Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

Ojoj, här händer det grejer :) efter tre ggr får det väl nästan räknas som en ny vana?

Inte så att hon skriker, utan hon går på övervarv. Som ekorren i "andra sidan häcken" när han drack koffein.

Åh! Vad jag känner igen det där... Nio av tio ggr förvandlas E till en speedad duracellkanin så fort jag tänker "sovdags", det är som hon måste göra av med all dagens kvarvarande energi :p
Men här skyller vi på att det är ett släktdrag, som enligt tidigare erfarenhet växer bort någonstans runt fyra-femårsåldern.

Skönt att det gick att lösa så du inte behöver känna dig stressad :) vad ska du läsa?

Quiss: Jag ska framföra bump:arna! Tack!

Nenii: Det tycker jag absolut! Igår tog det iof en timma och en kvart och han blev lite ledsen en gång men gick ganska lätt att trösta. Så nu känns det definitivt som en vana" Dessutom sov han till 03.30 (eller ev. 04.30) innan han vaknade och ville ha mat. Fast jag är inte ens säker på att han ville ha mat, han hade korvat ihop sig på tvären längst upp, sparkat av sig täcket och var missnöjd, men inte jättevaken. Men då saknade jag han så mycket och tyckte han hade så kalla händer så jag lyfte över honom till oss :angel:.

Elis har också vanan att bli väldigt speedad, han är aldrig så busig vid blöjbyte som vid det sista för natten. Men så tar det som sagt ett tag innan han somnar också ;).

Oj vad det händer grejer! Jag läser ibland men kommer mig inte för med att skriva.

A är nu snart 7 månader. Han har fyra tänder i överkäken och två i underkäken men än så länge funkar amningen utan större problem ändå. Man ska däremot passa sig för att få in ett finger i munnen på honom!

Han ålar fram så det har blivit lite lugnare. Förut var han förbannad mest hela tiden för att allt han skulle ha låg några cm för långt bort.

Amningen på natten går bättre. Han körde ju länge på varannan timme men nu efter nyår bestämde vi oss för att fokusera på en sak i taget. Vi gav tillfälligt upp att han skulle sova i egen säng eller somna själv osv utan koncentrerade oss på att få längre tid mellan amningarna. Det fungerade faktiskt bra på en gång så nu har han flera nätter ätit vid 22, sen mellan 2 och 3 och sen ungefär vid 6. Helt ok tycker jag.

Vi ska fortsätta som vi gör med att dela på föräldraledigheten 40/60 åtminstone fram till juni. Sen har vi inte bestämt nåt men vi ska försöka skjuta på dagisinskolningen ett tag. Däremot blir det nog en del öppna förskolan skulle jag tro så han får träffa lite andra barn. Vad jag har förstått (har inte dubbelkollat) så är det 4 månaders väntetid på dagisplats här.

Vilka framsteg :banana: Stora killen sover i egen säng :)
Haha känner igen det där, jag saknar lillan väldigt på morgonen, speciellt om hon inte ammat så många gnger under natten, så då riktigt väntar jag på att hon ska vakna på morgonen så vi kan gosa :)

Åh! Vad jag känner igen det där... Nio av tio ggr förvandlas E till en speedad duracellkanin så fort jag tänker "sovdags", det är som hon måste göra av med all dagens kvarvarande energi :p
.

PRECIS likadant här :) Värst är om vi är för långsamma och inte lyckas få henne i säng på exakt rätt tidpunkt, DÅ slår det över för henne och hela spjälsängen hoppar runt i sovrummet. Bara hennes far som kan lugna henne när hon blir sådan.

Oj vad det händer grejer! Jag läser ibland men kommer mig inte för med att skriva.

A är nu snart 7 månader. Han har fyra tänder i överkäken och två i underkäken men än så länge funkar amningen utan större problem ändå. Man ska däremot passa sig för att få in ett finger i munnen på honom!

Han ålar fram så det har blivit lite lugnare. Förut var han förbannad mest hela tiden för att allt han skulle ha låg några cm för långt bort.

Amningen på natten går bättre. Han körde ju länge på varannan timme men nu efter nyår bestämde vi oss för att fokusera på en sak i taget. Vi gav tillfälligt upp att han skulle sova i egen säng eller somna själv osv utan koncentrerade oss på att få längre tid mellan amningarna. Det fungerade faktiskt bra på en gång så nu har han flera nätter ätit vid 22, sen mellan 2 och 3 och sen ungefär vid 6. Helt ok tycker jag.

Vi ska fortsätta som vi gör med att dela på föräldraledigheten 40/60 åtminstone fram till juni. Sen har vi inte bestämt nåt men vi ska försöka skjuta på dagisinskolningen ett tag. Däremot blir det nog en del öppna förskolan skulle jag tro så han får träffa lite andra barn. Vad jag har förstått (har inte dubbelkollat) så är det 4 månaders väntetid på dagisplats här.

7 månader redan, tiden går så fort!!!
Vad skönt att amningen fungerar trots små vassa tänder, och himla gott för er att det blivit mer sällan natte-tid :)
Vi har ju haft det likadant, amma varannan timme dygnet runt, men det har börjat lugna sej, och nätterna blir bättre och bättre.
Äter eran ngn annan mat?

Vad perfekt det låter med eran föräldraledighet, skönt när man kan dela sådär :)

KL

Varning för gnälligt inlägg, men måste.....
Har kännt mej allmänt ur gängorna sista veckan. Vet inte varför...?
Vissa nätter har det blivit lite sömn, men andra desto mer, så inte ngn sömn-brist som är "värre än vanligt".
Känner mej ändå trött/seg, har fruktansvärt ont i svanken, och ja...se bild:
http://i15.photobucket.com/albums/a382/jezzie-/skelett_22758428_73067334.jpg
Har ni tips på vad det kan bero på, eller vart jag kan vända mej för att få hjälp med detta? Är det "kot-knackare", massör?
När jag var gravid var det på detta ställe som jag kände mej stel och öm efter ridning. Men bara jag vilade så var jag alltid smärt-fri dagen efter ridning.
Detta påverkar våra annars långa promenader, gör inte ont när jag rör mej, men blir desto värre efteråt.

Sen efter ett samtal med en nära vän i eftermiddags blev jag förvånad/fundersam/smått chockad, då det hon sa/menade inte alls är likt henne.
Bl a så innehöll våran prat-stund, att komma igång med träningen igen.
Hon talade i princip om för mej att min unge åt ju minsan både pure (lunch-tid) och gröt (innan kvälls-ammningen), så jag var bara pjoskig och "omöjlig" (som i lat och inte vill träna) som inte kunde lämna henne hemma hos sambon ngra längre stunder för att åka och träna.
Det är ju såhär att det är SMAKportioner, och vi vill ge dom ungefär samma tider varje dag. Löjligt enligt henne.....Jo visst kanske, men alla gör vi väll olika? Och nog lämnar jag henne med sambon för att åka och rida på helgerna, eler handla eller vadsomhelst. Men jag kan ju inte lämna dom hur länge som helst då hon ammas varannan-var tredje timme dag-tid.
Ja ja, detta att jag reagerade som jag gjorde på vad hon sa, har säkert att göra med att jag kännt mej lite ur gängorna, men blev ändå lite chockad trots att det absolut inte är ngt att bry sej om.

Fast vadå, varför ska man ha så bråttom att komma igång med träningen? Det är klart man får vara hemma och bara njuta, den här tiden är ju så kort! Dessutom verkar du promenera en hel del och om jag inte missminner mig har du väl tappat de flesta graviditetskilona redan? Tycker du ska skita i vad din vän säger faktiskt ;)

På tal om vikten. Har gått ner 22,5 kg nu, bara 17,5 kg kvar till målvikten! :banana: (Egentligen spyr jag på att det går så långsamt, men måste försöka peppa mig själv!)

Fast vadå, varför ska man ha så bråttom att komma igång med träningen? Det är klart man får vara hemma och bara njuta, den här tiden är ju så kort! Dessutom verkar du promenera en hel del och om jag inte missminner mig har du väl tappat de flesta graviditetskilona redan? Tycker du ska skita i vad din vän säger faktiskt ;)

På tal om vikten. Har gått ner 22,5 kg nu, bara 17,5 kg kvar till målvikten! :banana: (Egentligen spyr jag på att det går så långsamt, men måste försöka peppa mig själv!)

Tack för dina ord :bow:
Jo vi promenerar i stort sett varje dag, vissa dagar inte så långt, om det t ex regnar på tvären eller annat lika trevligt väder, men ut kommer vi ju iaf....
Känner lite som du skriver, varför ha bråttom, och jag ställde även frågan till min vän. KLART att jag längtar ut, vissa dagar mer än andra, men denna tiden är kort, näääästan alla kilona är borta, och att amma "klart" känns inte som ngt konstigt för mej......Hmmmm ja, jag gör som du säger, skiter i det där. Min vän kanske oxå hade en dålig dag ;)

Heja heja vad duktig du är!! Det går lååångsamt, det gör det, men underbart när det går åt rätt håll ju :) Kämpa på, snart är våren här, det blir ljusare, så man kommer ut mer och allt. De där kilona lär inte bli jätte långvariga, det tror jag inte!!

Men... Tack :o Vad gullig du är!!

Blev så himla glad för ett tag sen när min brorsas ex fick barn. Amningen krånglade som fasen och hon var jättenära att ge upp, men efter lite mejlkontakt med mig fick hon rätsida på det och nu fungerar det felfritt :banana: Hon tyckte jag skulle jobba på amningsmottagningen, vilket hade vart jäkligt roligt faktiskt :) Så roligt när man kan hjälpa någon!

Men... Tack :o Vad gullig du är!!

Blev så himla glad för ett tag sen när min brorsas ex fick barn. Amningen krånglade som fasen och hon var jättenära att ge upp, men efter lite mejlkontakt med mig fick hon rätsida på det och nu fungerar det felfritt :banana: Hon tyckte jag skulle jobba på amningsmottagningen, vilket hade vart jäkligt roligt faktiskt :) Så roligt när man kan hjälpa någon!

Njaee, inte så värst gullig, bara väldigt ärlig :)
Du har hjälp mej MKT:bow: i dessa trådar, och säkert de andra oxå. Du verkar ha rätt personlighet för att bli BM (eller annan inom vården) helt enkelt :)

Tack!! Fick allt en liten tår i ögat nu :bow:

Jobbar i vården redan nu, och jag VET att det passar mig väldigt bra. Jag brukar vara uppskattad av båda personal och vårdtagare, om man nu får vara så självgod och skriva det :D

Tack!! Fick allt en liten tår i ögat nu :bow:

Jobbar i vården redan nu, och jag VET att det passar mig väldigt bra. Jag brukar vara uppskattad av båda personal och vårdtagare, om man nu får vara så självgod och skriva det :D

Ja du är undersköterka, eller? Jag är det, och trivs fint :)
KLART du får (SKA) skriva så :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
791
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 202
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar