Snart är de sommar??!!

Sv: Snart är de sommar??!!

Så fint! Då ses vi i Villvattnet! :)

*kl*

Jag och Zorro kommer också att tävla i Villvattnet. Såhär såg han ut inför tävlingen på SURF förra helgen :)

98de867db145740b7be193e79fdc9949_538_640.jpg

Nu är det snart dags! Imorgon rullar vi norrut :banana:

Men! Jag har börjat bli nervös :eek:

Hur ska man packa allt, kommer vi bli mobbade för att hästarna är feta och obildade, vad gör vi om selen vi tänkt köpa inte dyker upp, vad ska man ha med för mat, osv osv :crazy:

Är det fler som håller på att packa? Vad ska jag se till att inte glömma?

Hästar
Selar
Huvudlag
Tömmar
Borstar
Hinkar

Behöver man broddar?
Hjälm antar jag
Brukar man ha säkerhetsväst också?

Madrass, täcke
Mat

Vad mer?!

:D:DJag har packat klart nu:D:D
I stallet står 3 ikeapåsar med saker
1 plastsäck samt 2 balar hö
OCH den svarta faran då

I morgon förmiddag åker jag första svängen till Villvattnet med vagnen och permobilen och min packning.
Vid 18 snåret i morgon kväll åker jag och Krutrök till Villvattnet
Å då HOPPAS jag att jag kan lura någon att följa med mig ut och köra på kvällen.. GÄRNA någon med starka arm och benmuskler som inte är farträdd:angel::angel:

Anna-Carin

Jag har också börjat packa, vi åker i morgon ca. 16.00:banana:

*kl*

Jag har inte packat ett dugg och vet inte ens om vi tar oss iväg :confused:
Jag har som en del vet en gravt handikappad son och en av assistenterna som skulle jobba har åkt på halsfluss och inga vikarier finns att hitta :cry: Blir inte hon bättre eller jag som genom ett mirakel kan gräva fram en vikarie så är det bara stå över upplevelsen jag sett fram emot i flera månader :(

Det låter som att du har nära dit? Jag tänker inte åka två vändor, då blir det 50 mil extra :eek: Men nog hade det varit skönt att kunna åka en extra vända med "min packning" - mina sängkläder kommer stinka stall efter att ha åkt där bak med hästarna :crazy:

Oj... :( Fy vad besvärligt! Hoppas verkligen att det går att lösa på något sätt!

Det låter som att du har nära dit? Jag tänker inte åka två vändor, då blir det 50 mil extra :eek: Men nog hade det varit skönt att kunna åka en extra vända med "min packning" - mina sängkläder kommer stinka stall efter att ha åkt där bak med hästarna :crazy:

Jag har ca 7 mil till Villvattnet..Så jag antar att det kan ses som nära.. Hade gärna bara åkt en sväng dit MEN de funka inte med skjuts då så de får bli 2 svängar

Anna-Carin

*kl*

Jag har inte packat ett dugg och vet inte ens om vi tar oss iväg :confused:
Jag har som en del vet en gravt handikappad son och en av assistenterna som skulle jobba har åkt på halsfluss och inga vikarier finns att hitta :cry: Blir inte hon bättre eller jag som genom ett mirakel kan gräva fram en vikarie så är det bara stå över upplevelsen jag sett fram emot i flera månader :(
Nej så tråkigt hoppas att det ordnar sig:)

MEN är kursen nu i helgen? Jag trodde den redan hade varit!
Shit isåfall måste jag ju planera in ett besök. VIlken dag rekommenderas? Jag vill se lite fart i maratonhindren! Om man vill övernatta där, hur gör man då?

Det är ju träning i både maraton och dressyr hela tiden från Torsdag till Söndag. Angående övernattning så kan du väl ta kontakt med Rolf eller Ylva. http://www.villvattnet.se/v/

Ja, såklart att du ska åka dit :banana:

Jag har mailat schemat till dig nu, så ser du vilka tider som gäller :idea:

Jag tror jag åker dit på lördag och skippar övernattning, det var ju bara 9 mil för mej dit upp :).

Nej! Hoppas du hittar en vikarie så att du kan komma ner!
Jag har packat klart nu på morgonen och far till Villvattnet idag efter jobbet, har ju bara 3,5 mil dit :D Så sambon får låna svärmors bil å köra dit vagnen så tar jag hästen å packningen :laugh:
Ska bli så kul!!
Jag har då tänkt brodda Charmör, som mer som tänkt brodda??

Åhhhh jag vill så gärna åka!!!! Har velat åka till Villvattnet hur länge som helst men det är mer än 60 mil dit!! Vill åka på läger nästa år, men jag har ingen som kör oss, och vill inte åka 60 mil i sträck med hästen. Han är ju så orolig i transporten... :cry: kommer nog aldrig dit.... Får läsa era inlägg i stället och låtsas att jag ska dit ;):banana:

Om man vill så kan man få mellanlanda hos oss, härifrån är det 25 mil kvar till Villvattnet. Vi bor precis bredvid E4 och har både boxar och någon hage över. Så om det är några "sörlänningar" som tänker åka upp nästa år så kan ni höra av er :laugh:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 446
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka