Här ösregnar det idag, men jag har också varit lycklig att slippa lera..
Fjordingen har haft en ospecifik rörelsestörning ett tag dock utan att jag upplevt hälta. Böjprov och longering på olika underlag gav inget, equiterapeut hittade en hel del. Hovis slår på sulor i veckan för att säkerställa att det inte är någon hovömhet som påverkat (varit lite öm när det varit hårt av och till).
Jag hoppas han är mycket bättre nu men om inte hoppas jag att ev. skada som legat dold kommer fram nu när muskler är "fixade".
Sedan kollades han för allergi/astma i samma veva för att de tyckte han var flåsig inne första besöket. Dock var han fullpälsad, ovan vid innetemp och det var säkert uppemot 20 grader. Men prov negativt, otroligt skönt då han hade en sväng hosta i sept, och hade samma för två år sedan. Så skönt att han antagligen inte håller på att bli "hosthäst" för jag har en väldigt bra anpassad miljö redan, så ytterligare anpassningar hade varit svårt.
Hade en islandshäst för några år sen som fick bronkit. Tog bort honom tillslut för det var inget värdigt liv för honom. Sen fick en av mina nuvarande hosta på hösten för ett par år sen och jag blev ju livrädd! Ringde direkt till kliniken och fick tid men veterinären tyckte att jag och hon var mer sjuka än hästen (vi var förkylda) och han går på lösdrift med bra grovfoder så det hade liksom varit höjden av otur om även han hade blivit hosthäst