Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
A har varit likadan. Vi satte det i samband med att han kunde ta in mycket mer av sin omgivning. Förut var han mer i sin lilla bubbla men nu ska han ibland ha koll på allt samtidigt som han äter. Jag skulle behöva fler händer för han är som en liten mask.
KL
Favvosång för tillfället: huvud, axlar, knä och tå när vi gör rörelserna på honom.
Näst bästa sången: prästens lilla kråka med favoritversen "jösses lilla porsche" från Lars Vegas julskiva
Hur ska ni göra med smakportioner? Det finns ju rekommendationer om att börja vid antingen 4 el 6 månader.
Den senaste veckan tycker jag att amningen har blivit krånglig, hon har bra grepp men vrider sig och sprattlar som en mask, släpper taget och tar nytt många gånger, "biter" sig fast i bröstet och kastar huvudet bakåt/ner mot min mage (aaaaj!), ska ha med fingrarna och händerna i munnen samtidigt som hon äter (vilket självklart inte går) och är väldigt lättdistraherad av sin omgivning. Men det är alltid lugna puckar vid flaskmålet.
Det skiljer sig helt enkelt mot hur det var innan..
Har någon annan upplevt något liknande? Blir det så här i perioder? Är det en fas? Är det en följd av att hon nu har fått mer smak på flaskan och vad kan vi göra då, kämpa på med amningen? Sluta ge flaska, ge ännu mer?
A har varit likadan. Vi satte det i samband med att han kunde ta in mycket mer av sin omgivning. Förut var han mer i sin lilla bubbla men nu ska han ibland ha koll på allt samtidigt som han äter. Jag skulle behöva fler händer för han är som en liten mask.
KL
Favvosång för tillfället: huvud, axlar, knä och tå när vi gör rörelserna på honom.
Näst bästa sången: prästens lilla kråka med favoritversen "jösses lilla porsche" från Lars Vegas julskiva
Hur ska ni göra med smakportioner? Det finns ju rekommendationer om att börja vid antingen 4 el 6 månader.