Snygga dressyrinspirerade nosgrimmor!

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare lollipopocoaster
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snygga dressyrinspirerade nosgrimmor!

den är ju inte jättebred, men bredare än vanliga träns iaf...

459720.jpg

kl.

okej, är jag konstig? jag är typ dressyrinriktad & allt, men jag tycker att smala nosgrimmor är såå snyggt! :angel:

ja du är konstig! :eek:

:p

beror ju lite på vad man har för häst, en liten arabponny kanske är snyggast med en normal nosgrimma..

men dom flesta dressyrhästar är ju ganska stora och maffiga så då behövs en bred nosgrimma, blir snyggast så.

eh haha :angel:

han är väl inte så maffig, han har ett litet nätt huvud & jag tycker bara han blir så snygg när nosgrimman är lite smalare :p har iofs aldrig sett honom i en riktigt bred nosgrimma, han kanske är snygg då med? :angel: :D

Frågar bara...
Varför har man så breda nosgrimmor, tycker själv inte det är så jätte snyggt. Ser mest överdrivet ut...:crazy:

ja du är konstig! :eek:

:p

beror ju lite på vad man har för häst, en liten arabponny kanske är snyggast med en normal nosgrimma..

men dom flesta dressyrhästar är ju ganska stora och maffiga så då behövs en bred nosgrimma, blir snyggast så.

Har en maffig welsh cob med nosgrimma som ser ut som är ett "snöre" som ser ut som gummisnoddens band ungefär. Jättesnyggt!

Frågar bara...
Varför har man så breda nosgrimmor, tycker själv inte det är så jätte snyggt. Ser mest överdrivet ut...:crazy:

Varför har du jätte tunna nosgrimmor - För att du tycker att det är snyggt. Så antagligen tycker alla som har tjocka nosgrimmor att det är snyggt. ;) Och det hör till dressyr, tunna snören ser inte särskilt fina ut på dressyrbanan :angel:

Jag har hansbos dressyrnosgrimma!
Ursäkta dåliga bilder på trött häst:p

27maj029.jpg

27maj028.jpg

27maj014.jpg

Senast ändrad:

Jag håller med. Eller i alla fall lite. Tycker det mesta är snyggt varierande på hur hästen ser ut, men näsgrimman uppgår till 5 cm coh mer så ballar jag ut. :eek: Har en teori om att man har det bara för det inte ska göra ont på hästen när man drar åt för allt vad man är värd. (OBS: gäller absolut absolut inte alla)

/ Rumpnissen med en något bredare nosgrimma på sin häst.

håller med där.

När nosgrimmar är för stor - då är det fult helt enkelt. :D

Jag har ett Henri de Rivel träns. Kostade ca 600 kr. Kvalitén är väll inte super och går inte och jämföra med träns som kostar tre-fyra gånger så mycket men det är mjukt och fint även om det tog lite tid innan nosgrimman formade sig då den var lite stel i början. Nu är hela tränset jätte mjukt och tyglarna är underbara att rida med :love: och det är helt klart mycket prisvärt. Jag tycker det är rätt snyggt också :)

landorastrans.jpg

Kopiaavlandoran.jpg

Suktar dock efter ett rundsytt med bred nosgrimma :d

*kl*
Mitt rundsydda Döbertträns :love:. Är Forsythias, men Frida agerad fotomodell :D
14aug017.jpg

Juli370.jpg

Fridas nya nosgrimma på kandaret, 5,5cm bred :love:!
10-12aug019.jpg

Juli427.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 767
Senast: cirkus
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 787
Senast: ginnies
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 779
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka