Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för en underbar lek. Men det var riktigt nervöst när bollen höll på att bli utröstad. Dagen innan så visste jag att lilltess hade blivit siad. Bollen hade gett lilltess en liten misstanke men sedan var det ingen som skrev om lilltess så jag trodde nästan hon hade blivit siad god. Men bollens kommentar efter lilltess tabbe man riktigt kände att bollen egentligen hade velat skriva "Äntligen! Ge mig något så jag rösta ut dig för jag vet att du är ond"

Ja det är så himla sorgligt! Men det var dags. Hon har dragits med något neurologiskt i många år och gradvis försämrats vad det gäller balans och muskeltonus. Samtidigt så har hon varit fin i hull och päls men jag tror att hon blev senil på slutet - hon gick runt i huset som en osalig ande och hade svårt att komma till ro och vara som en vanlig katt.
Hon blev akut sämre vid 18-tiden och fick kramper när hon skulle äta, det som fick mig att reagera mest var att de andra djuren reagerade så starkt. Hundarna och kattpojken blev rädda och sprang och gömde sig. Den vita diva-katten som alltid varit gammelkattens tillskyndare gjorde tvärt om, hon ville vara nära. Då förstod jag att det måste ske så fort det gick. Som tur var så kunde min kusin komma direkt.

Ja det är så himla sorgligt! Men det var dags. Hon har dragits med något neurologiskt i många år och gradvis försämrats vad det gäller balans och muskeltonus. Samtidigt så har hon varit fin i hull och päls men jag tror att hon blev senil på slutet - hon gick runt i huset som en osalig ande och hade svårt att komma till ro och vara som en vanlig katt.
Hon blev akut sämre vid 18-tiden och fick kramper när hon skulle äta, det som fick mig att reagera mest var att de andra djuren reagerade så starkt. Hundarna och kattpojken blev rädda och sprang och gömde sig. Den vita diva-katten som alltid varit gammelkattens tillskyndare gjorde tvärt om, hon ville vara nära. Då förstod jag att det måste ske så fort det gick. Som tur var så kunde min kusin komma direkt.

Skönt för dig att ha din kusin! Det kan gå så väldigt fort på slutet, det var samma med min katt. Hon fick juvertumörer som opererades bort men som inte helt oväntat var elakartade, så jag visste att hon levde på lånad tid. När jag märkte att hon magrade lite och inte kändes lika pigg och hon dessutom vinglade till en dag så bokade jag tid för avlivning och fick en tid på tisdagen - det här var på torsdagen. På fredagen fick jag kämpa med mig själv eftersom jag nästan ångrade mig trots att jag visste att det var dags, hon var nästan som vanligt och visade inga tecken på att må dåligt. På lördagen fick vi åka in akut och avliva, då var hon döende. :cry: Det är det värsta jag varit med om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 731
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 755
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter