Snart är de sommar??!!

Sv: Snart är de sommar??!!

Taffsnäs hästen heter Taffsnäs Tinnie och är en Piteå häst, men den var inte med på varken läger eller tävling i Villvattnet förra sommaren, jag tror den har bytt ägare.:)

Emmah.S skrev:
Mataron känns lite överkurs för oss än....har en shettis, eller ja varför inte...någon gång måste ju vara den första....
Jag ska dit med min shettis och öva på maratonhinder :D Det finns väl ingen övre åldersgräns för sånt hoppas jag? :o :angel:

När det gäller vagn så sa Rolf att det funkar med vanlig rockard. Men det lät som att det skulle finnas vagn att låna/hyra också, i alla fall i större storlek...

Jo men du, på lägret 06 var det ju fyra gulingar..
Min
Mckikkis
xerxses
+ en till, var inte det en som hette Bronje?

2007 var första året jag var på lägret
Min Järn är ju född 06 ;)

Jo den sista var Bronje, också en Piteåfjording! Fast han var ju som sagt bara sällskap! Hoppas vi ses till sommaren alla som var där ifjol! :)

Jag är med för 3dje året:o vart tar tiden vägen.
Med i bagaget har jag Big Money Pellini som också är där för 3dje året. Han har dock annan kusk i år som är lite nybörjare inom körningen.
Krutrök ska jag köra. För han är det naturligtvis NYTT. Kondition kommer han att ha så det räcker till.. Frågan är HUR han kan hantera sin ständiga nyfiken het och hålla koncentrationen på lilla matte.

Från byn kommer också Sofia för 3dje året med en shettis av ännu så länge okänd ålder och kön ännu så länge.

Anna-Carin

Såg här såg det ut när vi åkte till Villvattnet i fjol!

17990750.jpg

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_4/17990000-17999999/640x480/17990751.jpg

Ha! Nu är jag och Meja anmäld till 2009!!! :banana:
Får vi bo hos dig på vägen upp då Anna...? :angel:

Oj hjälp vad ni är ute i god tid :eek:

Men det kanske man måste, det verkar ju väldans populärt! Det är tydligen dubbelt så många som kom med som står i kö nu!!! Men jag ska i alla fall prova årets läger innan jag bokar upp mig för nästa år...

Om vi är hemma så får ni gärna melllanlanda här :)

Jo, tyckte jag var ute i god tid till 2008... men ... Nä :(

Hoppas vi ses nästa sommar då! :D

Om AnnA har det fullt så får du bo här på vägen upp. det är ca 8 mil till upp till mig../Gunilla

Åh! Du är väl för gullig! Tack! :bow:
Då kan jag känna mig trygg i att vi kan åka nästa år iallafall! :bump:

Oj hjälp vad ni är ute i god tid :eek:

Men det kanske man måste, det verkar ju väldans populärt! Det är tydligen dubbelt så många som kom med som står i kö nu!!! Men jag ska i alla fall prova årets läger innan jag bokar upp mig för nästa år...

Ja eller så ser vi till att skrämma iväg gammelfarbrorn :angel:
och så bygger vi en liten bana så kan vi ha ett litet läger där och leja in tränare :D
Kanske inte vore så dumt. Om inte annat kanske vi borde testa din höförsäljare innan lägret så vi är lite mer på G.

I övrigt är jag taggad inför imorgon och kommer inte att lämna Lärka hemma :angel:

Någon som stod på reservlistan blev i allafall glad häromdagen. Då jag lämnade Big Money Pellinis plats till förfogande hos Rolf.

Pelle var såld och skulle hämtas i morgon.. Idag vid lunch drog köparen sig ur. Å jag har redan köpt en ny liten kille som skulle komma i morgon kväll så Krutrök inte skulle bli ensam.Tack och lov kan lillkillen bo kvar hemma hos sig en månad till så vi slapp panikbygga till en extra box i stallet..

MEN.. Big Money Pellini hästen med hjärta stort som västerbotten..söker ett nytt kärleksfullt hem där han får köras mest då han trivs bäst i vagnen.
Han har med sig sina KLÄDER.,,täcken benskydd körhuvudlag med grodbettet..
PMa mig om ni vet någon som vill ta över denna guldklimp

Anna-Carin

och så bygger vi en liten bana så kan vi ha ett litet läger där och leja in tränare :D
Japp, det finns ju planer på nåt sånt :angel: Men det är ju en del annat som står högre upp på priolistan, så det dröjer nog ett par år till innan vi får tid att bygga hinder...

Men imorgon hoppas jag att det blir övningskörning med maratonvagn i ridhuset :bump:

Tinnie står i samma stall som min Pontus och hon har en ny ägare. Amanda som ägde henne innan kommer med i år till Villvattnet med sin nya häst Calandro :)

Slänger in en liten bild på den lilla feta som inte längre är en liten fetknopp :love:

Körkurs i slutet av feb. 2008:
18606206.jpg

Såhär välfriserad är han nu:
18883912.jpg

Sen finns det en film från löshoppningen vi var på i slutet av mars:
http://www.youtube.com/watch?v=q_BU0QgSdgc

Senast ändrad av en moderator:

:):):):)

På måndag flyttar Pelle till Piteå!!!
Å jag är sååå gla.. Han kommer att få de sååå bra och få en livsuppgift igen!

Anna-Carin

:):):):)

På måndag flyttar Pelle till Piteå!!!
Å jag är sååå gla.. Han kommer att få de sååå bra och få en livsuppgift igen!

Anna-Carin

Vem ska han flytta till då? Nån man känner kanske? :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
622
Senast: Mli
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 446
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka