Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

L kan ju också vända sig både från mage till rygg och tvärtom, men han gör det inte så ofta (alltså inte ens varje dag). Undrar varför, han kanske inte tycker att det är kul?

Idag nästankröp han ett par dm! Det var något mellanting mellan att krypa och åla. Snart måste vi sätta upp gallergrind till trappen! :D

Imorgon ska vi på pekip-kurs för första gången!

*kl*

Jag tror jag är döende. Av sömnbrist. Jag ser ut som en tvättbjörn i ansiktet. :crazy:

Lilleman har fått problem med gaser och har sovit mycket oroligt några nätter. Gnyr, sparkar, klöser och vaknar till ofta. Han vill amma för att lugna magen men äter så han spyr och vill ha mer. Om och om igen. Började med minifom häromdagen och bälgade fänkålste själv och inatt har han äntligen fått sova lugnt igen (men inte jag som oroat mig hela natten). Kvällen igår slog dock alla rekord när det gäller spyor, herreminje vilken kraft det var i kräkkanonen. Sen kom en jätterap, en jättebajsblöja och tvättad och omklädd så blev han äntligen lugn.

Jösses. Folk tror att Robinson är tufft men det är faktiskt bara lite sällskapslekar på en tropisk strand och vem lider av att äta ris några dagar i rad liksom....

KL

Suck och dubbel suck. C Har visserligen sovit hela natten i natt (från 22.30 till 05.30) men det är tredje dagen nu som hon är så gnällig!!!
Ingenting passar, och hon vägrar sova själv dagtid. Lägger jag ner henne, vaknar hon bums!!!!
Det enda som passar är att hänga på min axel, men det känns ju som att jag inte kan springa runt och bära på henne dagarna i ända.
Inte så att hon gallskriker, men hon piper, skriker och gnyr. Jättejobbigt. De enda gångerna hon sovit är när hon legat på mage. Helst på mig. Misstänker magknip.
Har börjat ge henne miniform, får se vad som händer.

Fick iaf avlastning igår tack vare min syster. Skulle hjälpa henne med ett arbete i litteratur historia, så mamma kom hit och tog lillan.
Och på kvällen kom min storebror och hans, tja... ex sambo?? (vet inte riktigt om de gör uppehåll eller det är helt slut) och deras dotter, Nova som är 15 månader nu.
N satt länge och tittade på sin lilla kusin. Min bror strök försiktigt över C:s huvud, och N härmade. Sen satt N och strök C försiktigt över huvudet flera gånger
Det såg så gulligt ut:love:.

Usch vad tufft det låter, hoppas det är snabbt övergående!

E har fått massa små, små röda prickar. Främst i armvecken men lite överallt också. Kanske är det värmeutslag? Han verkar inte ha ont av det så han får nakensprattla massa och så ska vi till bvc imorgon.

KL

Det enda som passar är att hänga på min axel, men det känns ju som att jag inte kan springa runt och bära på henne dagarna i ända.

Du har ingenting du kan bära henne i? Vi har en enkel bärsele som sambon föredrar och jag experimenterar mig fram med bärsjalen fortfarande. När man får till det funkar det jättebra och Alex sover så gott där i. :) Dock är den så lång att det tar en kvart att knyta in sig i den så jag funderar på att leta upp en enkel ringsjal som jag bara kan kasta över huvudet och peta ner bebis i.

Tog en power nap under amningen och är mycket piggare redan nu.

Kan också tipsa om bärsjal, det är verkligen kanon! Nils sover så gott i den och hänger med när jag diskar, tar långpromenader med hunden, går ner i tvättstugan eller bara går och plockar lite hemma.

Jag kan verkligen förstå att många barn gillar det, de sitter ju så tryggt och tätt nära, påminner säkert om att ligga i magen.

Det ska tydligen vara bra mot magknip också iom att de är upprätt.

PM:a gärna om du vill veta var jag köpte min, den är jättebra.

Hörrni, vad har ni haft för er det senaste dygnet, ovanligt "tyst" här.

Vi var på BVC idag igen. E är nu 2 veckor och 4 dagar och väger 4900 g. Gått upp nästan 500 g på en vecka.
Sköterskan visste inte vad prickarna var, misstanke om någon allergisk reaktion. Blir det värre får han träffa läkare i nästa vecka. Med tanke på det och att han äter så förbannat mycket ska vi ge honom semper magdroppar. Hoppas det hjälper!

Ja, jag vet inte vart dagarna tar vägen för jag tycker inte vi gör mycket alls... men vips så är det helg igen!

Oj, det var ingen dåligt viktökning :D
Nu får jag erkänna att jag inte läst så många inlägg på senaste, men har han ont i magen så det är därför ni ska ge droppar eller behöver han dem pgs av mängden mat?
Ang prickar sa de till oss på BB att de kan komma av hormoner eller om man ammar och äter något rött, som parika/tomat/jordgubbar.. men det kanske inte alls är samma sorts prickar som ni råkat ut för? Eden fick bara några få prickar som varade i någon dag så jag är inte så påläst..

Jag sällar mig till kören och slår ett slag för sjal eller sele! Jag har en trikåsjal som används flitigt och en becobärsele som är kanoners!

Vi upplevde att vi blev väl bemötta, fast visst kändes det lite skumt att ha tre okända personer hängande över axeln när man skrev på papperna för de verkade studera allt så noggrannt (jag menar, var de oroliga att jag skulle skriva under med någon annans namn än mitt eget?)

Vi blev väldigt väl bemötta. Det enda som var lite konstigt, men mest roligt, var när jag ringde för att boka tiden och hon ställde lite småfrågor om graviditet och så, så säger hon plötsligt: "och befruktningen, var den assisterad?"

Jag: :eek: och såg visioner framför mig om hur en tredje person står och håller sambons snopp och blundar med ena ögat för att sikta...
:rofl:

Hehehehe :rofl:

Vad är det för något?

Pekip är en sorts lekgrupp för barn upp till ett år. Man träffas en gång i veckan, ca 8 föräldrar+bebisar och en ledare. Träffarna är i ett väl uppvärmt rum så bebisarna kan vara nakna för maximal rörelsefrihet och så får man tips om lekmaterial, det presenteras olika leksaker/lekar med sådant som man har i hemmet. Varje barn hälsas välkommet med en namnsång osv.

Första gången gjorde vi inte så mycket, bar omkring barnen i rummet och lät dem titta lite, ledare berättade lite om pekip osv. Sedan fick de leka lite med knappar på skosnören, men då var min lille kille helt slut och behövde gråta en skvätt och dricka en slurk så han var inget intresserad av lek. Fick komma upp i famnen och hämta nya krafter istället. Efteråt sov han hela eftermiddagen - massor av nya intryck!

Han vänder sig plättlätt från rygg till mage nu och kämpar som tusan för att krypa. Han skjuter på så mycket han kan bakifrån och kommer ibland upp "riktigt" på knäna, men frammen är liksom för tung så han rör sig inte många centimetrar. :D

Hur tänker ni kring mat/smakportioner? Här är rekommendationen att börja med smakportioner mellan 4 och 6 månader, men jag tycker att han är så himla liten ännu (blir 4 månader nästa torsdag). Har ingen aning om ifall han är intresserad eller ej, men jag tror inte det. Han stoppar allt i munnen och äter d-vitamin från sked utan problem, men han tittar inte girigt på oss när vi äter eller så. Äh, jag får väl erbjuda om ett par veckor och se vad han säger, vill han inte så väntar vi helt enkelt. Flaskor är rätt smidiga också, istället för att hålla på och mecka med mat (ingen fara, jag tänker inte föda honom med flaska tills han är 13 år!)

KL

:bump::bump::bump:

Inatt har A bara ätit EN gång!

:bow::bow::bow:

Vi har bestämt att det är en trend.

Hoppas det håller i sig!

L har de senaste nätterna vaknat var tredje timme och varit vrålhungrig - han som tidigare bara ätit en gång och då ganska lite. Nu sveper han stora flaskor! Gnäller/smågråter i sömnen eller i halvvaket tillstånd, dricker som en uttörstad ökenvandrare och somnar om. Nu börjar vi fundera på om han inte blir mätt på mjölken. Eller är det ett falskt tecken?

Ja, jag vet inte vart dagarna tar vägen för jag tycker inte vi gör mycket alls... men vips så är det helg igen!

Oj, det var ingen dåligt viktökning :D
Nu får jag erkänna att jag inte läst så många inlägg på senaste, men har han ont i magen så det är därför ni ska ge droppar eller behöver han dem pgs av mängden mat?
Ang prickar sa de till oss på BB att de kan komma av hormoner eller om man ammar och äter något rött, som parika/tomat/jordgubbar.. men det kanske inte alls är samma sorts prickar som ni råkat ut för? Eden fick bara några få prickar som varade i någon dag så jag är inte så påläst..

Han äter otroligt ofta, varannan timme ungefär (alltså äter en timme, sover/är vaken en timme), dock inte på nätterna, då går det 2-5 timmar mellan. Tidigare har dom sagt att "man inte kan amma för ofta" men frågan är om han vill äta så ofta för han har magknip och behöver tröst, inte att han är hungrig. Nu när han fått dom här prickarna kommer ju frågan om han är ledsen/har magknip för det är något han inte tål och det är därför han äter så ofta. Så det är anledningen till att vi provar med magdropparna, kanske det hjälper.

Nu tycker jag dom har spritt sig ännu mer så vi går nog till läkaren på onsdag.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 052
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 586
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 709
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar