Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag har tittat på Kronans duovagnpaket. Jag vill ha en rejäl vagn som rullar smidigt på ojämt underlag. Vi ska försöka komma iväg och provköra den snart.

Svängbara framhjul låter ju fiffigt, men det finns inte en enda sån vagn med luftdäck fram.

kL

På tal om vagnar, är det ngn som skulle vilja hjälpa mej leta information om EMMALJUNGA SMART DUO KOMBI???
Är ju himla bra pris på de, men den enda info jag kan hitta är att den vagnen i grunden är samma vagn som Mondial och Edge duo kombi, men att dom plockat bort en del finesser och använder sej av billigare material.
Men jag vill veta VILKA finesser som är bortplockade!!
Vill nämligen ha en Emmaljunga Mondial duo kombi, men fick syn på "smarten" idag och vart nyfiken. Det närmsta stället den vagnen finns att Peo köra för oss verkar vara i en butik ca 18 mil härifrån så ska vi åka såvill jag ha lite mera info......
Ngn som vet ngt om denna vag eller är en fena på att få fram info? Påalla andra Emmaljunga vagnar finns det ju utförliga beskrivningar så man kan jämföra smidigt men hittar inget på denna...??

Mutsy 4-rider och Queenette City Cruiser har väl svängbara lufthjul? Rätta mig om jag har fel...:crazy:

Håller på att förlora förståndet vad gäller barnvagnar. Vilken djungel! :eek: Har dock fått ge avkall på ett av mina få krav nu och det lutar åt en Teutonia till tvillingarna. Kravet på lufthjul fick ryka och istället kan jag få ha kidsen vända mot mig ;)

Annars, så om någon vet någon tvillingvagn som passar in på mina få punkter så är ni mer än välkommen att hojta till!
*lufthjul
*svängbara framhjul (låsbara, rätt stora, som funkar i snö och på grus)
*kunna ha barnen vända mot mig
*kunna ändra höjd på styret
*handbroms (men inget krav)

Kl

Finns det någon uppenbar fördel med lufthjul? Det verkar som många föredrar det?

Men gudibrallan vad fiffigt!!! :bow:
Vi jobbar båda dagtid mån-fre... Så det blir nog svårt att få till det så... :p

Beror på vilket underlag man går på. Vad cyklar du helst med på grusiga vägar, cykel med helgjutna däck eller med luftdäck? :)

men ....? välfyllda luftdäck för 17 men det är ju en jäkla skillnad att sitta på en cykel och ligga i en barnvagn?

*kl*

Vi har köpt en Bebidoo Alu Scooter. Den har luftdäck och rörligt framhjul.

Jag tycker att det verkar väldigt stötigt med de hårda hjulen.

Hittills har vi dock bara provkört i affären och vardagsrummet, men där verkar den bra! :D

men ....? välfyllda luftdäck för 17 men det är ju en jäkla skillnad att sitta på en cykel och ligga i en barnvagn?

Skulle skillnaden på däck inte märkas i en barnvagn menar du? I alla vagnguider jag har läst har de iaf rekommenderat just luftfyllda däck om du rör dig främst på ojämna eller grusiga vägar. Jag utgår ifrån att det finns en anledning till det.

Okej.. Men barnvagnen har ju stötdämpning och så? Har en kompis som har punkteringsfria hjul på sin vagn och vi har gått jättemycket på grusvägar och dyl. utan bekymmer?

Jag vet inte vad du vill att jag ska säga...? Det är en smakfråga, vill man ha helgjutna däck och kompensera med bra stötdämpning eller köra på luftfyllda däck så får man väl göra som man vill. Återigen, de tester och rekommendationer jag läst föreslår luftdäck till grusiga/ojämna vägar. Känns rimligt tycker jag att de rullar bättre.

Ta det inte personligt, mest nyfikenhet från mig kring andras funderingar/erfarenheter. Vi tyckte att vi fick så bra och raka svar av försäljaren som guidade oss men mkt av det som hon sa är det många som reagerat mot så min hjärna går på högvarv gällande vagnval nu :)
Jag visste t.ex inte att kronan hade vagnar så tack för tipset!

Jag tror att valet kring vagn är både personligt och så väldig baserat på smak och tycke att det är svårt att råda andra. :) För mig är det viktigt att den rullar smidigt (luftdäck) medan andra kanske tycker att punkteringsfria däck rullar bra nog och de tittar på andra detaljer som är viktigare för dem.

Ja, jag är helt med dig på det. Men mitt ifrågasättande var mest en generell fundering om du förstår? Kanske borde knapplånat för att få det mer korrekt men strunt samma, ingen skada skedd? :)

Nä ingen skada skedd, jag erkänner villigt att jag är aningens överkänslig... :D Skönt att det är utrett.

Har googlat lite mera och fann lite mer info nu i fm.... Dock tycker jag det var konstigt att det inte finns samma tekniska beskrivning som på alla andra Emmaljunga.....?
Fick iaf fram mer av det jag ville veta och den vagnen är inget för oss, trots att den är ganska lik den vi vill ha ( och har beställt idag) :)

En STOR nackdel med luftdäck är att de kan få punktering... Inte så kul om man befinner sig en bit hemifrån, gärna med glömd mobil också :grin:

ALLA:

Idag åkte vi till grann-staden och planen var att beställa en vagn. Stod klart och tydligt på deras hemsida att den vagn vi ville ha var beställnings-vara, så vi slängde bara på oss kläder oh in i bilen oh drog, för att åka oh se till att den blev beställd.
Väl där ställde vi de sista frågorna vi hade om vagnen, och expediten sa att den brukar vanligtvis vara beställnings-vara men att han skulle kika på lagret if den fanns på lager, oh se ja det fanns den:)
Så den ställdes undan i vårt namn och ska hämtas på måndag :) Så roligt att få hem den så fort!! Vi var så inställda på att beställa oh sen vänta så det var en glad överraskning detta :)

Tog även en tur in på Ikea, så nu har sambon just monterat ett litet skåp att ha under handfatet :) Eftersom badrummet är trångt och det kommer bli ett sådant skötbord som står på badkaret, så köpte vi hem detta skåp för förvaring av lite blöjor oh små-plock som bebis behöver o badrummet. Blev super-nöjda båda två.

Nu är det soff-mys och bara njuta av min fina sambo, graviditeten, och ta det lugnt.

Ha en fortsatt bra lördag allesammans :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 355
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar