Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Här har ni en till som också redan funderar på nästa! Det gjorde jag redan under förlossningen haha Saknar min stora mage också! Inte sista månaden men innan dess...
Hur har ni andra gjort med preventivmedel? Vi har inte ens gjort"det" än ;) Men nu börjar det ju närma sig.. Mer nervös än inför oskulden kan jag ju säga!

Tack för svaren om blöjorna, vi har nu haft strl 2 Libero sen igårkväll utan läckage. Gillar verkligen liberos blöjor bäst (av de vi provat) så jag hoppas att de ska funka!

Hur har ni andra gjort med preventivmedel? Vi har inte ens gjort"det" än ;) Men nu börjar det ju närma sig.. Mer nervös än inför oskulden kan jag ju säga!

Vi har inte heller gjort "det" och troligtvis kommer det dröja ett bra tag till... :(

Har i princip bestämt mig för hormonspiral, men ska bara få tummen ur först och prata med ÖL. Vill bli sövd under insättningen och då hjälper att fjäska för rätt person :angel:

Min BM talade väldigt varmt om p-stav men tanken på att ha något under huden ger mig rysningar :crazy:
Så tillsvidare blev det piller, cerazette, så får jag se sen hur jag gör.

Lilleman är bästa preventivmedlet så att säga. Tröttheten gör att vi är rätt avhållsamma. :crazy:

Annars körde vi med kondom i början och nu utan faktiskt. Vi vill gärna ha en till. :D

Jaa, 3-6 kg menar jag såklart!
Men läcker inte dem för er? Jag får nog prova igen, 1:orna är små nu men det blir liksom lite glapp i 2:orna. Men ett nytt försök får det bli! "Snart" passerar hon ju den strlen också, viktmässigt alltså.

Har inte haft ngt större läckage, men ser ju då det är avföring att det är inte långt undan. Sen är 2: orna inte helt bra heller, för avföringen stannar inte där bak så att säga, det lixom hamnar överallt, både fram oh bak oh högt oh lågt i blöjan, och det gjorde det inte med ettorna....Så imorgon ska det inhandlas ngt paket med ettor igen. Som sagt, hennes rumpa är för liten, men runt magen och resten sitter de bra.
Funkar inte ettorna nu får jag helt enkelt prova att byta märke, för som sagt, alla märken skiljer ju lite, och inget barn är ju det andra likt :)
Hade nu ikväll turen att hitta ett paket pampers, ettor, så det har hon nu...Men de känns så himla tunna, så blir en större till natten som tar emot lite mer (ifall vi nu skulle ha turen att hon sover ngn längre stund :angel:.....)

Pratade med barnmorskan idag, för om-bokning av tiden för efter-kontroll. Hon frågade då if jag funderat ngt på preventiv-medel, för var jag intresserad av mini-piller kunde hon skriva ut det direkt över telefon så att säga....Men ville jag ha ngt annat fick vi disskutera det då jag skulle dit.
Jag vet inte hur jag ska göra....? Jag provade mini-piller för ca ett och ett halvt år sedan, och det gick bra i två månader, sen blödde jag konstant i ja jag vet inte hur länge :crazy: Med det i "färskt" minne är jag inte speciellt sugen på att prova dom igen, för ärligt så är jag aningens trött på allt vad blod och bindor oh grejjs heter just nu :grin:

Du, var inte nervös :) Lätt att säga kanske, men det är ingen fara :) Javisst kändes det annorlunda, men inte sämre på ngt vis. Och för varje gång här för oss, så känns det mer och mer som vanligt. Ta det bara lugnt, och njuuut :D

*kl*
Kan nån snälla slå mig med nåt hårt i huvudet!!
För det kan väl omöjligt vara normalt att redan gå och sukta efter en till:eek::eek::love:

Du är INTE ensam :) Lillan är nu snart nio veckor....Min kropp börjar så smått likna det den en gång var, men redan för ngra veckor sedan såg jag en alldeles nyfödd på tv:n och vart helt iiiihhhh:love:
Det dröjde inte många dagar efter förlossningen förens jag hade totalt glömt hur ont det gjorde.
Nu är det mera att det känns häftigare och häftigare för varje dag att JAG har gått igenom en förlossning och klarat det :)
Sen så känner jag såhär, att jag TROR man (jag) kan njuta av andra förlossningen mkt mera...Känna hur häftigt det är, vilken stor grej man går igenom, när man vet vad som händer och sker :) Sa det till sambon i helgen, och det höll han med om :)
Men ngn mer liten dröjer det nog med ett tag till, men omöjligt att det blir en tvåa, det är det INTE :)

Varför kommer det att dröja? Du behöver inte svara om du inte vill...

Ska ringa o boka tid för efterkonyroll idag. Känns bäst att vänta till efter den, eller så vill jag bara skjuta på det än mer haha
Jag får lyssna på Elize o hoppas på att få samma upplevelse :) Jag blev dock både klippt o sydd, vet inte om du (Elize) också blev det? Iofs så ska det ju vara läkt nu så det ska ju inte spela ngn roll :)

Inatt har M sovit så gott (förra natten var lite mer bökig), så himla skönt! Nu ligger vi i soffan o mornar oss :)

Pga min vestibulit, som NÄSTAN var helt bra, fram tills de skulle sätta kateter på förlossningen och sabbade alltihop :grin:

Oj stackars! Vestibulit verkar helt fruktansvärt, har läst en del om det. Usch!

Ringde för o boka efterkontroll, fick tid i mitten an november!! När M är tre månader. Trodde man fick gå lite tidigare än så.. Så länge kan jag inte vänta med sexet haha

Ska ringa MVC i morgon och boka tid. C är 6 veckor nu:eek:.... Jisses vad tiden går!
Vi har inte heller provat än. Ärligt talat är jag sjukt rädd att det ska göra ont:crazy:.
Är också mer nervös inför detta än jag var inför oskulden:o.
Blev visserligen inte klippt, men de sydde en del. 14 stygn tror jag det blev sammanlagt. Några lite djupare som skulle ta längre tid att läka.
Exakt vad det innebar vet jag inte. Glömde fråga. Var fullt upptagen med att beundra mitt underverk:love:.

Vill jag ha fler barn får jag nog byta sambo... Fast det visste jag från början. Så jag är inställd på bara ett barn, och henne tänker jag njuta av!
Det är min första, men sambon kan numera titulera sig som fyrbarnspappa. Dessutom tycker han att han börjar bli för gammal för att skaffa fler barn.

Angående preventivmedel. Vet inte vad jag vill där.
Men det måste vara något med lite hormoner och som minskar mensvärken så att jag kan var människa hela månaden.
Har njutit dessa 10 månader som gått av att slippa mensvärken!!!! För att jag ens ska orka med mig själv, så lever jag på värktabletter under lingonveckan, annars tar jag mig knappt ur sängen.
Vissa säger att sånt kan ändras till det bättre efter man fått barn, så vi får väl hoppas på det bästa;)

Jag syddes också både djupt och ytligt, läkaren sa att stygnen normalt sett släppt efter två-tre veckor.

E är tre veckor nu, tiden går vansinnigt fort. Vi har inte haft sex än men det börjar kännas ok så snart blir det nog "debut". Ska bara införskaffa kondomer också för även om vi vill ha fler känns det inte riktigt aktuellt än :). Jag fick tid för efterkontroll i början av november, två månader efter förlossningen. Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med p-medel. Innan E hade jag p-stav vilken jag trivdes med men när den togs ut visade det sig att den tagit ner min sexlust rätt rejält så det är inte aktuellt längre. Är helt vilse i pannkakan, får väll börja undersöka saken...

Så ni kan tänka er ett syskon redan nästa år? Iih vad spännande! Jag vill också! Men vågar knappt tänka tanken. Känns som "man inte ska" ha syskon så tätt. Eller det är nog bara min föreställning :) Det är inte så jag har tänkt mig det iaf.. Men det blir ju aldrig som man tänkt sig, eller hur!?

Lilleman är bästa preventivmedlet så att säga. Tröttheten gör att vi är rätt avhållsamma. :crazy:

Annars körde vi med kondom i början och nu utan faktiskt. Vi vill gärna ha en till. :D

Sambon rekommenderar att inte ha för tätt mellan barnen.
Han tyckte det var kämpigt med två så nära varandra när de var små, och även en bit upp i åldern.
A är född i slutet av september och L i början av november året efter.

Ja det lär vara tufft särskilt när de är små. Det är så jagförsöker att tänka iaf :)

Hur tänker ni andra kring syskon, vlken åldersskillnad "vill" ni ha? (man kan ju inte bestämma allt, men önska) och ni som redan har mer än ett barn, hur resonerade ni?

Senast ändrad:

Ok, då borde ju mina stygn ha läkt:)

P-piller har också den effekten på mig, de dämpar min sexlust rejält och gör dessutom att jag blir mer torr där nere...
Vågar inte prova stav, har haft p-spruta ett tag, men jag fixade inte det. Mitt humör åkte berg-o-dalbana värre än under graviditeten!!!!

Sambon hade önskat att hålla två-tre år mellan barnen. Nu har han inte lyckats vidare med det:p
Första två tätt, ett litet hopp ner till tredje och ett stort hopp ner till fjärde;)

Sambon rekommenderar att inte ha för tätt mellan barnen.
Han tyckte det var kämpigt med två så nära varandra när de var små, och även en bit upp i åldern.
A är född i slutet av september och L i början av november året efter.

Ett par kompisar har 13 mån mellan sina och enligt mamman så önskar hon inte ens sin värsta fiende det scenariot :crazy: Tydligen FRUKTANSVÄRT jobbigt, men jag är inte så insatt i exakt varför det var så.

Hur tänker ni andra kring syskon, vlken åldersskillnad "vill" ni ha? (man kan ju inte bestämma allt, men önska) och ni som redan har mer än ett barn, hur resonerade ni?

Jag har alltid velat ha barnen tätt. Nu blev det 2 år och 3 v. mellan, än så länge har det känts helt perfekt! Ingen svartsjuka öht, L är så himla gullig och stolt över sin lillebror :love: Två blöjbarn är inte jobbigare än ett, tycker tvärtom att allting flyter på så himla smidigt. Det enda besvärliga är att en eller båda kissar igenom 3-4 nätter/vecka, men det är ju inte deras fel :p

Däremot så har jag blivit starkt avrådd från att få nr 3 lika tätt pga att jag fick så mycket problem under graviditeten den här gången. Så nu är vi så illa tvungna att vänta ett tag... Har kommit på att jag vart gravid både -08, -09, -10 och 2011, så nu kämpar vi för ett graviditetsfritt 2012 :D

Det får bli som det blir tänker vi. Det tog så lång tid att få till L och vi är inga ungdomar (Jag f. -75 och min man -68) längre så vi törs inte vänta "med flit". Men jag kan ju inte påstå att vi får till det särskilt ofta. Dessutom har jag inte fått tillbaka mensen ännu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 040
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 578
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 691
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar