Sv: Snacktråd för AR-frälsta!
Vad kul! Det är så roligt när man hittar tränare det känns rätt med!
Min ena tränare kommer på fre. Jag längtar så! Nu är vi dessutom ganska många som ska rida. Så jag har en hel del kul att kolla på även om jag bara orkar vara med med ena hästen just nu(pga sjukdom). Så det ska bli jätteroligt och inspirerande! Jag missade förra gången. Så nu känns det extra kul.
Moa:
Lycka till! Jag håller tummarna! Det är så himla kul att få börja rida igen när man varit dålig.
I söndags löshoppade jag mina två busar ihop. De går i hagen ihop och jag har ju Tino som handhäst. Så jag kände att det kommer gå bra. Zeb är helt styrbar lös från marken. Och Tino ganska lyhörd för att inte vara skolad så mkt med sånt. Jag orkade inte bygga gata, utan styrde dem bara över ett litet hinder på ena långsidan.
Zeb levde upp och for runt och bockade och sprätte med benen. Tino busade lite ch brallade han med. Jag skrattade så jag grät och knappt kunde andas åt hur härliga de är. De var så smittande glada och helt underbara!
Zeb såg ännu mer ut som en gammal lämmel med mammutskalle bredvid Tino som showade runt med luftiga rörelser och svansen som en arabkvast. Zeb knatade runt markbunden och framtung av naturen. Tino drog hela fyrkanten runt och Zeb kutade mest på en liten mittvolt runt mig. De var ändå lika snabba.
Zeb blev mycket arg när inte Tino bytte varv då matte sa "byt varv". Så han sa åt honom. Bra assistent!
Efteråt följer de en som hundar medans man bär in hindermaterialet. Så söta!
Zeb har kännt bättre i ridningen sista tiden. Jag tycker att han haft en liten spänning i halsen efter han stod i somras och sen då jag bara ridit honom rak i skogen med Tino som handhäst. Jag har inte jobbat med formen så mkt på honom då. Han har blivit lite stum. Inte så konstigt när man snart är 28.
Men nu har jag ridit mer dressyr och masserat lite. Det verkar ha hjälpt. Han börjar kännas starkare med. Jättekul! Visste inte om han skulle fixa att komma tillbaks igen.
Tino har jag mest bara ridit fram, fram, fram på. Vi har fått en ny sadel av hans ägare. Jag var lite tveksam till hur den ligger(vi fick hem den och skulle prova). Men den är nog bra utom att den är för bred. Så jag har paddat upp och hoppas det ska funka så. Han kommer ju iaf bredda sig och växa mer. Så han behöver ju lite att växa i. Jag älskar sadeln och är SÅ glad att slippa den förra, som inte passade mig alls.