Snart är de sommar??!!

Sv: Snart är de sommar??!!

Mja alltså jag kommer inte palla med att ha mer hästar med. :(
Hade gärna tagit med lille Tigermonstret också, men jag inser att jag kommer vara metalt mos nog ändå. Så det får räcka med att jag har hans mamma med och sambon tar sin valack.
Men kan inte din lille hingst gå brevid en valack då?

Appropå på sambon så komme rhan ju inte vara ensam karl där precis, även om både min sambo och Annas haar hästintresse så kommer det ju knappast vara häst 100procent av tiden. Eller jag vet att karln här hur som helst kommer att hitta på annat också om jag känner honom rätt så. :D

Jag har ju anmält 2 hästar som båda ska gå med maratonvagn så..
Krutrök har INGET emot att dra lite extra vikt..
Men du får nog vara snabb om du ska få plats på lägret.

Anna-Carin

Det är ju fler "gubbar" som ska dit så nog ska du väl kunna få med din också :)

Jag kommer förmodligen få slåss med min om vem av oss som ska köra respektive grooma... Men hästprat hela tiden lär det väl inte bli! Och lochs gubbe skulle väl fiska, så det verkar ju finnas sällskap till sånt också :idea:

Hade gärna tagit med lille Tigermonstret också, men jag inser att jag kommer vara metalt mos nog ändå. Så det får räcka med att jag har hans mamma med och sambon tar sin valack.

Men om du skulle komma på andra tankar jublar vi (jag och dotra) som är kära :love: i Tiger! .... om vi kommer med vill säga.... har fortfarande inte fått svar på mitt anmälningsmejl.

Ja, jag skämtar. Tom med myggen lyder Rolf och eva´s minsta vink. De sitter på rad och väntar till passen är över för att smyga in i tält och husvagnar sen istället.
Det positiva är att de jublar när ni klarar en maratonport galant och kommer med konstruktiv kritik när ni kör över en kon. Myggen alltså.

Jag hade så väldigt gärna velat åka på körläger jag med. Jag missade mina chanser när jag bodde där, och nu lär det aldrig bli av...

Är det någon som har några bra argument för att få med "gubben"? Om vädret blir dåligt så kommer han nog vara kinkig, att kolla på hästar hela dagar är nog inte hans grej....Men det vore ju så KUL också! (Kan inte någon tvinga honom att vara groom i lite maratonkörning? Tror nog att han skulle tycka DET vore superkul....)
Vid bra väder måste han väl kunna få fiska....eller? Fiskekort och sånt?

Japp, min gubbe åker med för att fiska! Han gillar inte hästar (påstår han) och har varken ridit eller kört på alla år... men han är bra på att sköta dom när jag är risig! :love:
Så din gubbe o min kan väl umgås då, kolla fotboll o fiska o käka pizza o göra sånt som karlar gör... ;)
Fast jag vet inte om jag har plats på lägret än...

Ja, jag skämtar. Tom med myggen lyder Rolf och eva´s minsta vink. De sitter på rad och väntar till passen är över för att smyga in i tält och husvagnar sen istället.
Det positiva är att de jublar när ni klarar en maratonport galant och kommer med konstruktiv kritik när ni kör över en kon. Myggen alltså.

Jag hade så väldigt gärna velat åka på körläger jag med. Jag missade mina chanser när jag bodde där, och nu lär det aldrig bli av...

*phu* blev lite orolig där ett tag... ;)
Det är väl aldrig försent! :idea: Du och din/dina pållar och gubbe kan sova hos oss på vägen upp!!! :D Pålle får egen box eller hage och ni eget rum...

ska fundera på det till nästa år! Har jag tur har jag lyckats indoktrinera gubben att vi ska köra in hans häst med. Han är så orolig att körning ska förstöra chansen för lillhingsten att komma med i landslaget i dressyr om 10 år. :) Bättre han struttar runt på lite seriekörning med mig som kusk istället. Kan man inte anordna ett körläger i södra sverige..(nu börjar tankarna vandra iväg..)

Jag vet att det kommer en unghingst till på lägret så din kan nog få en kompis bredvid sig :)

Vad kul att få se din lilla kille nu då :)

Tur att jag bestämt mig för att inte ta med min "lillkille", då hade det helt klart blivit pratig, sådär års torde väl hormonerna vara lite mer vakna :D

Jag måste nog se till att "trimma" honom lite innan lägret :o Så att han inte ser helt galen ut ;)

Det tog nog en vecka innan jag fick svar på min anmälan.. Rolf är en ganska upptagen man tror jag ;)

Det tog nog en vecka innan jag fick svar på min anmälan.. Rolf är en ganska upptagen man tror jag ;)

Ah! Då känner jag mig lite lugnare... :) kollar mejlen flera gånger om dagen och hoppas på att ha fått svar! *fniss*

Åhhh... har fortfarande inte fått svar! :(
Men nu lutar det åt att min man o son stannar hemma och att våran lilla B-ponny kommer med istället med sin fodervärd och hennes mamma! :D om vi får plats på kursen vill säga.... *hoppas*
Det skulle vara så kul att åka upp och träna!
Vi behöver hyra vagn då, eftersom vi kommer 2 vuxna, 2 barn och 2 ponnier har vi inte plats för vagn.... någon som vill hyra ut en ponnyvagn? :bow:

Inte jag heller. :(

Kan man åka dit och träna på maratonhindren annars då, och alltså få lektion av Rolf?

Nej vad tråkigt! Tänk att det skulle bli fullt så snabbt! Jag fick ett mail igår med lista på alla deltagare och jag tyckte att jag inte hittade er... :( Men ni står väl med på nån reservlista?

Vilka bukefalister är det som ska dit nu då? Några var lätta att identifiera men det kan ju finnas fler som smyger runt här!

a_c72, skogstomten, FjordingCarlA och Lindmarkarn kände jag igen. Och fossig och McKikki kan jag i alla fall gissa på. Och så jag då. Fler?

loch och evis stackars er!! Men det blir säkert någon plats ledig innan sommaren!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
622
Senast: Mli
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 446
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna