Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Åh, vad härlig han är!
Det måste vara jätteroligt att ha fotograf med sig så ofta och få så många bilder på hästarna! Jag blir jätteavis!:D

Själv ligger jag just nu sjuk. Jag är skitarg rent ut sagt. Jag vill ju ut och rida! Vi har massor med härlig snö. Och nu får vi rida på Polo-banan. Där vet man ju garanterat att underlaget är helslätt under.
Men nehedå.. Då ska jag ligga här och hosta och snora och ha mig.
Jag ska iaf ut och pussa på de små liven ikväll.

Ja visst e han :D Ah det är kul! Fast ibland önskar man en lite mer egagerad fotograf ;)

Det e samma här faktiskt, har haft feber nästan hela veckan och hostar och snorar och ögonen bara svider rinner! Det är verkligen skitsurt! Men ibland kan man bara inte hålla sig ifrån ridningen ;)
Åh polo-bana vilken lyx! Hoppas du blir bra snart så du kan utnyttja den fina möjligheten! :laugh:

NU vet jag vad jag skulle ha önskat mig i julklapp- en egen hästfotograf ;) Men jag är rätt nöjd med de nya ridbyxorna också!

haha! Vilken osis at du kom på det i efterhand! ;)
Ohh tjusigt! va var det för några? :)

Visst var det :) Det var så "tjusigt" som ett par helsvarta helskodda typ islandsridbyxor från Hööks, ack så glamoröst....ehum...Men de var de skönaste och bästa i den prisklassen som jag lyckades prova ut när jag var i Örebro sist. Gav maken artikelnumret på önskelistan och hoppades på det bästa!

Här står ridbanan under en halvmeter snö, och vinden slår från sjön. Dressyren är lagd på hyllan över vintern och vi ägnar oss åt härliga galopper i snötyngda skogar istället. Ja, just det, hästarna busar en del i hagen också...

IMG_0358.jpg

Bonusbild på min pensionärstant, nu 26 år gammal:love:
IMG_0531.jpg

Härliga bilder! :love: Han ser ut att ha blivit starkare!

Ser ju ut att vara perfekt på ridbanan! Haha, själv använder jag bara ridbanan som uppvärmning om det är riktigt kallt (plumsa i över en halvmeter snö, räcker med ett par varv så är både jag och hästen varm! ;) )

Yes, jag är nöjd :)

kl
En extra god nyhet för vår del; jag ska flytta min lilla farbror till min tränares lösdrift! Blir en bit att åka men hon har full service och framförallt ska det bli så skönt för samvetets skull, G är en utehäst helt enkelt :)

Tog en tur ut i skogen här på förmiddagen, kändes ju nästan som mildväder med bara -5! Goliath var i gasen och travade och galopperade friskt där det gick, verkligen härligt med lite bus. Fick till öppnan riktigt fint i nedåt-framåt, slutan däremot krävde mycket tålamod eftersom herrn prompt skulle missförstå det som galoppförberedelse :)

Åh! Jag tror jag är kär i din pensionärstant! Gud så söt!

KL

Jag har varit lite tyst här ett tag. För jag fick reda på att Tinos mamma skulle bli tvungen att sälja. Jag har funderat hit och dit och grinat och haft mig. Men nu har jag iaf bestämt mig för att om han går igenom besiktning(vilket han borde), så köper jag lilla Tino. Så håll tummarna allihop för att han går igenom! Isf blir han min på riktigt.:love:

Jag har varit bortrest en v. Men idag var jag äntligen ut till mina pälsklingar igen. Jag talade om för Tino att hoppet var ute för hans del. Nu blir han fast hos den här hemska människan tills han dör. Han kommer tvångskyssas, dansas med, sjungas för, kläs i märkliga kläder(mössa idag;)) och utsättas för diverse märkligeheter bara för att han ska klara det. Stackars Tino!
Och jag talade om för Zeb att nu är han fast med Tino tills han dör.
Skulle inte förvåna mig om Tino dör av ålder innan gamle Zeb, som nu firat 28 år med att busa runt i skogen med en vän till mig så pass att hon tackade gud för att hon tog sadel. Annars hade hon legat kvar i en snöhög sa hon.;)
Nu är vi snart en komplett galen rödhårig familj på riktigt. :P

Ha! Ha! Vad underbart du beskriver dig och dina hästar. Skön läsning så här på morgonen. (och grattis till tillökningen)

Åh! Jag tror jag är kär i din pensionärstant! Gud så söt!

Tack:)

Ja, hon är ett fartfyllt busfrö hela vägen ut i de vansinnigt långa öronen;) Om det inte vore för att jag tycker min vikt är i överkant för en så gammal tant skulle vi vara ute och röja på skogsvägarna än idag. Det enda tecknet på åldrande från hennes sida är en något sänkt rygg. Det skulle nog snabbt ändras om hon började jobba igen... Fasen att man inte har karaktär nog att banta 10 kg;)

Grattis till tillökningen!

kl

kommer med en liten uppdatering från mig och mina små lurviga ljushuvuden..

Här hemma hos oss har det varit töväder, vilket har resulterat i isgata på varenda väg.. Och då menar jag verkligen blankis.. Så mina hästar som går just nu går barfota får gå i hagen ett tag till.

Jag har inte ridit särskilt mycket alls senaste månaden, har liksom gått ner mig i kylan och mörkret och inte alls haft lust o dra ut på några kvällsturer efter jobbet. Istället har jag passat på att rida när på helgerna och tagit lite längre turer då.

Men nu har jag planerat hela varma året med dubbla lektioner en gång i månaden för mina tränare, och försöker dessutom få till en vecka hos BB, och ev blir det även en helgkurs hos tränaren för BB också..

Sen chansade jag även på att få en plats för BJ nu i slutet av januari, och jag fick plats! :bump: Ska bli så roligt att få testa ytterligare en instruktör, och speciellt när det är en som jag har varit nyfiken på så länge men inte riktigt fått tummen ur o ordnat med..

Så jag ser verkligen fram emot våren, om den nu vill infinna sig någongång framåt mars.. :angel:

Man får göra allt man kan för att motivera sig såhär års! Hoppas allt går bra för er så att ni får komma iväg på alla träningar :)

kl
Min lilla ponny har blivit dubbelt så mjuk i kroppen efter några dagar på lösdriften. Det eller en formtopp :) Ska ta ett pass på ridbanan idag och förhoppningsvis låna en espaniola av min tränare. Är lite köpsugen på en sån men känner mig lite osäker på sitsstorleken. Tränaren har en S2 som hon tyckte var lagom för min ända men eftersom det jämförs med en 18" undrar jag om inte S1 som är mer åt 17" hållet är mer rätt då jag alltid haft den storleken på vanliga sadlar. Har ni någon idé kring det??

Vi har haft ganska så tur med snö och is. Det är rätt halt på asfaltsvägarna men grusvägarna jag red på igår hade fått snö som fryst fast ovanpå så barfotahovarna grejade det utan problem. Lite glad att jag flyttat norrut ;)

Jag är en 36 och jag har 17" i min franska sadel (vilket motsvarar en 16-16.5") Jag köpte en espaniola i S1. Den är nog något stor för mig.
Men enligt återförsäljaren rekommenderades den till folk i storlek 38-40.

Jag köpte en Española i S0 och den satt jag som gjuten i. Dvs perfekt om man vill ha stöd av fram- och bakvalv men inte så bra om man vill sitta mer fritt. Och då har jag ändå 36-38 i rumpstorlek.

S0 är ungefär som 16,5", S1 som 17", S2 borde bli som 17,5", är det jag fått förklarat tidigare.

Kul att du ska träna för BJ! Räknar med rapport i efterhand! :D

*kl*
Själv hade jag mer än gärna ridit för tränare snart, men vi får vänta hela vintern till förhoppningsvis i Mars. :p Det är på ett sätt skönt att i lugn och ro få ägna sig åt grovjobb över vintern (med ofrivilliga riduppehåll då och då och vintertaggad kuse är det på sätt och vis lite skönt att slippa visa upp dagsstatusen! :angel: ) men oj vad snabbt man snöar in på detaljer och missar helheten! Hade suttit bra med en boost framåt.

Vi tränar på iallafall och kuse har varit lite stel på sistone, men efter några genomkörare börjar det bli bättre. Nu satsar vi på att träna två pass/dag emellanåt för det är mycket lättare att få ut något hållbart av träningen när kuse är igång ordentligt i kroppen till andra passet. Som att första mest består av att försöka hitta tillbaks från ruta ett och sen successivt jobba sig uppåt.

Senast ändrad:

Ja, vi har ju inte haft sån tur här det sista, men det kan ju bara bli bättre tänker jag.. :grin:

Jag hade en S2, är 36 i byxor och sålde den för ett år sen då jag kände att den var alldeles för stor för mig.. så gå iaf ner till en S1, eller om du vill sitta som Totola skriver så är ju en S0 bra. Hade jag mot alla odds köpt en nya espaniola idag hade jag köpt en pro storlek S0.

Skönt att ni har sluppit tövädret.. Själv drattade jag omkull när jag skulle gå till bilen idag.. Så hästarna får stanna i hagen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 685
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 411
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 122
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka