Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre
KL
En liten uppdatering från oss
Imorgon blir lilla M 6 månader
Vart tar tiden vägen ?!
I tisdags var vi på 6 månaders läkar-koll, och det blev UA på besiktningen
Hon följer sina kurvor, och väger nu 6905 g och är 68 cm lång. Hatt-mått 42,5 cm.
Hon ammar mindre på natten nu, vilket är helt fantastiskt. Har dock inte vant mej vid detta ännu, så trots hon sover så vaknar jag "hundra" gånger.
Lilla M har även kommit på att det är SÅ mysigt och roligt att vara uppe länge på kvällen (igen), vi föräldrar är dock inte riktigt lika roade
......Hoppas på det är övergående, haha, för vi saknar våran vuxen-tid på kvällen
Märks tydligt att utvecklingen går fort nu. Hon har ju alltid varit en prat-kvarn, men om det är möjligt så babblar hon mer nu
Hon undersöker precis allt hon får tag i, och armarna är låååånga!
Såg att även era bebisar gillar detta med mobil-telefoner. Lilla M blir skogs-tokig och ska ha iphonen så fort jag ens tänker tanken på att ta fram den.
Som ngn annan skrev tidigare i tråden, så tror jag hon förstår att det rör sej och "blinkar" när man drar på skärmen, för när hon grejjar ser det ut precis som när en annan sitter oh grejjar!!
M äter mer och mer lunch-mat för varje dag, men det går sakta framåt. Inte så lätt att vara liten och få smaka på massa otäckheter ju!
LillaMy84 När ger du bebis lunch-mat? Jag gav M mellan 11-12 när jag började med smakportioner, beroende på när hon ammat. Vissa dagar gapade hon och svalde allt i hennes väg, för att sedan knipa ihop och bli ledsen.
Av en ren slump blev det att hon fick lunch senare, runt 14, och nu går det MKT lättare. Så vi ammar frukost och lunch, tupplur, äter sen lunch.
Trots att hon är hungrig vid 11-12 så är det inte hennes mat-tid. Kanske så för eran oxå? Prova att ge riktig mat tidigare/senare? Bara en liten idé.....
M får gröt på kvällen, och det är MUMS. Så roligt att se henne sitta och vänta, ivrig som tusan, och vevar och tjoar.
Så roligt att se henne utveckals, och se att hon nu sätter ihop "1+1", och vet att när mamma gör så, då är det snart gröt på gång.
Detta med att trappa ner på amningen/sluta här längre fram......
M AVSKYR ersättningen, så välling ska inhandlas och provsmakas.
Ni som ger välling, vilken började ni med?
Vi fick hem ett prov från semper, Mild Havrevälling, som vi har tjuvsmakad ngn tesked på, och den verkade gå ner.