Snålmånad?

Ser på banken att min första lön kommer imorgon. Och jag får 600 kr mer än väntat :)
Men pengarna är öronmärkta och kommer försvinna fort tyvärr men i detta fallet till en väldigt viktig sak som tyvärr är så illa tvunget att göra.

Men det finns en tröja jag vill ha som jag faktiskt ska ge mig själv för min första lön. Den kostar 280 kr så finns den kvar i butik imorgon så tänker jag faktiskt göra något kul för pengarna med.

Denna månad blir tight. Har redan hunnit spendera typ alla pengarna :nailbiting:

Men har bara köpt bra saker enligt mig. En vinterjacka av bra märke å kvalitet, den gamla håller än efter flera år, sparade 170 kr på att köpa den nu.
Sen var vi ut till IKEA å köpte en lampa åt mig, som jag spanat in ett tag. Trodde jag var klar för denna månad efter det å ha en del kvar på kontot att spara undan.
Men så har trädgårdskrukorna kommit ut och förra året hade dom gått åt fort så jag han inte på någon så var iväg och köpte en sådan och en sådan där sak på hjul som den kan stå på. Trodde inte dom skulle komma ut så här tidigt är första veckan i mars.

Så nu har jag 300 kr kvar på kontot och 300 kr till mat per vecka.

För mig går det ganska bra. Jag försöker spara ihop till en dator som jag nog ska köpa i mitten på denna månad. Har haft lite mer utgifter än väntat men har idag 8500 kronor på kontot. Pepp på att spara och placera!

Här går det så bra det kan för tillfället.

Satte in 1000 kr till renoveringskontot för några dagar sen.
Sen så hade jag hästen hos veterinären i veckan och det gick på 7000 kr. Betalade 1900 kr direkt och sen skulle dom kolla om försäkringen täcker något av kostnaden men det tror jag inte så resterande kommer på faktura när som. Dom brukar vara rätt kvicka på att skicka ut dom.

Nu blir det nudlar resten av månaden :p

Det går dåligt :mad:
Sparade ingenting denna månaden men kunde betala handpenning på en häst utan att ta av sparpengar och det var ju bra.
Massa extra räkningar och nu har saker som kattsand till smådjuren och ny deodorant till mig dykt upp. Måste till Polisen och fixa pass imorgon också.

Hästen ska till veterinären nästa vecka men det får gå på hästkontot för det har jag verkligen inte pengar till. 500-hundringen i plånboken lär väl gå åt till att tanka.
20 dagar kvar till lön...

Enda positiva är att jag kommer få sjukersättningen för januari nu på nästa lön. Min chef hade plockat bort de timmarna från min timrapport :rage: ("jag visste inte att ni hade sjukersättning" :eek: MEN RÖR FAN INGET då utan låt lönekontoret som kan de där fixa! :banghead:)

Tydligen så har lönekontoret betalat ut fel lön till mig i 2 års tid.Det är inte så stort fel, men när man lägger ihop det under 2 års tid så borde det bli några tusenlappar, som jag då kommer få retroaktivt om 2 månader ungefär. Det var ju en glad överraskning i alla fall! Håll tummarna att det blir en större summa ;)

jag är GLAD :banana:

Fick brev från hästens försäkringsbolag idag och dom går in och ersätter lite av veterinärräkningen. Så istället för att jag ska betala 6695 kr så ersätter dom 3596 kr och då betalar jag 3099 kr och eftersom jag redan betalat 1900 kr så ska jag bara betala typ 1200 kr till med avgiften för att kliniken direktreglerade med försäkringsbolaget :bump:

Jag slipper äta nudlar resten av månaden :D

Här är krisen alltid ett faktum ;) Allt som var under kontroll blev ur kontroll efter sjukhusbesök som inlagd (dygnskostnad) för blodbrist som blivit undersökningar och nya dyra mediciner och en kort tids sjukskrivning (som jag inte fick igenom..) Dessutom flyttar jag den 15:e och går från sambo till singel vilket innebär att vissa saker som varit gemensamma nu ska delas och nya saker köpas in.

Här är krisen alltid ett faktum ;) Allt som var under kontroll blev ur kontroll efter sjukhusbesök som inlagd (dygnskostnad) för blodbrist som blivit undersökningar och nya dyra mediciner och en kort tids sjukskrivning (som jag inte fick igenom..) Dessutom flyttar jag den 15:e och går från sambo till singel vilket innebär att vissa saker som varit gemensamma nu ska delas och nya saker köpas in.

Vad tråkigt (?) att du ska bli singel och som du säger så blir det ju helt andra kostnader när du flyttat ifrån.
Hoppas du snabbt kommer in i det nya så livet flyter på :)

@Matmissbrukaren Jättetråkigt men var jag som tog beslutet. Låter lite lustigt kanske efter som jag fortfarande älskar honom ofantligt, men jag blir väldigt illa bemötte och det blir bara värre. Så detta är en tung kraftansträngning som är totalt utmattande. Kärlek är hjärtekrossande på en brutal nivå :cry:

@Matmissbrukaren Jättetråkigt men var jag som tog beslutet. Låter lite lustigt kanske efter som jag fortfarande älskar honom ofantligt, men jag blir väldigt illa bemötte och det blir bara värre. Så detta är en tung kraftansträngning som är totalt utmattande. Kärlek är hjärtekrossande på en brutal nivå :cry:

Jag förstår hur du menar och det är inget kul att ha det så och ibland är det bättre att man delar på sig än håller ihop trots att man älskar varandra.

Jag hoppas iaf att du kommer in i nya vardagen snabbt och att allt går så smidigt det kan med flytten.

Stor kram!

Jag hade ganska rätt på siffrorna för det sista som är kvar på veterinärräkningen för hästen. Ska betala 1284 kr till så är det klart sen :)
Ska fixa det så snart som möjligt så är det avklarat.

Sen så ska jag sätta över 1000 kr till renoveringskontot med för dom pengarna som blir över från det jag skulle betalat den räkningen med. Satte över 1000 kr dit för förra månadens pengar med.
Jag är ju "skyldig" kontot 15.000 kr sen vi köpte huset. Vi sa när vi köpte huset att jag sätter 15 tusen dit och min man betalar alla lagfarter och allt vad det var och vi har haft huset i två år på söndag så det kanske är dags att börja beta av summan :p
Det har aldrig varit någon brådska att sätta över pengarna och jag köpte hästen bara två månader efter vi köpte huset och några månader senare köpte jag en transport för 34 tusen och sen bestämde vi att det var viktigare att betala av CSN i första hand. Men nu är det gjort och jag har inga fler undanflykter till att dra mitt strå till stacken :angel:

Men sen lär vi få undan lite av månadens pengar så sätter väl över ytterligare en tusenlapp nästa vecka och sen får jag min andra lön i slutet på månaden som mestadels ska gå dit med.

Tanken är att betala av det utan att det märks på månadsbudgeten för jag vägrar snåla in på annat för att det ska gå fortare. Annars kan det gå kvickt men min man brukar tycka jag blir jävligt snål med precis allt när jag kör ett sånt här race så han ska slippa mina Hitlerfasoner denna gången :o :p

Jag måste ha betalt in min försäkring två gånger, för jag fick tillbaka 520:- idag. Det kändes inte helt fel :D

Dock kommer jag behöva åka tur och retur till Göteborg nästa månad, samt ett nytt foderparti för 2200:- :arghh: Det kostar att ligga på topp :grin:

Hoppar tillbaka hit igen :o
Har verkligen inte levt som student de senaste dagarna utan spenderade cirka 3000 under helgen (!!) på mat, alkohol och diverse roligheter. Men nu är det nog, här ska sparas.
Vi ha 5000:- till på mitt resekonto samt bleka tänderna och det kostar väl 3500:-. Är ett tag kvar till CSN kommer in så jag får leva på existensminimum tills dess. :o Tror jag lämnar mitt bankkort hemma de närmsta dagarna så att de blir omöjligt för mig att göra oplanerade inköp.

Jag har varit duktig och inte köpt annat än medicin och betalat för hästen när vi var inne på djursjukhus på en vecka. Vi hade tillräckligt med pengar på mat-kontot att sambon kunde köpa busskort för 400:-, jag en del medicin och sen har han lagat cykeln för 2000:- också. Känns bra! :up:
Nu hoppas jag på fortsatt få utgifter och en hög lön eftersom jag visst ska resa utomlands sista helgen i mars O_o :D

Ny månad började för mig idag :)

Det har gått bra. Ska sätta över 3000 kr till till renoveringskontot ikväll :up:
Då är jag bara skyldig 11.000 kr till sen då :p
Men får min lön någon gång typ nästnästa vecka och då sätter jag över hela den också. Nu har jag minimilön eftersom jag praktiserar men många bäckar små :)
Som sagt ska det inte påverka våran månadsbudget alls och min lön är extra och inget som är inräknat där så därför saknar jag inte dom pengarna, mer än i huvudet då :p

Ska inte ha några extra utgifter denna månaden vad jag vet om. Eventuellt åker vi bort en helg men det är maten som kostar då men inte mycket mer än vanligt. Vi ska iväg till stugan isf och där lagar vi våran egen mat :)

Hur går det för alla?

Fick undan 8000 kr totalt till renoveringskontot denna månaden så bara 7000 kr kvar nu :up:
Det borde väl vara fixat på två månader i lugn takt. Nu körde jag ju fullt race denna månaden. Tanken var att sätta in pengarna innan jag får tillbaka skattepengarna i juni så jag kan behålla dom alldeles för mig själv :love: :sneaky: :p
Jag får tillbaka 7000 kr så skiter det sig så kan jag ju alltid sätta dom till renoveringen om det blir massa oväntade utgifter fram tills dess.

Min man är och köper pizza i detta nu :d
Helt onödigt men otroligt sugen och det går ju före eller hur :angel: :p

Fick ta en hundring från förra månadens sparande. Känner mig endå nöjd för jag klämde in många utgifter denna månad. Har 1400 kr kvar till övrigt nästa månad utöver hundringen som ska tillbaka in på sparkontot. Har en utgift som jag vet inte hur stor den kan bli kan gå från 0 kr till 500 kr tydligen när jag kollade upp det. Tänkte jag skulle försöka spara 400 kr till blommor och blomjord nästa månad, borde funka även om det blir 500 kr på den andra saken.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 459
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar