Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Nja, det var kända övningar som jag någon gång gjort tidigare i livet.
För att komma åt Bestens högerbog fick jag rida öppna och när det kändes bra gå över i en diagonalsluta. När jag tappade kontrollen över bogen var det tillbaks till öppnan och börja om igen.
Sen jobbade vi lite med samling genom att rida carré. Kvarts piruettvändning, trav, skritt, kvarts piruettvändning. Sidorna var ca 15 meter, så det var inte mycket att ge på. Det gjorde underverk för samlingen, och Besten satte sig verkligen i piaffen (eller det som en gång ska kallas piaff).

VAd kul! Jag har bara varit med från marken ett antal ggr och jag tycker också att han är riktigt bra! Det brukar bli en väldig skillnad på ekipagen redan efter 1:a gången!

Provade han Besten också?

Nej, han satt inte upp.
Av alla åtta på kursen var det bara min och en till (ett ytterst välridet fullblod) som han inte red.

Åh vad kul att rida för en annan tränare, jag är också himla sugen på att bredda mitt utbud bland tränare. Just nu har jag ju två tränare som är väldigt lika varandra.

Ofta är det ju just de små detaljerna som gör så otroligt stor skillnad på utvecklingen.

Nu får ni vara snälla mot mig, tänkte dela med mig av vår travfilm från igår :) Äntligen har vi ju kunnat få till böjning, sökning och lite mera sving i traven, även om det inte stabilt utan det blir pannkaka där emellan. Men men, det går ju iaf framåt!

http://www.youtube.com/watch?v=sG1wSzsy518

åh, vad kul att se er.. Goliath är ju en väldigt fin häst.. Jag gillar kallblodens rörelser! Visst tappar han formen lite nu som då, men när det blir rätt så blir det ju verkligen rätt.. så bara o jobba vidare, att det dessutom är snö på banan gör det ju inte lättare för honom. Skippen tappar också formen lätt när underlaget är lite osäkert..

Sen var det kul att se en film på nån som kämpar med det vi kämpade med för några år sen, jag fick en liten aha upplevelse, precis vad jag behöver nu när jag tycker att ridning bara är trist kallt och mörkt.. Jag vill ha mer ljus ute!
Denna veckan har jag än så länge bara ridit en gång, skippen hoppar iväg av överskottsenergi vilket ger mig ännu mer dåligt samvete för att jag inte orkar och tycker att det är kul o rida just nu.. Men imorgon ska jag nog ta mig samman, annars får det bli till helgen!

+Totola: Kul att ni tyckte om det :) Det som är så kul med honom är att han verkligen gillar att jobba och han försöker hela tiden och svarar snabbt på hjälperna. Med lite mera styrka och teknik från bådas håll så hoppas jag att vi ska kunna bli än mer stabila. Och har du Suberdoo tragglat med det samma så kanske det finns hopp för oss också ;)

om vi har tragglat med att hitta en jämn form inom ramen i trav.. min blir ju lätt kort i steget o lång = ingen bärighet alls. Men nuförtiden har han en bra grundform (om jag nu rider på och inte är bekväm) med en framåtneråt med lite längre steg.. och helt plötsligt är det att variera formen lätt utan problem!

Fast just nu gör Skip inget vettigt alls, idag var han tolkhäst (bara lite rätt för pulkan från o till) och annars strosar vi i skogen nån dag i veckan.. Jag vill ha ljus och värme snart igen!

Kul att det går frammåt för er! Han verkar så mysig :)

KL
Med Lorre och mig händer inte så mycket, han har fortfarande slem kvar i luftvägarna men det borde vara borta inom några veckor, sen får vi se om et krävs mer pencillin eller inte men oavsett så ska det inte vara ett jätteproblem...fast är ju ändå inte så kul för vi hade ju precis börjat träna igen.

Fast under tiden så göder jag upp honom ;) Han är ju så svår att hålla i hull och muskler så att vila gör honom gott i nuläget. Har hittat en bra mat som verkar funka också så på lite mer än en vecka har han börjat se lite vettig ut igen!
Har ju såklart inga ridbilder då men en mobilkamera kass bild kanske får duga haha.

(stallgången är sluttande, han är inte överbyggd)
Rumpan och vid manken börjar fylla ut lite igen, och halsen är ganksa vettig även att det inte syns här tyvärr.

Han är så gullig, idag fick han en rejäl ryktning (vilket han älskar, och jag med) och sen var det två småtjejer som gosade med honom också och han blir så glad då, han är en riktig kelgris och som tur är väldigt snäll mot små individer av olika slag (katter, hundar och barn är hans favoriter haha, han bara står och gosar med mulen mot dom)

Hej på er alla!

Här går det segt med träningen, eller ja det går bättre med teddy än Pink iaf, han har stårr i nån vecka för han har nog vrickat sig i hagen eller nåt, han verkade bra idag iaf så jag hoppas jag kan träna med han snart igen :)

Teddybjörnen har fåt göra lite andra saker nu när det vart lite svårt att rida, ja för det skulle ju absolut regna här och bli isgata all over, men nu har det kommit lite snö på igen så nu går det iaf rida i skritt och trav!
Imån tänkte jag kanske rida på en äng för första gången, blir jag inte avbockad så är det närmast ett mirakel! Men jag har isåfall fotograf med så då slänger jag in lite bilder(på ridningen alltså inte avbockningen)

Här får ni lite bilder också:
gty3.jpg

dfg1.jpg

jmjm2.jpg

jmjm4.jpg

jmjm10.jpg

Hoppas det blir fler bilder imån :laugh:

Fina Teddy! Hoppas att herr Pink friskar på sig snabbt :)

kl

God Jul på er allihop!

Det gjorde han faktiskt, han va ohalt igår :banana:
Fast nu e det jag som är sjuk istället, vem drar på sig elak hosta och feber till jul liksom!?

God Jul på dig!

Skönt att Pink blev bra så snabbt!
Och Teddy ser underbar ut som vanligt, gillar speciellt den där huvudbilden, skitfin!

God Jul till alla!
(Lorre har lyckats skada sig i hagen, men hoppas han är ohalt och läkt efter Nyår iallafall. Sen SKA vi komma igång har jag bestämt, ingen mer otur!)

Men vad ni har otur!:O

KL

God jul allihop önskar matte Tua, gamle Zeb och lille Romantino!

God fortsättning till er alla :laugh:

Igår utförde jag min ritt ute på ängen och jag överlevde utan avbockningar och skenturer! Han var jätteduktig! Jag är jättestolt över honom :-D

Bilder:
ghb7.jpg

ghb2.jpg

ghb10.jpg

ghb1.jpg

:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 685
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 411
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 122
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka