Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

KL

Kan nån förklara för min bebis att det INTE är okej att sova med snuttefilten över ansiktet? :crazy:

KL

Våran lilleman blev 6 veckor igår och jag ha inte börjat fundera över syskon alls än. Vi har inte ens diskuterat om vi vill ha fler än, jag är faktiskt inte alls sugen på att vara gravid igen :grin: inte för att jag mådde dåligt men nu vill jag kunna röra mig ordentligt igen.

Har fortfarande inte beställt tid för återbesök borde nog göra det nu. Får man äta vanliga P-piller när man ammar eller bara minipiller?
Minipiller och p-stav funkar inte på mig jag blöder heeela tiden, sådär roligt.

Ett par kompisar har 13 mån mellan sina och enligt mamman så önskar hon inte ens sin värsta fiende det scenariot :crazy: Tydligen FRUKTANSVÄRT jobbigt, men jag är inte så insatt i exakt varför det var så.

Sambon kunde inte riktigt förklara heller. Men han sa att när barn är riktigt små så leker de inte med varandra utan bråkar mest, och det har väl A och L gjort rätt mycke.
Jag säger inte att det behöver bli så för alla, men jag har en kompis som har en syster som bara är ett år yngre.
Och det har varit lite samma sak där. Mycket bråk och avundsjuka.
Fast min kompis och hennes syster står varandra hyfsat nära idag, medan A och L började bråka när de var små och slutade inte förrän för tre år sedan när A han fick nog och slutade prata med sin lillasyster.

KL

Kan nån förklara för min bebis att det INTE är okej att sova med snuttefilten över ansiktet? :crazy:

Har han inte läst att det inte är bra att göra så???

Har sett mammor som medvetet lägger snuttefilten över sina barns ansikten när de ska få dem att somna och det är ljust i rummet.
Kan inte för mitt liv förstå vad dessa mammor tänker på:eek:!!

kl

Min lilla pojk blev 3 mån nu den 25:e. Under 1 månads tid nu så har han gått o lagt sig klockan 19 varje dag. Vi fick in en bra rutin där. Men nu under 5 dagar så gråter han varje gång jag lägger han o han har svårt för att somna. Han är trött, men ligger ändå och sprattlar och jollrar. Har ni ngt bra fundering på vad jag ska göra? Eller vad det kan vara?

Har sett mammor som medvetet lägger snuttefilten över sina barns ansikten när de ska få dem att somna och det är ljust i rummet.
Kan inte för mitt liv förstå vad dessa mammor tänker på:eek:!!

:eek: Det hade jag aldrig vågat! Här springer jag som en tok och flyttar undan snuttefilten 317 ggr när han sover, livrädd för att han ska sluta andas. På nätterna får han inte ha sin snutte för då vill jag kunna sova själv :p

Däremot så lägger jag alltid filten längs med ena kinden på honom och sen gör en liten som han kan hålla i. Han älskar att känna filten mot ansiktet och krama bollen med händerna, tror han blir lugn av det. Han somnar iaf alltid själv utan protester.

Wihoo vägde mig igår och vågen visade nu under inskrivningsvikten efter 6 veckor, man kan bli glad för det lilla :D

KL

Skjut mej :cry:
Flytning med en droppe blod i igår kväll.... Reagerade inte alls på det, har ju fött barn lixom. Men tidigt tidigt imorse kunde jag konsatera att iaf med 95 % säkerhet har jag fått mensen tillbaka :cry: JAG VILL INTE!!!!!!!!!
Jag VET att amning inte är ngt preventivmedel eller att det håller mensen borta hos alla.... Men jag hade hoppats hoppats hoppats att det skulle dröja lite längre än nio veckor iaf. Har inte haft avslag på 3-4 veckor men det Könns ju som jag är rätt trött ändå på allt vad bindor oh grejja heter.
Sen detta med just preventivmedel..... Mini-piller vågar jag inte, blöder som en galning av det, och hur är det, är inte hormon-spiral ngt liknande??
P-piller har jag käkat ngra sorter men får vansinniga problem med humöret.... Gråter, är arg, minskad sexlust.....
Har mens-värken från helvetet och nu har jag ett barn att ta hand om när jag brukar vara säng-liggande i minst 12-15 timmar varje gng jag får mensen.....
Dock har jag inte så ont nu.....(kan ju hoppas att det stämmer det de säger att man får mindre ont vid mens efter man fött barn....) men har tagit Alvedon. Finns väll inte så mkt annat man kan ta heller iom jag ammar....? Ifall det riktigt onda kommer tänkte jag på....

Ngn mer som fått detta elände tillbaka??

Däremot så lägger jag alltid filten längs med ena kinden på honom och sen gör en liten som han kan hålla i. Han älskar att känna filten mot ansiktet och krama bollen med händerna, tror han blir lugn av det. Han somnar iaf alltid själv utan protester.

Så gör vi här med med snutte-filten.... Sen snitte-djuret på andra sidan. Lillan har just börjar hitta sina händer mkt mer och nu har vi märkt hur hon griper om filten, muser och verkligen uppskattar den och djuret :) Men som sagt, ingen filt i sängen.... Där har hon bara djuret och det verkar duga, men ngt sömn-recept är det inte för våran lilla natt-uggla :)

Wihoo vägde mig igår och vågen visade nu under inskrivningsvikten efter 6 veckor, man kan bli glad för det lilla :D

Härligt :banana:

Sj har jag inte vägt mej sen bb.... Gick ner 6,9 direkt efter förlossningen men gick upp närmre 16 så hoppas innerligt vågen visar ngt fler kilon bort.... När jag nu ska våga att väga mej hehe :)

*KL*

:cry: fy skjutton va kasst ja mår..psykiskt då. Har fått tid till BVC:s psykolog idag. Allt har kommit ikapp mig nu och jag tycker inte ens det är kul o va mammaledig. Allt är bara jobbigt och ja saknar mitt jobb. Såklart får mina tankar mig att känna mig som sämsta mamman ever!! Gillar inte ÖF och tycker inte det är kul o umgås med massa bebisar :cry: sover dåligt o bölar superlätt. Oliver e jättemammaig o sover knappt på dagarna. usch :cry:

Sexdebuten e avklarad o p-spruta e utsriven..ja typ så ligger landet idag :crazy:

Jag gick ner 12 kilo på två veckor men har fortfarande 10 kilo kvar. Skit-tråkigt och dessutom tror jag aldrig jag varit så här gotte-sugen någonsin, måste vara amningen som spökar till det?

Ang preventivmedel så har jag läst en del och överväger nog pessar... Men sen blir jag så förbannad på att det inte finns några p-medel för män så då slutar jag fundera.

E har varit helt underbar igår och idag. Sover, äter, sover, är lite vaken, äter. Inte mycket grinande alls!

Usch! Det låter inte kul! Bra att du fått tid hos BVC!!
Jag kan ju säga att jag också saknar jobbet, men gillar samtidigt att vara hemma. Det är lite dubbelt det där.
Ville väl mest bara skicka en styrkekram!

Jag är också arg över att det inte finns något p-medel till män förutom kondom då så klart. Jag är inte alls sugen på att stoppa i mig en massa hormoner. Suck!

Precis, när man vet att de påverkar en negativt känns det ju sådär...

Var på BVC med lilleman idag. 23 dagar gammal är han 58 cm lång och väger 5230 g.

Jag hade en blodfläck i trosorna i förrgår, stor som en femkrona. Suckade djupt, djupt och ställde in mig på att mensen var tillbaka men *peppar peppar* så har det inte kommit nåt mer sen dess. J är 3 mån och 12 dagar.

Din stackare! Hoppas det kändes bra hos psykologen och att du blir hjälpt.

När jag var hemma med L mådde jag också skitdåligt, räknade nästan dagarna tills jag kunde börja jobba igen. När han var 3 mån så började jag jobba, och mådde mycket bättre av att vara hemifrån några ggr i veckan. Då passade det mig inte alls att vara hemma. Det är inget man behöver skämmas för, alla trivs helt enkelt inte med det. Men förhoppningsvis känns det bättre om ett tag, med lite psykologhjälp, så du kan njuta av att vara hemma du också.

jag är inne på min andra omgång med mens. Blää. Det konstiga är att jag har mkt mer blod nu än innan graviditeten. Skumt.

Detta med sex är ngt som jag är jätterädd för. Jag vet inte vad det är. Jag har inte haft det än, och avundas lite ni som har fått till det. Om 2 veckor ska jag börja gå hos ngn sexolog som mödravården har tillgång till.

*kl*
FY vad jag känner mig vidrig idag:( Bvc imorse med 3månaders vaccinationen. Lilleman var INTE nöjd kan jag lova, usch får nästan tårar i ögonen bara jag tänker på det nu:crazy: Kände mig som världens svikare som satt där och höll och lät dom göra honom illa..
Nu resten av dagen har han varit trött och sovit en hel del, verkar som vi klarat oss från både feber och ont i ben hittills iaf *peppar peppar*

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 037
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 572
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 674
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar