Snålmånad?

Vi fick en massa mat kvar från nyår eftersom att vi inte åt då... Så kommer nog spara in en del matpengar denna månad tack vare det. Så idag blir det en utav rätterna som skulle bli på nyår.

Vill inte slösa en krona nu sista veckan innan ny månad börjar. Tur vi har mat för ett helt kompani :p

I helgen åker tösen och jag till stan och shoppar kläder. Nu borde lite nyheter kommit in efter rean.
Kommer ha ångest efteråt eftersom jag vet att jag kan gå till överdrift när jag shoppar kläder till barnen :o
Men det är så roligt och sen blir hon så glad med så va fan :love:
Sonen har fått påfyllt hela sin garderob nu förutom sockar så det ska jag fixa när jag har lust. I klädväg så är sockar banne mig det tråkigaste att köpa :down:

Börjar nya jobbet på onsdag så en extra slant nästa månad :bump:
Jag har faktiskt ingen aning om hur mycket jag får. Det är fk som betalar ut och fatta sig på deras regler och räknesätt :confused: :crazy:
Så jag får vänta och se.

Kollade nyss över mina fonder och två av dem har haft en årlig avkastning runt 10% (efter avgiften då)! :up: Känner mig väldigt nöjd där. Min ränta på sparkontot är på 1,20 % så helt ok det med - vill inte riskera att vara utan statliga insättningsgarantin för att få bättre ränta.
Känner mig aspeppad på att spara mer i fonder! :bow:

2 dagar kvar till ny månad här :bump:

Har gått åt mer pengar än det skulle som vanligt :p

Tösen har fått nya kläder men ett par byxor ska tillbaka och jag tvekar över två tröjor men har ju öppet köp ett tag så tänker över det lite till.

Måste fixa ett månadskort för parkering i stan nu när jag jobbar där. Det går på 400 kr och det köper jag på måndag.
Dock är det gratis lunch på jobbet så det jämnar väl ut sig.

Hästen har haft vila ett tag, och har d
fortfarande och pga det så sänkte jag foderstaten och det har sparat en hel del kraftfoder denna månaden.

Nu nästa månad så är det hovslagaren och det är alltid lika roligt :down:
Men det är några veckor dit.

Nu har vi inget som måste köpas denna månaden vad jag kommer på men Hööks halva reapriset börjar väl snart O_o

Sålde nyss ännu ett täcke. Har sålt hästsaker för säkert 4500:- i januari. Har hästsaker för över 20.000:- som fortfarande är osålda, men det lossnar nog till våren, brukar göra det när det gäller körsaker :)

Har 500 kr kvar till övrigt fortfarande. Händer inte så mycke här, nästa månad är det nån extra räkning och ska köpa munstycken på ebay men det går på under en hundring.

Sålde nyss ännu ett täcke. Har sålt hästsaker för säkert 4500:- i januari. Har hästsaker för över 20.000:- som fortfarande är osålda, men det lossnar nog till våren, brukar göra det när det gäller körsaker :)

Jag har inte en hästpryl att sälja mer :p
Kanske någon sadelgjord men efter ponnyn kommer behöva en ny sadel snart igen vad jag tror så sparar jag dom.

Däremot fortfarande lite kvar av barnens vinterkläder men det är inget av större värde så jag skänker det nog till bättre behövande :)
Samt en stor hög med skor.

Sedan ska lite schabrak skänkas till någon ridskola så jag blir av med dom. Min drar full nu så ponny ska ut ur huset.
Sen är nog storrensningen klar tror jag. Väldigt skönt!

Ekonomin är väl rätt okej här just nu, har 6000 kr i spar. Alltid något.. och har det rätt okej ställt med vanliga kontot också.

DOCK så är jag sjukt orolig hur det kommer se ut framöver. får veta imorgon om jag får vara kvar på mitt jobb eller inte. Om jag inte får vara kvar så kommer jag få Akassa men den är bara på 80% av lönen, + aktivitetsersättningen som jag har från Försäkringskassan och tillsammans kommer jag nog inte ens upp i existensminimum.. så då måste jag söka Soc igen, känns förjävligt...

Lyckades spara ca 1800:- från januari vilket är välbehövligt med tanke på att jag helt plötsligt måste ha pengar till en 4 dagars-resa till Stockholm och en vecka i Finland med universitetet :banghead:

Jag blev så himla arg på Visit Dalarna som jag anlitat för att förmedla min bostad för uthyrning under Skid VM, dom har inte skött sig över huvud taget och dom har fått jätte mycket kritik. Mestadels av tiden så finns inte ens min lägenhet med i sökningen, och hur ska då någon kunna boka den?! Det har stått massor i tidningarna om många som är missnöjda. Så jag ringde dit igår och bar dom flyga å fara ;) :angel: och att annullera vårat avtal, och dom tvekade inte ens:devil:

La ut min lägenhet på Blocket istället idag, sänkte priset till 1000 kr per natt och 2 timmar efter annonsen kom ut ringde det en farbror som nu bokat 5 nätter, så 5000 kr blir det ju! Alltid något! :D:banana: Hoppas så klart på bokningar resten av perioden också!

Just nu är jag irriterad på att det blivit något fel när jag betalade första räkningen på mitt kreditort. Pengarna har inte registrerats (men dragits från mitt konto...) så jag har fått påslag på massa extra-avgifter... Slänger mig på telefonen så fort jag får chansen när deras kundtjänst öppnar i morgon. Här ska inte ett öre betalas mer än vad som är sagt..!!! :rage: Visst, jag betalade räkningen försent så jag förstår extra avgifter (den glömdes bort i jul och nyårs-vimlet) men jag tänker inte betala första avgiften igen...:banghead:

@Masqueradee Segt!
Själv är jag nöjd med 500:- kvar på kontot plus att jag sålde en graman idag för 120:-. Hade tänkt ha den till typ långtyglingövningar eller nått men det funkade aldrig riktigt med längden så bättre än att ta plats i sadelkammaren :) Ska försöka sälja nurslitteratur också men yngre studenter verkar inte fatta det här med att spara pengar ;)

Jahapp, ny månad för mig imorgon! Handlade mat för en vecka idag och har gjort matlådor att ta med på jobb resten av veckan. Har pengar kvar på kontot och förhoppningsvis får jag sålt en del hästsaker i månaden som kommer.

Har lite små-ångest över min ekonomi framöver, samtidigt som jag är otroligt glad över att ha en supportande mamma som har den ekonomiska möjligheten att hjälpa mig.
Anledningen varför jag känner såhär är precis som jag nämnt ovan, vi studenter måste bekosta en stor del av exkursionerna till Stockholm och Finland. Som det ser ut nu vet vi knappt vad vi kommer att göra utan på schemat står det i princip bara "Stockholm" de dagar vi ska vara där och "Finland"/"Stad i Finland" vilket gör att vi inte kan direkt göra upp en budget.
Just nu kommer jag ha en boende-kostnad på ca 700:- då jag delar en hytt på ett båt-vandrarhem tillsammans med en studiekamrat, samt ca 500:- i resekostnad Visby-Stockholm-Visby. Det ända universitetet i princip står för är inträde på ställena vi ska till så resekostnad i Stockholm (samt ev. till Skokloster) och mat kommer vi få betala. Det är så sjukt jobbigt att ha så mycket frågetecken när det gäller kostnader. Hade varit så mycket lättare att bara få en klumpsumma att betala till universitetet så var det ur världen..
Att resa till Finland lär ju inte vara det billigaste heller, båt från Visby, resa från hamnen till nya båten osv osv.. Aja, som tur är har jag en snäll mamma som är villig att hjälpa till med den underbara "reservationen" att när jag fått jobb tack vare att jag lärt mig så mycket på den här utbildningen och resorna så ska hon kunna ringa och säga "du, jag behöver det här" :D
(Ursäkta långt gnäll-inlägg, men jag behövde ventilera lite:o)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 535
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar