Snålmånad?

Suck, tydligen säljer folk sina skolböcker på facebook nu för tiden, istället för att köpa i kiosken på skolan. Jag har lämnat in mina böcker i kiosken ändå, har ingen facebook och vill inte skaffa. Får jag dem sålda får jag över 1000:-, hade suttit fint nu när jag inte fått något CSN (hoppas få CSN för resten av terminen när jag bråkat klart med dem). Dumma digitaliserade värld.

Januari månad går ganska bra, förutom att jag hela tiden får lite oväntade utgifter. Ska flytta om några veckor och då skenar det ju iväg lite. Jag ska göra ett litet experiment nu och några veckor framåt. För mig är det så himla enkelt att bara dra mitt kort och avrunda ungefär hur mycket kostnaderna blir. När jag sedan kollar på kontot blir jag alltid förvånad över hur mycket som försvinner. Jag har blivit mycket bättre på att ha koll på mina utgifter men det stör mig att det hela tiden sipprar iväg, därför ska jag nu i januari månad ut ta ut 1000 kr per vecka. Detta ska alltså räcka till mat, nöjen etc. Jag tror att jag behöver ha en liten "tävling" mot mig själv för att bli peppad att spara pengar. 1000/7=143 kr så t.ex. igår gjorde jag inte av med några pengar vilket betyder att jag har 143 kr extra att spendera idag (om jag skulle vilja/behöva). För mig blir det mycket mer verkligt när jag har pengarna i handen och faktiskt ser hur mycket som går åt. Jag har dessutom lyckats äta gratis lunch både igår, idag och imorgon och ikväll ska jag handla mat och göra matlådor för resten av veckan.

Dessutom såg jag igår att jag tydligen har ett konto på en annan bank än min vanliga och där fanns det 20 000 kr :D Och jag lyckades även sälja min gamla telefon igår för 1300 kr :D Det går bra nu!

Hämtade ut medicin till sonen i förrgår för 800 kr :wtf:
Men om 300 kr så blir det halva priset sen som tur är. Det blir nästa månad eftersom det går åt hela tiden.

Annars så går det väl bra tycker jag.
Ingen shopping än så länge :p

Men måste väl åka och handla mat som vanligt i helgen...

Suck, tydligen säljer folk sina skolböcker på facebook nu för tiden, istället för att köpa i kiosken på skolan. Jag har lämnat in mina böcker i kiosken ändå, har ingen facebook och vill inte skaffa. Får jag dem sålda får jag över 1000:-, hade suttit fint nu när jag inte fått något CSN (hoppas få CSN för resten av terminen när jag bråkat klart med dem). Dumma digitaliserade värld.

Och jag visste faktiskt inte att man kunde köpa på kiosken i skolan... Däremot har jag köpt mycket litteratur begagnat på facebook. :p Du har ingen kompis som kan lägga ut det på facebook och förmedla kontakten? Om du inte får sålt det i kiosken menar jag.

Kommer ha 400 kr till övrigt denna månad och har 600 kr kvar som ska delas in på sparkontot och någonting för alla hjärtans dag.

Just det ja!
Alla hjärtans dag :love:

Vi brukar inte fira så mycket sånt men i år så ska jag göra något för min man.
Själv är jag sugen på Kinamat så kanske skulle bjuda ut honom för egen vinnings skull :o :D

Nästa helg ska vi på bio med barnen!
Paddington hade premiär denna eller förra helgen och vi har tid att gå nästa helg :)
Tyvärr så står det inte på hemsidan om den visas nästa helg men så är det med alla filmer :confused:
Vet dom inte en vecka innan om dom ska visa dom eller inte?
Verkar som dom visar tiderna typ någon dag eller två innan bara O_o

Nåväl, min man fick biopresentkort i både födelsedagspresent och julklapp förra året så han har 500 kr i presentkort så vi ska utnyttja dom tänkte vi :)

Just det ja!
Alla hjärtans dag :love:

Vi brukar inte fira så mycket sånt men i år så ska jag göra något för min man.
Själv är jag sugen på Kinamat så kanske skulle bjuda ut honom för egen vinnings skull :o :D

Nästa helg ska vi på bio med barnen!
Paddington hade premiär denna eller förra helgen och vi har tid att gå nästa helg :)
Tyvärr så står det inte på hemsidan om den visas nästa helg men så är det med alla filmer :confused:
Vet dom inte en vecka innan om dom ska visa dom eller inte?
Verkar som dom visar tiderna typ någon dag eller två innan bara O_o

Nåväl, min man fick biopresentkort i både födelsedagspresent och julklapp förra året så han har 500 kr i presentkort så vi ska utnyttja dom tänkte vi :)

Här kommer det ut nya tider på onsdagar, för en vecka framåt. Vi funderade på bio men kände att det fanns mer intressanta filmer vi hellre betalar för att gå å se i sommar. Har ju blivit fjantigt dyrt med bio nu för tiden. Så vi ska äta något gott tänkte vi :)

@Martenix har funderat på det men vet inte riktigt vem jag skulle fråga.. Suck :p

Det är väl tveksamt om din kurslitteratur är intressant för landisar, annars kunde jag göra det. Eller vet du om husdjurs-agronomer har en egen sälj-sida på facebook, för i så fall kanske jag skulle kunna lura mig in där och lägga ut en annons åt dig. :)

Det är väl tveksamt om din kurslitteratur är intressant för landisar, annars kunde jag göra det. Eller vet du om husdjurs-agronomer har en egen sälj-sida på facebook, för i så fall kanske jag skulle kunna lura mig in där och lägga ut en annons åt dig. :)

Det finns en husdjurssäljsida. Så långt är jag med ;) Tyvärr har jag inga landis-böcker :p

Söker febrilt på allt jag kan komma på med husdjur inblandat, men tyvärr fungerar visst fejjan inte riktigt som Google... :cautious:
Ni är tydligen väldigt hemliga av er!

Drar ned på matkostnader. Planerar storkok.
Ska göra ett stooooort lass köttfärssås med mycket krossade tomater i.
Långkok med kött och massor med morötter i.

Har börjat blanda ned pastan i köttfärsen i pannan och märkt att det inte går åt lika mkt köttfärs. Annars lätthänt att ja slevar på onödigt mkt köttfärs på talriken.

Börjat med gröt till frukost, vidrigt men mättande.

Nu har universitetets stipendie-ansökan öppnat och jag ska för första gången ta och söka! Har hittat sex stycken som jag tror att jag är behörig att söka i alla fall! Nu jagar jag mest alla bevis som måste in. Bevis på medlemskap i Svenska Kyrkan, personbevis, nationsbevis, studiebevis osv osv!
Håller tummarna för att det ger utdelning i slutändan :)

@Martenix En bok såld! :bow:
En liten inkomst denna månaden i alla fall :)
Ska "byta" bort min häst också mot en som behöver ridas till (de får ta hand om min häst så tar jag hem deras). Ingenting jag kommer tjäna några pengar på men får något att rida i alla fall ;) Vill de att vi ska rida i ridhus (som är hästens problem :angel:) så får de stå för ridhusavgiften.

Hoppar in här. Tänkte vara snål denna månad.
Började super. Hästen in på klinik, dotterns skor sönder så läcker in. Enda månaden tandläkaren kunde komma till stallet.
2 v kvar till återbesök för killen och i stort behov av att verka hans hovar med. :angel:

Hoppar in här. Tänkte vara snål denna månad.
Började super. Hästen in på klinik, dotterns skor sönder så läcker in. Enda månaden tandläkaren kunde komma till stallet.
2 v kvar till återbesök för killen och i stort behov av att verka hans hovar med. :angel:

Välkommen :)

Dunder måste också till tandläkaren och det blir nog nästa månad. Eller måste och måste. Ett år sen sist så rutincheck bara men det kostar ju ändå. Tror det låg på strax under 1500 kr :wtf:
Har för mig jag gav strax under 1700 kr förra året när vargtänderna drogs.

Välkommen :)

Dunder måste också till tandläkaren och det blir nog nästa månad. Eller måste och måste. Ett år sen sist så rutincheck bara men det kostar ju ändå. Tror det låg på strax under 1500 kr :wtf:
Har för mig jag gav strax under 1700 kr förra året när vargtänderna drogs.

De pratar om en tusenlapp för kollen. Men räknar med min tur på mer :rofl:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 527
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar