Sv: Snacktråd för AR-frälsta!
Oh vad roligt att han börjar må bättre!
Man blir ju helt fel när dom är sjuka eller nåt sådär som man oroar sig för.
Håller tummarna för att du får sova i din egen säng då inatt.
Hmm ok intressant, det har ju varit så mycket prat om att det går nåt just magvirus för hästar tycker jag, flera i vårat stall har varit lite luriga i magen fast jag tror det varit kolik och på en del "bara" stress, då dom har varit stresshästar som triggats av ett par andra som stått på boxvila.
Blir lite kaskade effekt ju sådär när en börjar stressa tyvärr, om dom har varit så tidigare liksom.
Ush ja, här var -24 i morse, jag är ganska orolig för att han står och är kall men ska dit snart och ta in. Nu när kylan slagit tills å snabbt så får jag köpa ett IKEA täcke åt honom som förstärkning, hittar inga hästtäcken tjocka nog
Han är så jäkla frusen av sig, stod med 700g och halstäcke igår -10, sol vindstilla grovfoder och ändå var han nästan kall. Nu är det -14 så hoppas han ändå är ok, häromdagen så skakade han av kyla och var riktigt kall under
FAst han var såhär förra året med tyvärr, har haft vet ute både då och nu och emellan (vet. är vän) och han säger att jag inte är galen som tror han fryser, han gör verkligen det. Så...denna lilla hästen har spräckt alla mina fördomar om att det inte finns sånna hästar som är friska och SÅ frusna. (förra året var han inte sjuk, dock halt, men var ju lika frusen innan skadan men var ju lättare att hantera kyla när han stod inne hela vintern)
Ser fram emot att börja rida igen, även om det kanske bara blir lite skritt och trav. Och så hoppas jag att det vi tränat upp nu med attityd och lydighet inte gått bakåt på två veckor av inte rida...det vore lite trist. Fast är ju ett bra test iof, för att se om det "går" att ha honom lite down time såhär och ändå sätta sig på honom sen.
Och...min dressyrsadel borde komma den här vekcan
äntligen!
Har väntat på den sedan mars! Så jag kanske kan börja dressyra lite mer snart haha, jag älskar min hoppsadel men inte till att rida dressyr i hihi