Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag köpte sadeln med det ställbara framvalvet. Men återförsäljaren sa att man får bruka lite våld när man ändrar det i början, då lädret kunde vara segt.

Åh! Långa kåpor hade jag också velat haft, (och även en S0a). Men jag behövde en sadel väldigt fort, så jag köpte den jag har nu i alla fall.
Men ponnyn älskar sin sadel och är extremt pigg och het och galoppen ska vi inte tala om (:love: Den är outstanding i den här sadeln.)

Skönt att du är van att rida utan benstöd. Folk undrar hur jag klarar av det nu, det är lite trixigt, men vilken bra balans jag får! :)

Får se om jag knåpar ihop en beställning på en brun pro eller deluxe med långa kåpor och mässingspännen. :d
Ska ju rida med en sådan här sadel i säkert ett halvår till.

Jag har ganska bra balans barbacka, trillar inte av för något. Skulle dock behöva bli lite stadigare i magpartiet.
Jag äger dock en för bred häst. :o Jag kommer knappt ner på hennes rygg om jag ska rida barbacka.

Hon rullar mest ihop sig i formen eller drar som en gnu i bettet. Hon är pigg som en mört så hon får hållas tills vidare.
Det ser inte så vackert ut när vi flyger fram i full fart i ridhuset. :o Men hon måste göra av med energi för att bli lite lugn...

Funderar på om hon skulle tycka bättre om att bli riden på kapson istället. Hon tycks mest vara irriterad på sitt tränsbett.
Kandaret älskar hon av hela sitt hjärta, men vill inte sitta och rida med stång nu när hon inte får göra något.

Försöker rida halt - skritt - halt - skritt - halt - skritt för att få henne på hjälperna. Men ja. Det är svårt att stanna och jobbigt att
starta. Antingen så flyger hon iväg eller så blir hon tjurig. Hon mår inte så bra när hon fäller och nu har hon ju fem cm lång päls.

Vi får se om hon håller för ridning dock, just nu går det över förväntan faktiskt. Hon har blivit riden på nu i snart sju veckor. (:banana:)

Jag köpte en Startrekk Espaniola. :) Hon kunde inte längre ha sin Luc Childeric, då den blev för vid nu när hon har varit skadad så mycket.

Nu ska jag kika lite på din film! :)

Skulle kika på din film och kom in på din blogg. Hade lite ont om tid. Så hann bara snabbkika. Men vilka härliga bilder!

En sak som jag nog tänkt på lite förr är att du ser så glad och nöjd ut med dina hästar. Det är en föredömlig inställning! Det är jättekul att se era bilder!

Nya sadeln får högsta betyg! Skön, låg fint på hästen och fantastiskt välskött med "ny" känsla. Det som INTE fick godkänt var underlaget. Hårt och knöggligt på ridbanan, skare och knöligt ute i skogen. Dessutom hade jag en häst som inte är van vid hårdare underlag med sina barfotahovar så det blev en mycket kort provrunda. Snö eller vårvärme i januari ombedes snarast!

Usch, ingen vårvärme! Tänk ishalka med barfotahäst! :p
Har tack och lov det ganska bra förspänt men så länge jag slipper tänka på snöras från taken och halka är jag tacksam! :crazy:
Kul att sadeln funkar!

zahlo: ser jättetrevligt ut! Återigen lika imponerad att han har utvecklats så snabbt! :love: Haha, jag är aningens avis på galoppen som ser så lätt och naturlig ut, för så kommer det nog aldrig se ut för mig och pålle.

Wow vad han har gått frammåt ser det ut som!
Snygging :)

Jag hoppade bara in för att kolla lite och verkar ha hänt massor för alla, kul :)

Lorre är...min stora olycksfågel :/
Först hostan som ni vet, behandlad flera gånger nu och tror det blivit bättre men vi får se.
Sen pajjade magen på honom såklart, pga, antibiotikan (som tyvärr var tvungen att ge)
Och under samma tid lyckades han skada bakbenet ganska rejält med två stora sår som vart infekterat och varigt etc.
Så boxvila en månad och...matvägran sista veckorn.
Nu äter han lite igen och får massa magmedicin.

Så...kanske frammåt mitten av feb. tidigast att vi kan börja göra nåt igen, han vart rejält medtagen och har alldeles för låga vita blodkroppar nu så hela kroppen är skit stackarn.
Men men...han ser ädnå ut i bättre form än ett halvår sedan och....tja....han börjar ju bli bättre nu iallafall.

Aja jag har ju inget kul att skriva så smyger här lite ;)

Nej, vad tråkigt! Skicka Lorre en massa krya på sig från mig!

kl

Jag är så himla glad! Vi besiktigade unghästen ua igår. Så nu är han köpt och min på riktigt!:love:
Åh, jag är så tacksam mot hans uppfödare och förra matte! Hon är en helt fantastisk människa!
Först har hon sponsrat mig med häst ett bra tag. Och sedan får jag köpa honom till kraftigt rabatterat pris. Hon ville att han skulle hamna just hos mig och prutade därför väldigt kraftigt. Det känns så himla bra att hon är så nöjd med hur han har det.
Hon sa att "Tua är ju hans första kärlek". Han har tydligen aldrig fäst sig så vid någon innan. Min gullprins!:love:

Ja de är ju hur fina som helst!
Jag som inte är van vid stövlar då tyckte iaf att de satt bra, de har ju snörning också så de passar mina inte helt slanka vader också, men bästa är nog att man åker dit och testar, jag är ingen pålitlig källa när det gäller ridstövlar ;)

Va skönt att ni börjar komma igång igen! även om det ännu inte är på samma nivå som innan så är ni ju iaf på G :laugh:

Jag håller tummarna för er :)

Tack så mycket!
man kan inte annat än vara glad när man rider Teddy iaf, Pink driver mig till vansinne ibland :D Men jag älskar de båda, de är så himla underbara! :love:

Grattis till köpet av hästen din! Blir det några bilder snart eller? ;)

Senast ändrad:

+_moa_

Tack till er båda :)
Han är jätteduktig den lilla pojken, sökning till handen är ungeför nada, men jag jobbar på det:D

Han har jättehärlig galopp, men det där är ärligt talat den snabbaste galoppen jag kan få han till ännu, han är lite bekväm av sig kan man säga, han tycker att ett tempo duger alldeles utmärkt haha eller när han skenade och bockade av mig var mycket snabbare galopp, men jag tror inte jag räknar med den ;)

Det ser inte så vackert ut när vi flyger fram i full fart i ridhuset. Men hon måste göra av med energi för att bli lite lugn...
Vi får se om hon håller för ridning dock, just nu går det över förväntan faktiskt. Hon har blivit riden på nu i snart sju veckor. ()
Varför inte rida lite AR :confused:
Full fart borde inte vara ngt vidare :crazy: hon blir ju lugn av AR:bow:

Jadu, jag försöker rida arbetstrav och arbetsgalopp på henne. Men säg det till en ponny som har så mycket energi att hon håller på
att krypa ur skinnet. Minsta lilla får henne att flyga iväg i full fart. Det är inte självvalt. (snöras, kaffemugg på sargen etc.

Hon måste jobba, annars blir hon vildare och går inte ens att leda. Därav skrev jag "Men hon måste göra av med energi för att bli lite lugn..."
Men jag håller med dig, hon får inte springa. Men ibland så går det inte alltid att bestämma allt.

Rida AR? Då måste jag longera, för att lära in grunderna antar jag. Det går inte, hon blir rabiat - för mycket energi.
Att lära in grunderna i skritt går inte heller just nu. Hon kommer att bli okontrollerbar om hon bara får skritta.
Du glömmer kanske bort att det är en ponny som är mycket känslig och har extremt mycket "go" i sig.

Vi tänker mycket "AR" i skritten, så gott det går, men vi lär behöva hjälp av en tränare om vi ska komma vidare.

Hon lär lugna sig snart. Jag är inte så superoroad av att hon drar iväg i full fart lite då och då. Håller hon inte
för att ridas så pass lite som hon gör nu, så lär hon inte hålla senare heller.

Hon travar enbart ett par långsidor samt två långsidor i galopp i varje varv, varav någon långsida av dessa är i full fart.
(På grund av en bajshög på spåret, eller en bom som ligger snett eller dylikt, inte för att jag säger det.) Så hon sliter nog inte ut sig.

psst...

man får rida fort även om man säger att man tränar AR....
*dryg smily*......:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 684
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 411
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 122
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka