Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Fast jag tycker inte att låter speciellt ofta för en 2-veckors bebis.
Mina tre har nog ätit betydligt oftare, och jag har knappt reflekterat över att det skulle vara för ofta.

Fast jag tycker inte att låter speciellt ofta för en 2-veckors bebis.
Mina tre har nog ätit betydligt oftare, och jag har knappt reflekterat över att det skulle vara för ofta.

Inte vi heller, fören utslagen kom. Samt att vi börjat reflektera över att han kanske inte alls är hungrig alla gånger, ibland verkar han bara vilja äta för han har magknip. Svårt att säga dock, vi är ju nybörjare :crazy:.

Vi ska prova magdropparna och besöka farbror doktorn. Men inte tänker vi på något vis försöka minska på amningstillfällena bara för att.

Vad mysigt pekip lät :) Synd att det inte finns sån här (vad jag vet).

Ang. smakportioner så gör vi likadant som med storebror. Han började följa efter våra bestick med blicken när vi åt, såg nästan ut som att han ville slicka sig runt munnen och börja dregla :D

Gröt började vi då med när L var 3 mån och 1 vecka (ja, jag vet att det är tidigt.), annan mat var han nog 4 mån. Han har *peppar peppar* inte haft några problem med magen (förutom lite hård i magen, men det blev han redan av ersättningen) eller andra allergier.

J ammas dock bara än så länge, han är 3 mån och 1 vecka idag.

KL

Jösses så jag längtar tills lillan hittar riktiga kvälls-rutiner och somnar tidigare...!!
Vi gör SAMMA saker varje kväll oavsett vecko-dag. Hon kan kinka, gråta, gäspa, gnugga sej i ögonen och då tar vi ju givetvis för givet att nu är hon trött så nu är det läggdax.......! ändå tar det henne mellan en och två timmar att somna. Och oftast hinns det ju med en sista amning på denna tid oxå. Lägger henne i sängen, gosar ner henne, och hon blir lugn. Somnar vissa gnger direkt men vaknar då till efter en stund. Hon är inte ledsen när hon bökar runt.... Hon bara grejjar lixom.... Men hon grejjar inte tyst....

Annars då, hon var ju kinkig ngra dagar här, och då och då riktgt ledsen med stora tårar som rullade, men det verkar vara mkt bättre igen :) så det var nog ett utvecklingssprång...:)
Hon kan charma vem som helst med sitt leende och ylande, lika så som hon kan sätta skräck i folk genom att ge dom "onda ögat" när det görs ngt som inte passar henne, hihi :) Humöret kommer inte fr mej :angel:
Framsteg på framsteg görs och hon utvecklas i en rasande takt!! Skriver dagbok som en galning för att komma ihåg allt som händer. Kan ngn stoppa tiden en stund tack??!!!

23:00 piip..... Hmmm hon snarkar nu, men får se om det är för natten....

Natt till idag och hoa dagen dag har hon ammat en miljard gånger
!! Mina bröstvårtor känns ungefär som de gjorde alldeles i början :crazy: Riktigt ät-dygn har hon haft.... Hoppas det lugnar sej lite sen igen, för ngra nätter nu på sista tiden har hon ju dragit ut lite på amnings-tiderna ....

*kl*

Hej tjejer!
Jag är inne o läser då o då men har svårt att ta mig tid att skriva. Allt är bara bra här, vår lilla dotter bara växer o växer! 5 veckor gammal idag o 5 kg tung. Hon sover bra o äter bra *peppar, peppar*

Jag har en fråga om blöjor. Hur länge använde ni strl 1? Vi har köpt strl 2 Libero (4-6kg) men de är stoooora. De borde ju passa om man ser till vikten. När kunde ni börja använda strl 2?

*kl*

Hej tjejer!
Jag är inne o läser då o då men har svårt att ta mig tid att skriva. Allt är bara bra här, vår lilla dotter bara växer o växer! 5 veckor gammal idag o 5 kg tung. Hon sover bra o äter bra *peppar, peppar*

Jag har en fråga om blöjor. Hur länge använde ni strl 1? Vi har köpt strl 2 Libero (4-6kg) men de är stoooora. De borde ju passa om man ser till vikten. När kunde ni börja använda strl 2?

Vi gick över till storlek 2 när E var typ 10 dagar gammal. Vi tyckte 1:orna blev för "korta", 2:orna passar betydligt bättre. Det känns som han har en del att växa i förvisso.

Lillan är snart nio veckor. Vi gick över till Liberos 2 :a för ngn vecka sedan (3-6 kg, men det måste ju vara samma som du har....?), men vi gick nästan enbart över pga att 1: orna tog slut. Vi hade fått rejält med blöjor i present innan lillan kom :)
Hon väger ca 4,6 kg nu och det känns som att hon är mitt i mellan de två storlekarna. 2: orna sitter bra runt midjan, men hennes rumpa är för liten :)

Hörrni, vad har ni haft för er det senaste dygnet, ovanligt "tyst" här.

Vi var på BVC idag igen. E är nu 2 veckor och 4 dagar och väger 4900 g. Gått upp nästan 500 g på en vecka.
Sköterskan visste inte vad prickarna var, misstanke om någon allergisk reaktion. Blir det värre får han träffa läkare i nästa vecka. Med tanke på det och att han äter så förbannat mycket ska vi ge honom semper magdroppar. Hoppas det hjälper!

Inne och läser flera gnger om dagen, men kommer mej inte för att skriva så ofta :)

Ang semper dropparna....De är kanon!! Vi började först med Miniform, sen ngn vecka senare tog vi även semper, och då kom den stoooorta skillnaden :)
Hon var inget riktig koli.barn, men himla himla kinkig heeeela eftermiddagarna tills vi började med dropparna.

Min lilla tjej hade oxå en period då hon käkade sådär enormt mkt....Men hon var nog ngra veckor äldre då än vad din kille är nu. Även hon hade då röda prickar, men de kom och gick och bvc trode mest på värmeutslag....alternativt blandat med prickar från ngt jag käkat.
Perioden gick iaf över av sej självt, lika så prickarna.
Hoppas det löser sej för er :)

Min lilla tjej har, när vi kom igång rejält med amningen (och slapp väcka henne för mat) käkat varannan timme, dag som natt. Sista nätterna har hon dragit ut på amnings-tiderna, och OJ vad bortskämd man blev på den korta tiden. Nu har hon i ett och ett halvt dygn käkat nästintill konstant......
Så jo, lite slitigt är det allt när de äter mkt!!!

*kl*

Jag tror jag är döende. Av sömnbrist. Jag ser ut som en tvättbjörn i ansiktet. :crazy:

Lilleman har fått problem med gaser och har sovit mycket oroligt några nätter. Gnyr, sparkar, klöser och vaknar till ofta. Han vill amma för att lugna magen men äter så han spyr och vill ha mer. Om och om igen. Började med minifom häromdagen och bälgade fänkålste själv och inatt har han äntligen fått sova lugnt igen (men inte jag som oroat mig hela natten). Kvällen igår slog dock alla rekord när det gäller spyor, herreminje vilken kraft det var i kräkkanonen. Sen kom en jätterap, en jättebajsblöja och tvättad och omklädd så blev han äntligen lugn.

Jösses. Folk tror att Robinson är tufft men det är faktiskt bara lite sällskapslekar på en tropisk strand och vem lider av att äta ris några dagar i rad liksom....

Har du provat med semper droppar oxå? Vi märkte stor skillnad när vi kombinerade dom och Miniform.
Sen hur ofta får han miniform? Vi gav fr början nästan varje gång det var mat-dax (för så står det ju på flaskan) om tillfällena inte var otroligt tätt inpå varandra. Visst vart det bättre, men bäst blev det när BVC sa att vi skulle ge tre gnger om dagen, morgon, middag, kväll ungefär. Och även att vi kunde prova oss fram med olika antal droppar per tillfälle.
Lillan får just nu 20 morg, 15-20 midd, 30 kv.
Fast nu verkar det ju som lillen fick sova gott, så hoppas det är Miniformen och teet som gjorde verkan :)

Lillan hade oxå en period där hon åt hela kvällarna, och resultatet blev ju givetvis att de minuter hon inte åt på kvällarna så kaskad-spydde hon :crazy:
Det gick iaf över hyffsat fort, men jäklar att tvätt-korgen var konstant överfull den perioden...!

Jaa, 3-6 kg menar jag såklart!
Men läcker inte dem för er? Jag får nog prova igen, 1:orna är små nu men det blir liksom lite glapp i 2:orna. Men ett nytt försök får det bli! "Snart" passerar hon ju den strlen också, viktmässigt alltså.

Eller så blir det ett glapp för att det blöjmärket inte passar :) Vikten är ju bara en riktlinje.

Vad jag ha hört så passar olika blöjmärken olika barn, så om libero läcker kanske ni ska prova ett annat märke, med annan passform?

Vi hade iaf de minsta blöjorna i cirka en månad, sen gick vi över till tvåorna.. Nu är bebis 12 veckor och väger ca 5,3 kilo, vi använder libero 2 på dagen och sedan ganska nyligen libero 3 på natten.

*kl*
Kan nån snälla slå mig med nåt hårt i huvudet!!
För det kan väl omöjligt vara normalt att redan gå och sukta efter en till:eek::eek::love:

Jag använder visserligen pampers, men jag gick över till steg två för ca två veckor sedan. Tyckte steg ett var aningen för korta. Lillan är fem och en halv vecka och sist vi var på BVC för 1,5 vecka sedan så vägde hon 4300 g, så hon väger säkert mer än 4,5 kg nu.
Det är nog himla olika hur snabbt man behöver uppgradera. Och hur stora eller små barnen är.

Kl
Har en bärsele och har provat ha henne lite i den. Fungerar bra.
Men i fredags behövdes den inte. Hon sov näst intill konstant hela dagen, var man än la henne.
Och hela helgen har hon varit hur go och glad som helst.
Och sovit i princip hela natten!!! Från någon gång mellan 22-23 på kvällen fram till någon gång mellan 5-6 på morgonen.
Jag klagar inte!!!:bump::bump:
Hoppas bara det håller i sig!!!!;)

Haha, visst är det härligt :D

Jag har sagt sen J var en dag gammal att jag vill ha en till. En sista :angel:
:D
Skönt att man inte är ensam, fast det tog nog hela två dygn innan chocken från förlossningen lagt sig och vänt till att vilja göra om det:p
Men fram tills idag har den där detaljen med att man måste vara gravid först gjort att jag känt att det kanske kan bli några år mellan barnen..
Men dagens besök i köpcentrat, där det kryllade av kalaskulor, har nästan fått mig att ångra spiralen:eek::rofl:

Vi får väl ge varandra en rejäl smäll då ;) för jag började smida syskonplaner på bb i princip :o

Men just nu vill jag njuta av det här barnet och mannen måste ju få säga sitt med, tydligen :p

Jag hoppas att det är helt normalt faktiskt. Vi har sagt att kommer det så kommer det...

Stod igår kväll och pysslade med städning oh tvätt etc efter en lång och härlig utflyktsdag. L låg i sin korg och pep lite. Jag vaggade och vaggade och undrade varför han inte blev tyst - tills jag insåg att jag stod och vaggade ett torkställ! Är man trött då? :D

Premiär idag med både mamma och pappa på jobbet och farmor som barnvakt helt på egen hand. Blir bara kort dag dock.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 040
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 578
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 691
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar