Snart är de sommar??!!

Sv: Snart är de sommar??!!

Jo, han skrev i mejlet att anm. avg. ska vara betald i mitten av mars så jag ska höra av mig då igen... har jag tur är det någon som ångrat sig och avbokat.

Båda mina pållar kom med.. Krutrök och Big Money Pellini alltså.. Har en annan kusk på Pelle.
Ifrån våran lilla by kommer en shettis med också.
Sen kände jag igen en fjording till som var med på förra årets läger!

Evis Rolf har då inbjudit mig att komma till Villvattnet innan tävlingarna drar igång för att visa Krutrök VAD ett maratonhinder är för nånting. Kan ju vara bra OM vi pallrar oss iväg till tävlingarna i Skellefte att han har sett nån slags maratonhinder i allafall. Så du kan säkert bestämma med Rolf och komma dit och träna också..

Anna-Carin

Ett tips till er som inte kommit med på lägret i Villvattnet; även Åkerbo Rid och Körsällskap i Östergötland brukar anordna ett jättetrevligt sommarläger där man få träna dressyrkörning, precisionskörning och maraton (och även ta ridlektioner om man vill) för duktiga instuktörer! Alla kan vara med, både unga och gamla, oerfarna och lite mer erfarna.
Kan varmt rekommenderas!

Sitter och läser den här tråden för sjuttielfte gången.
Var ju så in i h-vete sugen på att fara. Men insåg att den tredje juli är samma dag som mitt ena sto är beräknat att föla:mad:. (sen har ju min bästa körhäst gått till de evigt gröna här om dan:cry:)
Men Rolf sa på sista träningen att dom skulle ha ett slädrejs i Villvattnet nån gång här i vinter. Vad, när och hur?
Jag har ju Nickis och en rissla!!!!:D

maria

Hej Maria!

Jag LOVAR att kameran kommer att gå varm under lägret så du ska få ta del av äventyret i Villvattnet!!! Samtidigt som du kommer att ha ett alldeles otroligt äventyr hemma när Strass fölar!!!

Va in på Villvattnet.se och kopierade följande

Slädtävling 24 februari
October 2nd, 2007
Hösten har börjat så smått, vintern ligger långt borta. Ändå är det dags att flagga upp vinterns begivenhet: slädtävlingen som ska äga rum den 24 februari. Dagen innan kommer VKS att ha sitt årsmöte. Tid för slädtävlingen är 12-14. Plats Storåkern. Gratis entre. Anmäl deltagande så snart som möjligt till rolf@villvattnet.se

Förra året blev det ju tyvärr inställt pga snöbrist.. så vi får väl HOPPAS att det kommer snö i år..

Anna-Carin

Jag var inne och kollade på villvattnets sida. Har varit inne och kollat ett flertal grr, men nu först läste jag om lägren. Och jag vill så gärna åka nu!!!! i augusti var jag på körkurs där man körde 110 min sammanlagt å det kostade 1050 kr. Det här borde väl vara billigare då..
Det är ju bara det här lilla kruxet.. Det ligger ju 57 mil bort, nästan 58. Det blir ju en så bit att åka, och bensin pengar och shettisen blir ju helt slut av att åka transport så han kommer ju vara jättetrött när vi väl ska köra. Det blir nog inget då, snyft :cry:

Var på trivsam körkurs i jättendal i fjol kolla villvattnets koncept det bör fonnas utrymme för ett körläger i gävleborg .det är ju fullt redan nu

Det verkar ju inte finnas tillräkligt med folk som kör här i trakterna så det blir väl aldrig något läger eller kurs här. jag känner bara till några få. det är ju mest travmänniskor. annars vore det väldigt roligt med någon liten förening eller något liknande

*kl*

Nej, är det redan fullt...attans också. Jag som tänkte anmäla Lakej och lillasyster. Men man kanske ska chansa och be om att få stå på resevlistan, men den är väl också fulltecknad är jag rädd... :cry:

Skicka in din anmälan så snart som möjligt.. Då har du ju chansen att komma med i allafall..
Vi som kom med hade ju på oss till 1 mars att betala in en avgift.Sen märks det väl vilka som inte ska fara trots allt..

Jag har då betalat in för Krutrök och Big Money Pellini redan nu!!

Anna-Carin

Även jag har skickat iväg betalning för två hästar! Det ska bli så himla kul :bump:

Kommer ju vara invasion av Norska Höngbukssvin där, fossig, McKicki, Xerxes och så våra två :eek:

Förra året var det fyra "gulingar", varav 3 hade släktband på nåt vis ;)
Vilka var det du skulle ta med?
Bild? ;)

Lärkapärka tar jag och sambon tar sin Storm.
Tiger skippade jag, nån måtta på tokerierna får det vara :D

Vilka var det ifjol då? din och Xerxes och McKickis va?
Var ju med ett Taffsnässto på tävlingen i Umeå i våras, var det den?

Kommer ju vara invasion av Norska Höngbukssvin där, fossig, McKicki, Xerxes och så våra två :eek:

Om några "hängbukssvin" vill donera fett så tar Big Money Pellini tacksamt emot varje gram. :angel:

Trevligt med fjordingar där. Kände förra året att jag saknat gulingar i mitt liv ett tag. Krutrök må vara svartbrun men han har NORSK stam i allafall...å Pelle ja han är helt enkelt farbror Pelle på alla sätt och vis.
7 månader kvar nu visst är de så

Anna-Carin

Måste bara kolla av så jag har förstått rätt men visst är det dressyrkörning som Eva har och inte ridning eller är det både och? Har aldrig varit på något läger förr och är rätt grön inom detta med körning. Maraton är kanske att ta i för min lillasyster, har dessutom ingen vagn för det heller, men om vi har möjlighet att låna någonstans kanske det skulle funka...Har bara rockard, men med den går det väl att köra dressyrkörning?! Tänkte så man vet om det är lönt att försöka anmäla sig eller inte och isf till vad....

Måste bara kolla av så jag har förstått rätt men visst är det dressyrkörning som Eva har och inte ridning eller är det både och? Har aldrig varit på något läger förr och är rätt grön inom detta med körning. Maraton är kanske att ta i för min lillasyster, har dessutom ingen vagn för det heller, men om vi har möjlighet att låna någonstans kanske det skulle funka...Har bara rockard, men med den går det väl att köra dressyrkörning?! Tänkte så man vet om det är lönt att försöka anmäla sig eller inte och isf till vad....

Eva har dressyrkörning eller ridning.
Rolf har inkörning, tömkörning på volt, precisonskörning(koner alltså) och maratonkörning.
Nu vet ju inte jag riktigt vad du har får häst men om du skriver i anmälan att du vill låna vagn så brukar de gå att lösa.
Låt dig inte avskräckas av orden DRESSYR träning och MARATONTRÄNING..
Det är väldigt bra instruktörer som känner av vilken nivå ekipagen är på och anpassar sig därefter..
Jag skulle nog anmäla mig till blandad kompott om jag var i din sits. Då får man lite av varje. Å hästen slipper vara på samma bana hela tiden

Anna-Carin

Funderar på dressyr, tömkörning och precisonskörning. Mataron känns lite överkurs för oss än....har en shettis, eller ja varför inte...någon gång måste ju vara den första....

Det var en som hette Bronje (tror jag). Saybia här på buke var där med den, tillsammans med dennes ägare..
Men Bronje (?) var bara med som sällskap åt en annan häst.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
622
Senast: Mli
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 446
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka