Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

eller en puff i alla 4 hörnen!! SAMTIDIGT!! :eek: ja blev fan rädd imorse o tänkte att dom MÅSTE ha missat en :angel:

Jag är i v25 nu o har gått upp 9 kilo. Får panik för ja vill inte köpa massa andra jävla kläder :cry:
Angående ridningen så hade ja nog kunnat rida om det inte hade varit för att ja just nu har en 4åring med massor av trots. så ja vill inte ta en utmaning me honom som jag inte reder ut för säkerhetens skull. han får stå nu fram till hösten med lite longering o tömkörning nån dag i veckan istället.

Jag är såklart alldeles lyrisk över d lilla livet i magen men graviditeten hade ja klarat mig utan..skit e det :(

Grattis. Jag är i v. 19 och har gått upp det samma. Tror jag. Slutade väga mig när jag hade gått upp 7 kg. Jag är ju så jävulskt hungrig. Äter ändå "bara" 2 smörgåsar mer om dagen än innan, men det räckte tydligen. Inte mer godis, glass eller andra onyttigheter.

Jag vägde mig idag, i v. 29+1 och har hittills gått upp 9 kg. Med L hade jag gått upp runt 15 kg vid det här laget.

ÅNGEEEEEEST!!

KL

Är i v 22+5 och har ingen aning om hur mkt jag gått upp.
Hade sen inskrivning, v 15, och vart då positivt överraskad över min vikt. 173 cm lång och 68,5 kg. Kändes som jag skulle väga så mkt mer då, så som sagt, det var en glad överraskning. Har heller ingen aning om vad jag vägde innan jag vart gravid, så jag får börja kolla på vikt-uppgången från v 15 helt enkelt. Äger ingen våg, så nästa växling blir hos BM i v 25.

Ni pratade lite om hur ni mår oh så och hur det är att vara gravid.
Mina första veckor av graviditeten var de värsta i mitt liv, utan att överdriva!! Illamående och kroppen och knoppen löpte amok, deppig oh fy vad hemskt det var, och inte kunde jag styra mej sj oh mina känslor ländes det som.
Iaf så som tur var så vände det oh jag måde bra oh var glad. Är fortfarande glad, men mår vansinnigt dåligt av att känna att lår oh rumpa blivit större, känner mej svullen och degig helt enkelt.
Jag kunde i min vildaste fantasi inte tro att jag skulle känna så här!!!!! Jag Trode jag skulle vara stoltast i världenöver min lilla kula oh kropp, men njaaee, visst är kulan underbar :love: men all "degig-het" vore toppen oh slippa!!!!
Har alltid varit smal oh tränad så denna känsla gör mej stundtals tokig!!
Gosiga kulan på magen vill jag gärna ska synas, men jag hittar inga kläder som sitter bra!! Visst linnen oh längre tröjor fungerar finfint, men d där med byxor alltså.... Har ett par vanliga jeans med mkt låg midja som fortf passar, annars är det mjukisar eller mamma-byxor oh mamma-byxorna med mudd är så..... Ja vet inte, men får en så "trulsig" känsla av dom...?

Tur iaf attnär man mår som pest, så piggar lilla raringen i magen upp mej med små knuffar oh sparkar :love: Just då glömmer man allt annat :love:

Kl

Är i v 28 och har gått upp 10 kg. Det är nästan bara mage och bröst, har fått gå upp 3 kupstorlekar!:eek::o

Jag har precis avslutat en antibiotikakur så jag känner mig frisk för första gången på länge efter en segdragen historia med hosta, feber och massa annat jobbigt. Nu har jag kunnat börja rida igen, var på buggkursen för första gången på flera veckor igår och imorgon ska jag på friskis igen :love:

Jag mår bra, behöver tänka mig lite för när jag böjer mig och lyfter saker, annars får jag ont i korsryggen. Delvis tror jag det beror på att jag varit soffliggande mest hela tiden under min sjukperiod och det klarar inte min kropp ens i ogravidt tillstånd. När jag rider har jag foglossningsbälte, mest för att hålla i magen.

Ska till BM nästa gång den 4 april och då kanske det blir en spruta eftersom jag är Rh- och mannen Rh+. Förra gången hos BM lyssnade vi på hjärtljud - coolt!

Sen jag blev frisk har det varit vansinnigt mycket aktivitet i magen, det ser ut som värsta freakshowen ibland. Jag tänker på det vissa gånger när jag jobbar och ska vara seriös och prata med någon samtidigt som jag inser att min mage måste se ut att leva ett eget liv :D

Jag har inte en sportslig att få på mig vanliga byxor, vissa kjolar och leggins går fortfarande. Annars är det mammabyxor för hela slanten, måttligt kul.

Vi har köpt vår första bäbisgrej, en korg som ska vara säng första tiden. Annars är vi rätt sega, har börjat fundera lite över vagn och kläder men inte gjort slag i saken. Det känns som om det är så länge kvar (15/6).

Läckert! :love: (Jag hittade själv länken till v. 28-37 ;))

SaraXX: Det sjuka är att tuttarna kommer växa ännu mer när mjölken rinner till. Jag har alltid haft B-kupa, nu går jag runt med E :eek: Köpte ett par, något för stora och extremt mjuka, BH:ar när vi var i Ullared sist, hoppas de räcker till sen.

Vad härligt att du är så rörlig än!

Kl

Ska till BM nästa gång den 4 april och då kanske det blir en spruta eftersom jag är Rh- och mannen Rh+.

.

Nu blev jag nyfiken, har de kollat Rh-faktor på din man? Eller vet man sånt på något annat vis?
Jag är nämligen Rh- men har inte hört något om en spruta, inte heller har någon frågat om min sambos blodgrupp..

v.27 idag! :bump:

Magen växer och bebis är livlig därinne, jag känner mig ofta lite öm och trött i ryggslutet framåt eftermiddagarna samt att jag är sömnig en betydande del av dygnet men i övrigt mår jag finemang!

Två veckor till nästa BM-besök men jag vägde mig hemma idag, för det har ju varit lite viktsnack i tråden så jag blev nyfiken.. har gått upp ca 4,5 kg sen inskrivningen så kanske 6 kg totalt mot min vanliga vikt.

Funderar på att uppdatera garderoben lite i eftermiddag, det är inte mycket som sitter fint och bekvämt för tillfället.

Nu blev jag nyfiken, har de kollat Rh-faktor på din man? Eller vet man sånt på något annat vis?
Jag är nämligen Rh- men har inte hört något om en spruta, inte heller har någon frågat om min sambos blodgrupp..

Nä de kollar inte mannen, däremot kollar det mamman + barn med blodprov. Det gjorde de på mig vid inskrivningen. Är mamman det ena och barnet det andra krävs spruta för att förhindra negativ reaktion. Är inte så insatt, både jag och barnet är Rh- så jag släppte tankarna på det snabbt. :)

Hur kollar de barnets blodgrupp? Jag är Rh-positiv, och det är väl om man är negativ det kan vara farligt? Har inte fattat det där riktigt om jag ska vara ärlig :angel:

Nej de har inte kollat min man men vi lämnar blod båda två (inte jag nu då men) så vi vet vad vi har. Däremot har vi inte fått svar på vad bebis har än men det finns ju en risk att den är +.

Tack för länken! Fanns ju massa nyttigt på den sidan.

(och nu lite knapplån)

Men nu blev jag lite nervös och även irriterad på min BM, hon har inte nämnt detta alls :(
Jag vet sen innan vad jag har för blodgrupp men hon har aldrig sagt att de tagit blod för att kolla det, bara massa annat..

Känner ni att ni har bra förtroende för era barnmorskor? Jag funderar på om man kan begära ett byte eller är det dumt såhär halvägs?
Det har varit massa småsaker som gjort att jag funderat på det sen första besöket egentligen, jag upplever inte att hon har bra koll och att jag får så konstiga svar av henne.

Vi har haft två olika pga att den ordinarie varit sjuk. "Vikarien" fick vi inget förtroende alls för, hon verkade redan ha bestämt vad vi skulle säga och lyssnade alltså inte. Den ordinarie fungerar det bra med.

Jag är lite fundersam över det inför förlossningen. Jag har inte alls lätt för att låta människor komma mig inpå livet och vill gärna ha distans. Förlossningen känns som en alldeles för intim situation för att jag ska vara bekväm med utomstående som närvarar men samtidigt är det ju inte precis nåt man vill chansa på att fixa själva :D Jag håller på och förbereder mig på att klara av att lita på dem mentalt, hoppas att det går. Tur att min man ska vara med!

Jag vet att man kan begära att få byta förlossningsbarnmorska men den man har nu har jag ingen aning om. Tråkigt att du känner så :(

Jag skulle byta om jag var du, även om du är halvvägs igenom.

Jag bytte mellan denna grav och den förra, trivdes inte med den första BM men insåg inte förrän jag fick den jag har idag vilket skillnad det faktiskt gör.

Har du inte hört något så antar jag att det inte är någon fara (ang blodprovet) men du fråga henne du så du vet svart på vitt. :)

Jag har bara träffat min BM två gånger men kände på en gång att det klickade. on verkar väldigt sund och jordnära, passar mig och sambon utmärkt!

Nu har min mage exploderat. Eller den växer explosionsartat i alla fall :banana:. Fått massa kommentarer de senaste dagarna om att det syns tydligt nu!

KL

Är i v 22+5 och har ingen aning om hur mkt jag gått upp.
Hade sen inskrivning, v 15, och vart då positivt överraskad över min vikt. 173 cm lång och 68,5 kg. Kändes som jag skulle väga så mkt mer då, så som sagt, det var en glad överraskning. Har heller ingen aning om vad jag vägde innan jag vart gravid, så jag får börja kolla på vikt-uppgången från v 15 helt enkelt. Äger ingen våg, så nästa växling blir hos BM i v 25.

Ni pratade lite om hur ni mår oh så och hur det är att vara gravid.
Mina första veckor av graviditeten var de värsta i mitt liv, utan att överdriva!! Illamående och kroppen och knoppen löpte amok, deppig oh fy vad hemskt det var, och inte kunde jag styra mej sj oh mina känslor ländes det som.
Iaf så som tur var så vände det oh jag måde bra oh var glad. Är fortfarande glad, men mår vansinnigt dåligt av att känna att lår oh rumpa blivit större, känner mej svullen och degig helt enkelt.
Jag kunde i min vildaste fantasi inte tro att jag skulle känna så här!!!!! Jag Trode jag skulle vara stoltast i världenöver min lilla kula oh kropp, men njaaee, visst är kulan underbar :love: men all "degig-het" vore toppen oh slippa!!!!
Har alltid varit smal oh tränad så denna känsla gör mej stundtals tokig!!
Gosiga kulan på magen vill jag gärna ska synas, men jag hittar inga kläder som sitter bra!! Visst linnen oh längre tröjor fungerar finfint, men d där med byxor alltså.... Har ett par vanliga jeans med mkt låg midja som fortf passar, annars är det mjukisar eller mamma-byxor oh mamma-byxorna med mudd är så..... Ja vet inte, men får en så "trulsig" känsla av dom...?

Tur iaf attnär man mår som pest, så piggar lilla raringen i magen upp mej med små knuffar oh sparkar :love: Just då glömmer man allt annat :love:

Jag håller med! Svårt med kläder.. Mamma-byxor vägrar jag. Är i v.20 nu och det funkar än så länge bra med ett par jeans som är låga i midjan eller tights/leggings. Men det är svårt med tröjor, har man bara tights eller leggings så trivs inte jag i en tajt tröja även om den är längre. Utan vill hellre ha tunika-modell. Men då känner man sig mest stor ju, eftersom magen inte blir lika synlig. Dilemma alltså!
Jag hoppas iaf att jag slipper mamma-byxor :S

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 365
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38