Snygga dressyrinspirerade nosgrimmor!

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare lollipopocoaster
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snygga dressyrinspirerade nosgrimmor!

din måste ha väldigt stort huvud om det där är x-full? :eek: Han slukar ju rätt rejält mycket längd på sidostyckena.

hur långt är det runt nacken från bettet i x-full så som du har det? funderar på ett sånt träns till min häst som precis kan ha full på vissa modeller...

239.07004_edited.jpg

såhär sitter mitt som är full... jag har mest full-träns, men upplever att det är väldigt stor skillnad på olika märken, vissa passar utmärkt, andra är precis så man kan spänna och andra igen har sidostycker som är alltför korta.....

skulle säga att döbert är normalt åt det mindre hållet. om jag skulle beställt ett nytt så hade jag nog tagit x-full. snyggare när spännena inte är så långt ner. men jag orkade inte skicka tillbaks ett träns jag väntat på i flera mnd... :p

Nej, så stort huvud har han inte... Här är han i ett Hubertus x-full:
plutt2.jpg

och ett Cheval x-full:
sotisprince.jpg

Som du ser så sitter de i hålet näst längst upp på sidostyckena... Så antingen är Döbert väldigt små i storlekarna, eller så fick jag fel storlek. Jag beställde dock x-full och iom att det kostar 500 mer så hoppas jag att det inte är så. :mad:

*kl*

Min underbara 5.5cm nosgrimma :love: Tyvärr visste jag inte att den var så bred när jag köpte den, pållan kan inte ha en så bred nosgrimma utan att det ser dumt ut.
(Givetvis är snokremmen borttagen)

Och min remontgrimma :love:

Det kmr ifrån Knights, jättefint läder! :D tkr bara sidostyckena är lite breda, gillar smala remmar (förutom nosgrimman då) :love:

Tyvärr passade dt inte till hästen (stl. Cob) :(

jag e hoppryttare, men köpte det här tränset för att rida lite dressyr i, antar att det duger :)

n648288162_203924_3007.jpg

Jag köpte det av en vän, för 200 kr märket är Jacson, men det är super fin kvalite på det och ser helt ok ut tycker jag.

vart har du hittat den där nosgrimman? den breda?

*puttar upp tråden*

Någon som kan rekommendera någon snygg engelsk nosgrimma? Som är helt utan snokremsfäste (orkar inte leta upp ngn sadelmakare).

när jag sitter här hemma, har feber o kollar på alla jättefina träns så blir ja så sugen på o skaffa storhäst också! min lilla C-ponny är inte direkt typen som ska ha breda nosgrimmor, skulle bara se kul ut på honom ;) men men, får väl vänta ett tag till, bara o spara pengar så man kan köpa alla ursnygga träns sen till storhästen som väntar ;D

men men, vet inte vad det är för märke (sålde hästen när ja va 11 år o han fick med tränset, o då hade man ju inte så stor koll på märken o så) men jag tycker han var jättefin i så bred nosgrimma, fastän det är en B-ponny (:
11282042.jpg

tycker inte att Isak ska ha bredare nosgrimma.. :)
16768535.jpg

Det finns massor med nosgrimmor upp till 3cm, men bredare finns dte inte riktigt lika många av. Hansbo har bla en nosgrimma på 4cm, Döbert har 4,5cm bred och Otto Schumacher har 4cm och 5cm breda nosgrimmor. HdR-tränset har en nosgrimma mellan 4 och 4,5cm nånstans.

Globus har ett träns som kostar 350? billigt iaf. Med 4 cm nosgrimma.

det där har jag haft hemma, skickade tillbaka det för passformen var skitdålig och lädret jättestelt och tjockt. nosgrimman är mkt bredare än på bilden dessutom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 767
Senast: cirkus
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 787
Senast: ginnies
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka