Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
visst är det roligt ...NOTPrecis köpt mer tråd.... Vi går och rättar till efter de j*vla vildsvinen varje dag i hagen trots tråd och el.
Hela skogen och vägarna är uppbökade men vi har lyckats klara hagen något sådär i alla fall. Värre för grannen som fått hela sommarbetet uppbökat.
Just nu är jag fruktansvärt trött och irriterad på vårt jaktlag som matar dem till förbannelse utan att skjuta. Rena vildsvinsuppfödningen här.![]()
Peppar peppar har mina hagar klarat sig en så länge.visst är det roligt ...NOT
Jag drog en jordtråd och så en ståltråd på ca 30 cm under ursprungsstängslet till hagen som ligger bredvid trädgården. Och så vidare runt trädgården för där har de också varit upprepade gånger. Peppar peppar har de inte varit där efter det staket blev uppsatt
Grannens fårhagar brukar också klara sig där är det också jordtråd och så fyra ståltrådar med kort mellanrum
Men mitt sommarbete är baraoch jag äger inte den marken så jag har verkligen ingen lust att lägga tid och pengar på att göra ett vildsvinssäkert (så gott det nu går) staket där
Alltså fårenHos oss respekterar vildsvinen eltråd. Men vi har en hel del.
För ett år sen typ hade tre unga vildsvin kommit in i hagen under natten och sen inte kommit ut. Det slutade med att jag sköt en av dem. Jag har bara tre hektar mark och har skämtat om att enda gången jag skulle kunna jaga på egen mark är om något djur passerar i hagen. Och så händer det![]()
Hos oss respekterar vildsvinen eltråd. Men vi har en hel del.
För ett år sen typ hade tre unga vildsvin kommit in i hagen under natten och sen inte kommit ut. Det slutade med att jag sköt en av dem. Jag har bara tre hektar mark och har skämtat om att enda gången jag skulle kunna jaga på egen mark är om något djur passerar i hagen. Och så händer det![]()
Det blev mer jobb å meck än jag trodde.
Kul att du gillar hur vi byggt.Tycker era stall med trä är skitsnygga, rent ut sagt. Gillar den gedigna känslan.
@Jonaz @Cattis_E
Tråkigt med handen @Cattis_E hur lyckades du med det?
Hade velat ha input på hur man ska tänka kring höanalyser i år.
En häst kommer äta hö och det ska självklart analyseras.
De andra har precis börjat äta hösilage, en skörd vi har 6 balar ifrån, kommer räcka 2 månader innan vi går över till nästa (3) skörd. Hade ni tagit analys på denna omgången?
Sedan får vi 12 balar som ska räcka 4 månader, där känns det lite mer lönt.
Men vi kommer behöva få tag på hö innan ny skörd nästa år, för att ge över sommaren. Men samtidigt så känns fyra månader som en kort tid.
Jag hade inte gjort detTycker era stall med trä är skitsnygga, rent ut sagt. Gillar den gedigna känslan.
@Jonaz @Cattis_E
Tråkigt med handen @Cattis_E hur lyckades du med det?
Hade velat ha input på hur man ska tänka kring höanalyser i år.
En häst kommer äta hö och det ska självklart analyseras.
De andra har precis börjat äta hösilage, en skörd vi har 6 balar ifrån, kommer räcka 2 månader innan vi går över till nästa (3) skörd. Hade ni tagit analys på denna omgången?
Sedan får vi 12 balar som ska räcka 4 månader, där känns det lite mer lönt.
Men vi kommer behöva få tag på hö innan ny skörd nästa år, för att ge över sommaren. Men samtidigt så känns fyra månader som en kort tid.
Ni som har häst hemma, hur många hästar har ni och hur stor gård har ni? Tänker på hur stor yta ni har till stall och hagmark?Fortsättningstråden för alla med eget stall/gård!
Mitt stall är för tillfället tomt, men får väl se hur länge det håller i sig.
Jag har tre hästar. En shettis, en d-ponny och en storhäst. Jag har 7 hektar hagmark.Ni som har häst hemma, hur många hästar har ni och hur stor gård har ni? Tänker på hur stor yta ni har till stall och hagmark?
Två hästar. Inget stall, bara en liten "stallgång", tidigare parkering för en husbil.Ni som har häst hemma, hur många hästar har ni och hur stor gård har ni? Tänker på hur stor yta ni har till stall och hagmark?
Nix, det finns boxar hos grannen vid nödfall, men jag har inte behövt använda dom än, på över två år. Kan stänga av lösdriften om det skulle behövas, har byggt sjukhage runt den några gånger.