Snålmånad?

@Masqueradee Har du kollat studenterbjudanden via Mecanet? Jag köpte en iPhone för några år sedan, och fick ett väldigt bra abonnemang och betalade typ 50:- extra per månad för telefonen. Totalt blev det billigare än mitt tidigare abonnemang :) Förra året bytte jag telefon, fortfarande med studentrabatt. Betalar nu 245:- månad, ringer och smsar fritt, surfar massor (dessutom har de höjt maxsurfen under året) och har nu en Samsung Galaxy S3. Inte det allra senaste men bra nog för att jag ska vara glad :p

@farin jag har kollat lite grann, dock ingen större undersökning. Problemet för mig är att jag inte vet hur min situation kommer se ut om 1.5 år då jag ej kommer att plugga under en termin och inte vet hur min ekonomi kommer att se ut. Därför vill jag gärna ha ett så billigt abonnemang som möjligt och betala av telefonen på typ ett år

Tre veckor till löning from idag. Har ungefär 1500:- kvar som ska gå till mat. 500:- per vecka bör räcka :)

Kommer ha skralt med pengar fram till sommaren. Har en sak jag måste betala samt att sparandet måste komma igång rejält. Utöver detta ska jag skaffa tandställning = dyyyyrt. Men i juni/juli bör allt ha stabiliserats och då kommer förhoppningsvis lite återbäring också :)

Har 600 kr kvar efter räkningarna är betalda, matpengar översatta till matkontot och lite handling av tandkräm och lite annat som jag inte haft råd med för att fixa till skrivbordet lite. Ska spara en hundring minst denna månad så det är undanlagt.

13 dagar till ny månad och än så länge går allt enligt planerna :)

Ska handla mat idag men ska snåla som fan och käka billighetsmat typ makaroner och falukorv.
Har två fläskfiléer i kylen som jag passade på att köpa förra veckan när det var extrapris på dom och så finns det till ugnspannkaka här hemma.

Måste färga håret med för det har blekts lite nu men väntar tills vi ska till ge-kås. Där kostar färgen 35 spänn paketet.
Å så borde jag gå till frissan och toppa håret men vill inte. Dom klipper alltid mer än jag ber om och jag håller på att spara ut mitt hår men det är 1 1/2 år sen jag klippte mig sist.

Köpte en ny telefon i våras när abonnemanget gått ut, en iPhone 5s. För två månader sedan krackelerade hela skärmen när jag höll i den. Och det går förstås inte på någon som helst garanti :banghead: Om försäkringsbolaget går in får jag betala 1500:- för en ny skärm. Känns ju roligt. Jag har inte alls råd, så jag går runt med min trasiga telefon. Denna månad är skit, hade 300:- i matbudget för hela månaden, vilka jag nu spenderat och gjort en miljon matlådor och fyllt frysen. Så jag kommer inte svälta i alla fall, men har absolut inga som helst kronor över. Nästa månad blir likadan för jag fick bara ihop 48% jobb i december :( Hoppas att det rättar till sig framåt sommaren...

Har precis jobbat sista passet nu innan jag åker hem igen. Jobbade två stalltjänster och ett "vanligt" pass i stallet och sen fyra pass som kyrkvaktmästare. Det som är bra med det sistnämnda jobbet är att jag i princip bara jobbat OB-timmar och storhelg :up: så jag kanske kommer kunna leva drägligt i sommar :)

Fick hem en jäkla massa mer mat än jag tänkte igår. Men dom hade så himla bra erbjudanden så what to do liksom. Finns det mat till nästa vecka med :)

Fick,

2 skogaholmlimpor för 20 spänn
7 kr rabatt på ett äggpaket
33, 80 kr rabatt på två paket potatisbullar med rotfrukter
2 paket lasagne för 39,80 kr
20 55 grams kexchoklad för 40 spänn
7 kr rabatt på en B&J glass

Total rabatt 155 kr.

2 kr st på kexchokladen. Tog 20 st för det gick inte att låta bli. Barnen har sitt helggodis klart för ett tag nu :p

Varför köpa så mycket halv-/helfabrikat? :confused: Lasagne är ju hur enkelt som helst att göra (dessutom så mycket godare) och är lätt att frysa in och ha som matlåda.

Varför köpa så mycket halv-/helfabrikat? :confused: Lasagne är ju hur enkelt som helst att göra (dessutom så mycket godare) och är lätt att frysa in och ha som matlåda.

För att jag hatar att laga mat :)
Skiter fullständigt i att det är fabrikat. Det är fullt ätbart.
Anstränger mig inte mer än nödvändigt. Det är jobbigt nog att behöva handla den.

Jag har inte gått någonting på mellandagsrean (förutom för att köpa sockar och trosor, det var liksom slut i lådan :down:) och inte spontanshoppat något på nätet. Ska dock försöka ta mig ner på stan i veckan för att köpa en såndär yoghurt-mugg där det finns plats för müsli eller flingor i locket. Kommer spara massa pengar istället för färdiga mellanmål nu när skolan börjar :up: (okey då, ibland släpade jag med mig två burkar till föreläsningarna istället för färdig-mellanmålen men det är ju mycket smidigare om det räcker med en... :angel:)

Jag har inte gått någonting på mellandagsrean (förutom för att köpa sockar och trosor, det var liksom slut i lådan :down:) och inte spontanshoppat något på nätet. Ska dock försöka ta mig ner på stan i veckan för att köpa en såndär yoghurt-mugg där det finns plats för müsli eller flingor i locket. Kommer spara massa pengar istället för färdiga mellanmål nu när skolan börjar :up: (okey då, ibland släpade jag med mig två burkar till föreläsningarna istället för färdig-mellanmålen men det är ju mycket smidigare om det räcker med en... :angel:)

Det verkar ju fiffigt med såndär yoghurt-mugg. Hur ser de ut och var hittar man dom i stan?

@Cinzia det finns en billig, typ 50-80:- eller så som Sagaform gör. Genomskinlig mugg med ett lock som buktar utåt där man lägger flingorna och sen är de avskiljda från yoghurten. Har googlat en himla massa och en liknande finns på coolstuff, men med sked. Dock dubbelt så dyr och sked i porslin som lätt går sönder så jag kommer leta Sagaform :)

Använder du den så sparar du nog flertalet 10:or i månaden skulle jag tro. Dom färdiga förpackningarna med en portioners kostar en fin slant mot för vad man kan få ner det till om man köper muslipaket och youghurt/fil.

@MidnightSoul Jag vet! Inte så att jag har färdigfikat med varje dag, men en sån liten kostar som ett helt fil-paket. Fyra färdiga = ett paket flingor och en liter fil = massa mellanmål! :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 554
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar