Soffpotatisras?

Sv: Soffpotatisras?

Absolut! ATT FÅ VARA MED ger en hel del, jag märker stor skillnad på Skroffan de dagar jag gjort något vettigt - även om det egentligen inte har varit för att aktivera henne - än dagar då jag mår dåligt och grottar i sängen. Kan tänka mig att familjeliv ger en hel del såvida man inte har en utpräglad arbetsras :-).

Efter att ha läst några andra trådar här dök en tanke upp. Finns det någon hundras som är en riktig "soffpotatishund"? En sån som tycker att lite godissök i trädgården, sitt och ligg på köksgolvet och 30-45 minuters promenad är fullt tillräckligt på en dag.

Nej, jag har inga planer på att skaffa en sådan hund :D utan är mest bara nyfiken. Finns det en hund för "alla"?

Min mops :D

Min förra var en sådan, en kinesisk nakenhund! Han älskade att vara ute på sommaren men på höst/vinter/vår så tvekade han i dörren....

Om jag gick upp tex kl 09 en lördag så kom inte han ur sängen förrän kanske runt kl 11...

Tyckte det var okej med sitt, ligg och stå kommandon, men mös allra helst i soffan. Gärna om solen lös in genom fönstret så la han sig i solstrimmorna som värmde gott :)

Älskade att åka bil, älskade barn, älskade alla människor men närmsta familjen var alltid bäst :)

Att hålla sig undan för en bebis som älskar en lite för mycket tar nog en del:D Samtidigt som man gärna umgås med samma bebis om det är kex inblandat

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 177
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 597
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 603
Senast: Cissi_ma
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 111
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka