Snålmånad?

Har lagt undan 300 i spar denna månad. Har nästan 200 kr i plånboken och har 660 kr kvar på kontot som ska räcka till middag på lördag och hyra film.

Imorgon ska jag skicka in om min praktikersättning till FK och som jag fattat det så ska jag få dubbelt betalt mot vad jag har trott :bump:

@nexxa

Visst satt du och fikade på Espresso House innan idag?
Som vanligt vågar jag aldrig säga hej till någon jag känner igen :o
Men jag var den korta tjejen i svart med rosa mössa och Louis Vuitton väska. Vi hade ögonkontakt i typ 2 sekunder :p
Det måste ju varit du!

Kommer få januaris CSN imorgon, äntligen! Har lånat lite av föräldrarna men annars klarat räkningar mm med hjälp av sambon, lön från extrajobbet och sen sparat mindre.
Nu jäklar ska här sparas! Hästen ska få ett par tusen, pappa ska få tillbaka pengar, lite ska in på vanliga sparkontot och sen ska jag nog köpa fonder också. Har verkligen levt snålmånad i januari :p

390 kr kvar på kontot efter alla hjärtans dag äventyren. Å så 264 kr per vecka på matkontot (gick på lite mycket på willys i fredags men dom hade fjantigt bra rabatt på tandborstar så jag köpte på mig 6 st). Då har jag sparat 400 kr denna månad oxå :)

Kursen jag läser på universitetet just nu har slängt in två i princip oförberedda (för oss studenter) exkursioner och i fredags kom jag hem från första. Tror att notan hamnade på ca 2000:- och då räknas resa dit och hem, mat och nöje så det är jag faktiskt riktigt nöjd med. En av punkterna på schemat under exkursionen var Antikmässan i Älvsjö och fyndade hela Signum Svensk Konsthistoria (12 band) för 3000:-!!!! Den summan låter kanske dyrt att lägga på böcker, men på auktion går böckerna på ca 6000:- och ska man köpa allt nytt landar priset på ca 10 000:- så jag kunde inte säga nej. Dessutom är böckerna en del av min kurslitteratur denna termin så nu har jag kirrat det. Köpte även två andra böcker som ej är med på litteraturlistan men som jag ändå kan ha användning av både nu och i framtiden. Nöjd tjej här!
Nu gäller det bara att se vart jag ska vaska fram 6000:- till nästa exkursion...

Ny månad idag och det har gått superbra :)
Kunde gått ännu bättre om jag inte åkt till Hööks nya rea i veckan :o

Nu får jag några tusenlappar extra denna månaden eftersom jag jobbat men dom är typ öronmärkta redan.

Upptäckte att jag hade 90 kr kvar i plånboken oxå, trodde det bara var en tjuga. Men ju har jag totalt bara 300 kvar för var in på apoteket och köpte vitaminer och järntabletter. 100 kr till mig minst, ska köpa kattgodis till katten och blir det en hundring över i slutet av månaden så hamnar den på kattens sparkonto.

Jag tyckte att jag låg bra till.. Sen sprack vårt handfat och så kom räkning på bilens försäkring och så försvann massa tusenlappar :(
Jobbet ville visst inte ge mig sjukersättning för två dagar (totalt tre men en karensdag har man ju) heller, har mailat och frågat var de är nu men lite sur är jag :mad:

Här går det både bra och dåligt.

Vi började riva badrummet i helgen så nu ska vi bli panka :crazy: :p
Men pengarna till nytt badrum sitter på ett konto och väntar på att spenderas så det är inget vi kommer märka av i månadsbudgeten så att säga.
Förutom jag själv som börjat spara ihop lite pengar som ska in på renoveringskontot men det har varit planerat sen länge och nu tog jag tag i det. På något vänster så behövs det alltid pengar på det kontot :cautious:

jag har inte skrivit här på länge nu, har egentligen varit jätte orolig för min ekonomi, så pass orolig att jag bara försökt att inte tänka på pengar alls, därav att jag inte skrivit här. Jag visste ju inte om jag skulle bli av med jobbet nu i mars. Nu idag fick jag äntligen besked att jag får vara kvar minst ett halvår men förmodligen ett år till, så jag är jätte lättad nu!

Jag har spanat in en lampa på köp å sälj på facebook, har budat 70 kr för den. Får se vad dom säger, en golvlampa med läslampa precis vad jag vill ha. Vet inte varför men tycker det skenet blir bättre än en vanlig golvläslampa som jag har nu som jag vinklar uppåt för att få lite ljus i rummet utan att behöva tända taklampan.

Jag verkligen hatar att behöva betala hutlösa summor för mediciner varenda månad. Hämtade nya till sonen idag för 600 kr :wtf:
Men nu är jag uppe i halva priset och kommer upp till 75% gränsen nästa gång jag hämtar till honom och betalar max 700 kr till sen är vi uppe i högkostnadsskyddet.

Fick även köpt två presenter för tösen ska på kalas på fredag hos två tjejer som fyller år. Fick tag i varsin monster barbie för 100 kr st. Ordinarie pris 299 kr st så det var ett kap :)
Sen är hon bjuden hos en till så måste fixa ytterligare en present men BR skulle ha 25% på allt i butiken så åker och fixar något då när vi ändå är inne i stan och handlar för nästa vecka :up:

Sen hoppas jag hennes övriga klasskamrater fyller år på sommaren så jag slipper alla jäkla kalas :o :p
Det var bara hon som hade kalas i höstas som jag känner till så det förvånar mig väl inte om hela klassen är vårbarn :banghead:

Och jag vet att hon inte måste gå på alla kalas men det är första året i skolan och går man på kalasen så är man med i gänget så att säga och inte blir utanför. Så jag skickar dit henne så hon håller i vänskapen med dom andra :)

Tänkte att det här skulle bli en skitbra månad. Men kombinationen att jobbet glömde ge mig OB-tillägget + odjur som kostar över 5000:- denna månad pga inköp av foder var väl inte det mest glädjande jag kunnat tänka mig. Suck. Nu ska jag betala räkningar och tacka gudarna för att denna månad blir kort!

Tänkte att det här skulle bli en skitbra månad. Men kombinationen att jobbet glömde ge mig OB-tillägget + odjur som kostar över 5000:- denna månad pga inköp av foder var väl inte det mest glädjande jag kunnat tänka mig. Suck. Nu ska jag betala räkningar och tacka gudarna för att denna månad blir kort!

Kort månad för dig eller för alla?
Jag har inte märkt att den har krympt :p

För alla, februari är ju kort men det märks ju först under mars eftersom det är de sista dagarna på månaden som fattas (de flesta får ju pengar den 25e, så ekonomimånaderna består ju av 25-25 :D)

Aha, smart :D

Ja, jag är då inte rik denna månaden så dagarna får gärna ticka på snabbare!
Massa extra utgifter för hästen nästa vecka :wtf:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 522
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 184
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar