Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@tolksele Hur håller du den kall? Eller du kanske har tillgång till kylskåp?
Nja, äter på förmiddagen. Finns kylskåp på skolan men brukar inte använda dem, av flera skäl. Aldrig blivit sjuk heller
För att jag hatar att laga mat
Skiter fullständigt i att det är fabrikat. Det är fullt ätbart.
Anstränger mig inte mer än nödvändigt. Det är jobbigt nog att behöva handla den.
Men va
Vilken konstigt sätt att se på det. Jag antar att dina barn äter av den här maten också? Skulle råda dig till att läsa på vad som finns i den lasagnen du köper. Du har ingen aning om vart råvarorna kommer ifrån, hur djuren har haft det etc.
Jag förstår inte riktigt varför du stör dig på mitt val av mat?
Du äter det du vill och jag äter det jag vill.
Och du tror väl inte vi lever på fiskpinnar varje dag?
Det blir 'riktig" mat här med. Men enklare rätter.
Som tex i förrgår. Fläskfilégryta med kantareller och ris.
Tyvärr fanns det inga färska kantareller så fick ta på burk
Så jag tycker vi kan lämna diskussionen för jag har en känsla av att det blir en otrevlig stämning i tråden om vi fortsätter.
Har ni andra något sparmål/ekonomiskt mål för i år?
Absolut du får äta vad du vill. Men jag tror att om man vet vad som finns i färdigrätter så köper man det aldrig mer, simple as that Men du behöver inte så svara så kan vi avsluta diskussionen bara.
Jag har satt som mål att i år (utöver vanligt kortsiktigt sparande) få ihop 10 000 kronor som jag kan investera långsiktigt i fonder. Annars ska jag flytta om några månader och då går det åt en hel del till bl.a. nya möbler. Har även lite resor inplanerade men hoppas att de i slutändan ska generera lite pengar också. Mitt mål är att kunna spara 4000 varje månad (både kortsiktigt sparande som jag får ta av när jag behöver men också till fonderna).
Jag har börjat analysera alla köp jag gör. Går in i min bankapp nästan varje dag och ser hur mycket pengar som dragits och hur mycket som finns kvar. För mig blir det lättare då att verkligen se hur mycket man gör av med, det är så lätt att bara dra kortet i butiken annars. Jag gör en del onödiga inköp dels när det gäller mat (håller mig sällan till inköpslistan) och äter också en del ute. Middagar ute ser jag lite som en investering i mig själv, får umgås med vänner och vara i en härlig miljö etc. men de frukostar jag köper ute för att jag är morgontrött ska jag försöka få bort..
Har ni andra något sparmål/ekonomiskt mål för i år?
@Tulpanen Tror du taggade fel person, jag är inte ute efter en yogurtmugg
@Shetlandskusk och @Cinzia, smyger in i tråden och tipsar om att jag köpte en yoghurtmugg på Åhléns för 49kr strax före jul, funkar superbra!
@Shetlandskusk och @Cinzia, smyger in i tråden och tipsar om att jag köpte en yoghurtmugg på Åhléns för 49kr strax före jul, funkar superbra!
Bild?
Kollade som snabbast på Åhléns hemsida men hittade den inte nu och jag hinner tyvärr inte kolla vidare för tillfället... Men de ser ut som den här: http://se3.vmstatic.com/fresh-yoghurtbagare-gron-35328732-0-150-0C.jpg och locket är en egen behållare.
En sån rosa vill jag ha
Samma här Men tyvärr fanns det bara svarta när jag köpte...