Snålmånad?

Sparade kanske cirka 500:- förra månaden och förhoppningsvis hamnar jag ungefär på samma summa när denna månaden är slut. Har hyfsat mycket mat kvar, i alla fall basvaror, så det som kommer att behövas köpas in är frukostvaror, grädde och liknande varor med mindre hållbarhet än typ rotfrukter och liknande ;)
Denna månaden har jag köpt en särk till medeltidsveckan. Har egentligen inte budgeterat för det, men får den för 250:-, ordinarie pris ca 700:- och den är bara använd två gånger. Var även tvungen att besöka kiropraktorn så där rullade det iväg 420:-. I morgon kommer jag att behöva köpa ny blekning till håret. Skulle inte ha blekt det blont, tänkte inte på utgifterna för att underhålla håret :P Får se hur länge jag orkar hålla på och hålla efter utväxt och liknande!

Men åker hem en vecka över påsk, flygbiljetterna kommer jag att tjäna ihop tack vare två mindre jobb-pass vilket är skönt. Sen "tjänar" jag väl in lite på att slippa betala mat också ;)

Kommer att få tillbaka en massa på skatten :bump:
Så nu är jag uppe i mitt mål för resekontot! Känns fantastiskt efter att ha haft en ganska dålig månad ekonomimässigt.

Nu är det dags att börja spara för nästa resa :D Vill åka på en weekend i höst och tänker mig att ungefär 5000 borde räcka. Dessutom ska jag få hem hästen till sommaren och då kommer en hel del av pengarna gå dit. Nåja, har ju sommarjobb också.

Ny månad har börjat för mig nu :)

Håller på för fullt att lägga undan det sista till renoveringskontot. Av 15.000 kr har jag betalat av 9000 kr nu och nästa vecka dyker det upp mer pengar på kontot så blir väl 4000 kr dit direkt av dom. Så på det stora hela har jag bara 2000 kr kvar som ska sparas ihop :up:
Funderar på att sno dom från mitt egna sparkonto så blir jag av med den där skulden. Så kan jag bara sätta tillbaka pengarna sen när jag har dom istället till mig själv.

Förra månaden gick bra trots att vi var iväg på minisemester en långhelg hos min syrra. Blir ju alltid en massa utemat när man är på resande fot...

Går bra här, 71 kr kvar på kontot å 300 kr i plånboken. Ska nog sätta över en hundring till kattens sparande utav dom 300. Nästa månad blir tight tror jag. Katten ska till veterinären, kattmat ska inhandlas å jag vill köpa blommor å jord till balkongen.

Går bra här, 71 kr kvar på kontot å 300 kr i plånboken. Ska nog sätta över en hundring till kattens sparande utav dom 300. Nästa månad blir tight tror jag. Katten ska till veterinären, kattmat ska inhandlas å jag vill köpa blommor å jord till balkongen.

Veterinär ja, där sa du något. Får ta och lägga undan en slant till det för hunden ska ju vaccineras snart och sedan är hon 3 år i år så det är dags att kolla hennes hjärta med och då kostar det ju lite till.
Inte fan kan dom ge något pris heller när man ringer och frågar utan det är alltid svävande :meh:

För mig går det helt ok. Det har runnit iväg lite pengar senaste månaderna (dock på nödvändiga saker men tråkigt ändå..). Har satt över 15 000 kronor i ett sparkonto med "bra" ränta. Ska väl försöka placera en del av de pengarna i fonder snart .. Ska försöka spara lite mer framöver men för iaf över minst 500 kr i månaden till min sparkonto.

Veterinär ja, där sa du något. Får ta och lägga undan en slant till det för hunden ska ju vaccineras snart och sedan är hon 3 år i år så det är dags att kolla hennes hjärta med och då kostar det ju lite till.
Inte fan kan dom ge något pris heller när man ringer och frågar utan det är alltid svävande :meh:
Verkligen min har fått öronskabb. Hoppas 2 000 kr räcker till det, vad tror du? Annars måste jag ta av sparkontot :S

Verkligen min har fått öronskabb. Hoppas 2 000 kr räcker till det, vad tror du? Annars måste jag ta av sparkontot :S

Kostar det mer än det så trillar jag av stolen O_o

Det är väl först en grundavgift på runt 500 kr och sen vad medlet kostar. Sedan är det väl kanske ytterligare en 500 kr för diverse undersökningar kanske.
Så absolut max 2000 kr hoppas jag!

Ska ringa min klinik och kolla vad dom tar för att kolla hjärtat. Hon är en cavalier så det är en rassjukdom och jag antar att dom kanske har något fast pris för att kolla detta. Jag kan ju knappast vara den enda med en cavalier som vill göra en hälsocheck på hjärtat.
Sen kan det ju bli dyrare om hon skulle ha något fel. Men en grundavgift borde dom väl ha tycker jag.
Det hade dom iaf när jag kollade ögonen på min nakenhund.

Kostar det mer än det så trillar jag av stolen O_o

Det är väl först en grundavgift på runt 500 kr och sen vad medlet kostar. Sedan är det väl kanske ytterligare en 500 kr för diverse undersökningar kanske.
Så absolut max 2000 kr hoppas jag!

Ska ringa min klinik och kolla vad dom tar för att kolla hjärtat. Hon är en cavalier så det är en rassjukdom och jag antar att dom kanske har något fast pris för att kolla detta. Jag kan ju knappast vara den enda med en cavalier som vill göra en hälsocheck på hjärtat.
Sen kan det ju bli dyrare om hon skulle ha något fel. Men en grundavgift borde dom väl ha tycker jag.
Det hade dom iaf när jag kollade ögonen på min nakenhund.

Skönt får hoppas på det, kattens försäkring ska tydligen betalas denna månad med. Tur att jag la undan pengar till blommor för säkerhetsskull förra månaden. Sparade 400 den månaden och det var delvis utifall att jag inte skulle ha råd med blommor denna månad. Känner mig smart :D

Ja det borde dom, har dom ju på allting annat tycker jag,

1 200 kr gick det på hos veterinären. Dock inte öronskabb utan svamp så på sätt å viss lättad så nu har vi en veckas behandling framför oss.

• Gilla
Reactions: MM
Lön imorgon, heja! Inte kunnat spara mer än 500 kr denna månad och jag måste nog ta lite av det tyvärr. Fick dock 2000 kr mindre i lön än vanligt nu i mars så jag är ganska nöjd ändå. Taggad för att fortsätta spara!

Denna månaden ska jag försöka snåla så mycket som möjligt på muatkontot, ska försöka hålla hela månaden ut och verkligen se det som en utmaning!
Kommer bli mycket icas egna varor (någon måste väl komma ihåg den låten? :D). Kommer dock aldrig kompromissa på svenskt kött, hur billigt det irländska än blir..

Denna månaden ska jag försöka snåla så mycket som möjligt på muatkontot, ska försöka hålla hela månaden ut och verkligen se det som en utmaning!
Kommer bli mycket icas egna varor (någon måste väl komma ihåg den låten? :D). Kommer dock aldrig kompromissa på svenskt kött, hur billigt det irländska än blir..

Lycka till! :)

Brukar också köra så ibland och det ger faktiskt resultat i plånboken.

Johopp. Nu kommer mina snåldagar vara förbi känns det som :p

Vi väntar smått till hösten :love: Vilket innebär att vi måste införskaffa en del prylar.

Barnvagn, bilstol, säng, kläder m.m.

Ska försöka att hålla nere kostnaderna så gott det går men barnprylar är inte billigt. Ska dock inte förneka att det ska bli kul att få shoppa :D

Vi börjar väl inte köpa något än på ett par veckor men tänkte lägga undan lite på ett konto till prylarna.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 448
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV