEN sen tror jag faktiskt att det är hormonellt påverkat också.Just nu är det lite väl mycket "guld och gröna skogar" för att det ska vara tankens kraft. Du har BF en månad efter mig så det kanske vänder för dig med? :)

Jag var på väg att skriva någon liknande. För mig blev det lättare att stå ut med alla nackdelar och begränsningar när det blev tydligare att det ÄR en bebis där inne värt besväret. Dvs när magen blev större och rörelserna tydligare. Det goda uppväger det onda och det blev lättare att acceptera läget liksom.

Är v.23 nu, "bara" 124 dagar kvar.

Hmm.. Testa att ringa fk igen, så får du säkert prata med någon annan som kanske kan ge bättre svar. Men det finns ju en punkt på blanketten där man fyller i lön månad för månad om man t.ex haft timanställning, kanske är det den du sk använda dig av? Kommer du få månadslön på det nya jobbet?
Var tydlig med att du haft flera olika arbetsgivare under den senaste tiden och ge dig inte förrän du förstått hur de vill ha det ifyllt nästa gång du pratar med fk :)

Visst är allt lättare att acceptera ju mer man närmar sig :) I början när inget varken känns eller syns är det såklart inte så lätt att bita ihop alla gånger.

KL
Jag kommer få en bebis som aldrig sover :eek: På morgonen när jag vaknar är det massa bök. På dagarna är det massa bök. Och på kvällarna är det massa bök. När fasen sover bebisen egentligen!? Betvivlar att den redan nu är förståndig nog att sova 12 h per natt :p

*kl*
Kommer väl att framstå som ett pucko men nu måste jag beklaga mig lite.. Inte nog med alla extrakilon, att man inte kan röra sig som vanligt.. Så är jag så sjukt j****a röksugen:mad: Bättre blir det ju inte av det fina vädret.. Jag som varit så glad och stolt över att bara ha lyckats sluta men det känns ju peppande när man är helt hundra på att man kommer att trilla dit igen när bebis är född:crazy: ghaaa och jag som alltid undrat hur folk som slutar pga graviditet kan få för sig att börja igen.. Suck..

*lånar min egna knapp*
Måste ju fråga om ni kan avgöra vad dom små gör där inne i magen när dom håller igång:p?
Slag och sparkar är ju ganska givet, men allt det där andra:D Ibland känns det ju som det utövas avancerade ninjakonster a la göra volter genom att springa på väggar.. Eller vad sjutton som försigår när det liksom fladdrar till?:p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 363
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar