Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

min pojke somnar gärna vid tutten och vaknar gärna ifen efter ett tag oxh vill ha mer. Tycker det fungerar bra att truga honom så att han blir mättare genon att rapa honom när han är klar ochsedan ge en eller flera vändor till. Kanske någor som kan funka för dig?Så hon håller sig mätt längre.

Jo så körde vi sten-hårt förra veckan då jag fortf bestämde över mat-tiderna.... Har även fortsatt så nu sista veckan oxå, upp oh rapa, oh sen bjuda bröstet igen, men inte lika många gånger (eftersom BVC oh vi ville se om hon kan reglera maten bra själv och fortf gå upp i vikt)......Har fungerat riktigt bra sista dagarna med rapningen, för den har vi haft svårt med innan. Men natte-tid är det fortf rent omöjligt att få henne att ta nytt tag när hon väl släppt.... För då tvär somnar hon....

Men stort tack för tipset, ALLA tips mottages mkt tacksamt :) Känner att vad tusan hade jag tagit mej till om inte buke :love: funnits? :)

Jag funderade ett tag på o donera mjölk :angel: men ja har så mycke annat så jag behöver inte mer o fundera på :)
Jag drack väl en 3 koppar dom dagen..mellan varannan amning på dagarna typ nåt sånt. Det gick rätt fort..inom ett dygn hade min mjölk ökat markant :) jag fick pumpa o hälla ut när oliver sov för länge :angel:

Ja ersättningen fick vi snabbt..Jag har jobbat med ett litet barn som hade denna ersättningen för hon va så himla allergisk så ja köpte en burk på apoteket o provade och harre gud vilken skillnad det blev den helgen :) ringde BVC och hans barnläkare o berättade precis skillnade o hur han reagerade. Uppsvällda magen försvann, tarmljuden försvann o framför allt hans hjärtskärande skrik..:crazy:

Jag tror att färgen på bajset ändras i takt med att tarmarna mognar och sånt med. J's är aldrig gult och grynigt längre och i början oroade det mig lite. Men han mår bra och går upp i vikt så då kan det ju inte vara så farligt :)

ringde BVC och hans barnläkare o berättade precis skillnade o hur han reagerade. Uppsvällda magen försvann, tarmljuden försvann o framför allt hans hjärtskärande skrik..

Vad skönt att han blev hjälpt så snabbt! Finns inget värre än de där hjärtskärande skriken... :cry:

Knapplån.

Nytt besök hos BM idag. Huvudet var fixerat igen, kan undra om h*n tänker förbli så nu. Blodtryck åter ner något till 110/60. Gått upp två kilo sedan sist (2 v) men det är med största sannolikhet mest väska, även om jag inte känner av det. Magen har inte växt något sen sist men har nog sjunkit en del så det beror nog på det.

Bokade ett besök nästa torsdag igen, är ganska övertygad om att det blir av ;). Var även hos sjukgymnasten idag och lånade en TENS, så nu är vi redo!

KL

Oj vad det händer grejer! Jag är inne och läser ibland men kommer aldrig mig för med att skriva.

Grattis till alla som nått målet! :bump::bump::bump:

Det går ganska bra för oss. Fler och fler bra nätter med bara två amningsgånger :banana:

Alexander är 10 veckor idag och han var på läkarundersökning i tisdags. Då vägde han 6,35 kg och var 63 cm lång. I tisdags var även första gången på babysim vilket han verkade uppskatta. Han var klart yngst i klassen men inte kortast :p

Vi började jobba 1 augusti. Min man jobbar 60% och jag 40%. Jag jobbar ju hemifrån så det blir en del jobb när A sover, det fungerar bra när jag har fått sova på natten men annars kan det vara lite svårt att vara kreativ.

Nu har jag blivit förkyld och är livrädd att han ska bli smittad!

Till den som hade dåligt samvete för att bebisen inte alltid sov på rygg (kommer inte ihåg vem det var):
Alexander sover nästan alltid på sidan. Jag vet att det inte är enligt "reglementet" men han sover helt klart bäst då och om vi ser till att lägga honom ordentligt med armarna framåt så har han aldrig rullat över på mage. Vi ser också till att det är ordentligt fritt runt ansiktet på honom.

Vi har börjat titta lite på det här med barnförsäkring. Jag tecknade alla gratisförsäkringar jag kunde hitta när jag var gravid så han har typ 6 olika försäkringar nu men vi ska teckna en ordentlig olycksfallsförsäkring också. Jag blir nedringd av försäkringsbolag. Är det nån som har nåt tips?

Nu har jag 4 kg kvar att gå ner och mina magmuskler känns väldigt oengagerade fortfarande. Jag har börjat rida för ett tag sedan och får för första gången på många år träningsvärk av det. Hästen har också lagt på sig under sommaren, detta är första gången jag inte har behövt tillskottsfodra. Så nu satsar vi på att gå ner i vikt när det dyker upp fler och fler stubbåkrar i omgivningarna :bump:

Ha det gott alla!

Snart kommer du också att ha bebis på utsidan:)

KL

Var på första besöket på BVC idag. när vi skrevs ut från BB så vägde Lillan 3440 g och idag vägde hon 3650 g. så hon har gått upp 200 g på en vecka:).
Men hon var 54 cm lång:eek:. Inte kan hon väl ha växt 2 cm sen hon föddes:confused:
BVC-sjuksköterskan sa att det kunde bero på att hon sträcker ut sig mer nu, och att de är ganska krumma när de är nyfödda.

Ställde mig på vågen igår och blev glatt överraskad.
När jag var i vecka 37+några dagar ställde jag mig på vågen, och den pekade på 91 kg:eek:
Jag sparkade vågen under handduksskåpet, och vägde inte mig de sista veckorna.
Igår när jag ställde mig på den vägde jag 80 kg!!!!:D 8 kg kvar till ursprungsvikten innan grav:banana:

Vi har valt namn till lillan också. Hon ska heta Cilia.

Vilket fint namn!

Leander blir 12 veckor pa mandag - helt galet hur fort det har gatt! Jag har jobbat tva veckor, ca 60 % blir det fram till november, sen 40%. Problemet är att min man är svart överbelastad pa sitt jobb och är borta ca 12 timmar om dagen - och min gullunge har i princip slutat sova pa dagarna. Igar sov han 2*30 minuter, idag 3*15-20 minuter... Undrar när jag ska jobba? Jag kan ju inte ens pumpa ordentligt under dagarna och är orolig för att mjölken ska sina om det fortsätter sa här.

Min viktnedgang har stannat av. Gar ner ca 0,3 kg i veckan bara. Fast jag har ställt in alla promenader sa länge vi har 35 grader varmt, sa det blir nog bättre sen igen. Ska bli kallare i helgen och nästa vecka. Skönt! Idag badade Leander för första gangen i sin lilla grodpool som jag har köpt at honom. Han var lite skeptisk först, men den verkade han tycka att det var rätt ok.

Senast ändrad:

KL

Lite uppdatering fr oss :)
Dagarna rullar på och är ganska lika varandra - besök av vänner, promenader, mys i stall och hos Milas mormor, mys med pappa efter jobbet och sen är det kvällen. Ammar fortf lika ofta, underbart att hon äter, men igår kväll var jag så trött så jag fick ett sammanbrott :crazy: Glad iaf att hon äter så vill inte gnälla!!

Vissa eftermiddagar/kvällar är hon cool lugn, inte ett pip, bara ligger oh tittar ih myser. Andra är det gråt oh mag-knip....Har fört listor över vad jag äter, vad vi gjort på dagen, hennes amnings-tider osv osv men finner inget som avviker de dagar hon har mag-knip......

Idag har det varit full rulle..... Promenad oh lunch-fika-pratstund med ny-funnen vän, mkt trevligt :) Sedan när Milas pappa kom hem så packade vi oss in i bilen och åkte till andra vänner på fika och prat. Lillan skött sej toppen hela dagen, så dagar som dessa så svävar jag på rosa moln :love: Hoppas att ju längre tiden går desto fler sådana här dagar kommer det bli, när allt flyter på mer :) Nu låter det som det är lite gråt och tanda-gnisslande på gång hos lillan här, men hoppas det bars är lite tröttis......

Såååå skönt med helg oh ha hennes pappa hemma!! Ser fram emot att umgås HELA familjen och en bra helg :)

*kl*
Woho! Vet ni, inatt sov E mellan kl 23-04 och 04:30-08!!
Jag är nästan lite chockad.. Och väldigt utsövd ;)

Nu ska jag läsa ikapp i tråden och sen blir det altanbygge dagen lång :)

:love:
Vilket otroligt fint namn!! Är hon döpt efter ngn, eller hur kom ni på namnet? väldigt vackert iaf :)

Tack!
Nej, det är sambon som kom på det. Det är helt enkelt en nerkortad version av Cecilia:)

KL

Jag vet inte hur det gick till, men Cilia ammade i nästan 30 min i natt innan vi skulle sova!!
Första gången hon velat ligga så länge vid bröstet. Sen somnade hon runt ett tiden.
Vaknade förvånad och förvirrad i morse när jag insåg att klockan var över sex, och hon fortfarande inte hade vaknat.

Ska försöka komma till skott och städa lite nu. Cilias två äldsta syskon kommer på besök idag, och här behöver ju inte se ut som ett bombnedslag då:p
Hade besök till sent igår av ett par vi brukar umgås med. De fick barn för nästan tre månader sedan, så vi hade två små bebisar i huset igår:love:

Känns som om det är riktig babyboom överallt!

KL

Har kommit hem nu, efter en helg i Norrköping/Kolmården. Har vart kanon!! I fredags gick vi bara på stan och hade mysigt. Igår och idag var vi på Kolmården i princip hela dagarna, jag bara älskar djurparker! J har vart världens smidigaste, som vanligt. Har ätit ca var fjärde timme, talat om när blöjan behöver bytas och däremellan legat och tjötat om bara den i vagnen :love: Denna ljuvliga lilla unge gör inget annat än pratar och flinar när han är vaken :D

Han även provat att amma i en linbana på typ 10 m höjd, det var ju lite häftigt :p

*kl*

Kort uppdatering från oss. Mitt HB är nu uppe i 140 efter en vecka på niferex (låg på 80 innan) och jag mår bättre. Fortfarande rätt seg, kan tro att amningen tar ut sin rätt också.

Bebis mår bra och det verkar som att han ska heta Alexander. :)

Härligt att Niferex fungerar för dig, hb på 80 kan inte varit roligt!

Jag är så bitter. BF imorgon och ingen tecken på att Kotten vill ut. Träffade ett av paren som var med i samma föräldragrupp igår, de hade redan fått (två veckor innan bf), man får inte gå "före i kön" på det viset :devil:. Ytterligare ett par som fått, dock 8 veckor för tidigt så det är jag inte så avundsjuk på...

Har precis kommit hem från tandläkaren. Har haft bekymmer med tandköttet de senaste månaderna, var nästan helt säker på att det hade med graviditeten att göra så jag tänkte jag skulle vänta ut det. Men nu i helgen har jag haft så ont och blött så mycket så jag inte orkade längre. Fick dock träna inför förlossningen, tandläkaren grävde så djupt in i tandköttet så instrumenten försvann, utan bedövning. Dessutom såg jag allt i spegeln, såg ut som motorsågsmassakern i munnen ungefär, så blödde det. Hoppas i alla fall det går över nu, ska tillbaka om en månad för säkerhetsskull. Om det mot förmodan inte skulle gå över när jag blir ogravid blir det remiss till kirurg. Härligt det är att vara gravid :devil:.

Men :eek: jag får nästan panik bara jag tänker på att utsättas för något sådant hos tandläkaren, fy f-n!
Hoppas innerligt att det rättar till sig sen!

Det är väl inte mycket till tröst men jag hade inga föraningar om att förlossningen var på g innan det väl startade heller.
Gick och la mig runt midnatt på söndagen utan att ha känt mig annorlunda alls och vaknade fyra timmar senare med värkar, plötsligt händer det ;)

Låter som ni haft det härligt :) och vilken lätt liten grabb ni har, var storebror lika smidig?

Vad skönt att ditt hb klättrat upp nu, hoppas segheten ger med sig snart även om jag tror det är rätt vanligt att man känner så en tid.. mycket saker som händer i såväl kroppen som sinnet.

Alexander är så fint :love:

(Jag blir alltid lite nostalgisk när jag hör det namnet för en ungdomskärlek till mig hette så... ;))

Nu är vår lilla E åtta veckor, det går så fort! Hon är nu 56 cm lång och väger 4,7 kg. Hennes nya passion i livet är att rulla över på mage när man lägger henne på sidan och sen kravla sig framåt med nyfiken blick. Det blir mycket bärande om dagarna nu med för det är hemskt att ligga ner eller vara minsta lilla ensam ;)

Vi var på bvc+läkarbesök idag och allt såg fint ut :) nästa gång vi ska dit är det dags för de första sprutorna, ujuj.

Låter som ni haft det härligt :) och vilken lätt liten grabb ni har, var storebror lika smidig?

Storebror var lika smidig men på ett annat sätt. Han klagade aldrig på nånting så man fick själv hålla reda på när han skulle äta och sånt :crazy: J talar om precis vad som är fel - hungrig, blöt, rapsugen. Och han skriker inte, bara visar vad han vill. Sen när man åtgärdat saken är han gladast i världen igen :) Så fort han ser att nån tittar på honom så skiner han som solen själv :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 182
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
775
· Visningar
49 833
Senast: Human
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar