Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Knapplån!
Idag mockade jag hagen.. fifan vad jobbigt haha vilken skithäst jag har bokstavligen:D

Men nu är det gjort inför vintern så nu kan snön få komma. Då blir de lätt att mocka hagen för då är det bara å ta lite snö under och så poff har man all skit borta=)

Tyvärr vart orken till att rida rätt låg efter mockningen så hon fick en vilodag idag.=)

Knapplån

Hur tunga topreiter eller gboots vågar man ha på tävling? 200 eller 220/225?

Och världens mest onödiga: funkar grå kvaj till isländska färger? Jag har svart hjälm med isländsk flagga på, och tänkte köpa vitt schabrak med isländsk passpoal och antingen catagos blingade träns med samma färg eller astunds icke-blingade...... eller, köpa och köpa, önska mig :p

Glida? Teista dansar ju:love:! Jag gjorde allt annat än gled, jag hade aldrig suttit på en häst med sådan gång. Helt makalöst.

Gled gjorde jag snarare på Hyreygur - om man nu kan tala om glid när det går i ljusets hastighet:love:. Gode Jesus vilken tölt, den tog bara aldrig slut....

Haha ja ljusets hastighet var en bra beskrivning! Känslan och lyckan som infinner sig när man tror att han töltar på max och han svarar med att dra i en växel till är obeskrivlig och borde få upplevas av alla :love:

Jag har en fyraårig valack efter Hyreygur, väldigt lik sin pappa, ska bli spännande att se om han kan matcha pappas tempo i framtiden:)

Knapplån

Hur tunga topreiter eller gboots vågar man ha på tävling? 200 eller 220/225?

Och världens mest onödiga: funkar grå kvaj till isländska färger? Jag har svart hjälm med isländsk flagga på, och tänkte köpa vitt schabrak med isländsk passpoal och antingen catagos blingade träns med samma färg eller astunds icke-blingade...... eller, köpa och köpa, önska mig :p

Jag tävlar med gboots och 240 g när det är bra väder. Vid minsta regn/grisigt så har jag 180g för att inte riskera något.

Jag har en fyraårig valack efter Hyreygur, väldigt lik sin pappa, ska bli spännande att se om han kan matcha pappas tempo i framtiden:)

Vad roligt!

I mina ögon är han en drömhingst.

Jag red ut en tur ensam på honom, och när Silverkedjan sa åt mig att sticka ut bröt jag nästan ihop. HUR kunde hon lita på mig på det viset, jag kan v-e-r-k-l-i-g-e-n inte rida:eek:?

Men så insåg jag att det inte var mig hon litade på, det var hästen:o

Och det var en helt makalös tur. Har aldrig ridit tölt i det tempot - och trodde aldrig jag skulle känna mig trygg med det.

Men han stannade alltså på egen hand inför korsningarna till och med:love:

Sen skar det ihop lite när vi kom hem igen. Ett av hans ston kom knallande på gården där alla satt och väntade på oss, Sockerponnyn blev i gasen och sprang över hela gräsmattan och stannade inte förrän vi var på väg upp på verandan. Och jag vågade inte ta i honom för är det något jag vet även i sömnen är att man drar inte Silverkedjans hästar i munnen.

Det var ohyggligt pinsamt. Men bortsett från det, alldeles underbart:love:

Sällar mej till den här skaran!! Har en som blir 4 nästa vår. Rör sej i alla gångarter och töltar då och då i hagen.

Hyreygur var den första häst jag fick den där riktiga WOW känslan i tölten på. Det gick så fort att jag blev tårögd! (och rörd!) Jag hade aldrig töltat så snabbt förut. Jag praktiserade på Silverkedjan ett halvår och red honom en hel del då. För T-I-O år sedan. Det är inte klokt vad tiden gått! (Så jag hör också till skaran som vet vem Teista är ;))

Jag tror att min 5-åring (e.Kvarnbacka-Solfari) tänker bli en riktig töltdragster. Hon har redan en väldigt snabb tölt med bra takt som inte slår över i galopp fast man tycker att det går så snabbt att det "borde" det. :love: Medan Spá nog aldrig får riktigt det trycket i tölten att man bara susar fram och sitter stilla.

Hyreygurbarnet Herkules som jag red för ett par år sedan börjar få en bra ökad tölt nu, kaaanske tar han sig också upp i hans hastigheter så småningom. Han verkar nedärva sin tölt bra den gode Hyreygur.

Jag har bara ridit två av hans avkommor, men aldrig han själv. Två väldigt olika hästar både till utseende och karaktär. En stor kraftig svartskäckig valack. Sen ett nätt litet sto. Valacken är naturtöltare och lufsar fram, stoet var iofs lätt att töltsätta och kan nog ha blivit tjusig vide det här laget. Ganska mycket gång i henne och kommer säkert få upp ett bra tempo.

Min 01:a kan tölta riktigt fort, sina bästa dagar hakar hon på Teista, dock då med korrigering och ridning, fast eg inte särskilt mycket. Är bara bortskämd med att hon töltar som en klocka upp till de riktigt höga tempona :)

KL

Idag är jag GLAAAAD!!! :D

Har ridit så fina hästar idag (ja, plural) så jag kan inte vara annat än glad.

Jag har blivit medryttare på en bukehäst som är väldigt välutbildad och himla fin. En riktig liten dressyrponny som gör precis vad man ber om, otroligt kul att få rida en som kan. Idag red jag henne för andra gången, och det gick betydligt bättre än första gången, fick till ren tölt och traven och galoppen är ju bara to die for. :love:

Sol var sitt vanliga härliga jag idag, vilket är otroligt skönt efter gårdagens totalkatastrof! Igår var jag helt uppgiven, och var beredd att skicka iväg henne till någon som vet vad de håller på med för det blev bara fel hela tiden när jag red.
Så idag skulle jag egentigen bara rida henne bort till ridhuset (vilket bara är tvärs över vägen) och sen skulle duktiga stallkompisen få jobba henne. Men det kändes så bra så jag fortsatte, och idag gick det väldigt mycket bättre. Kändes så otroligt skönt, och jag har hopp om framtiden igen.

Jag vill ju så väldigt gärna kunna själv, med lite hjälp såklart, men samtidigt så är det verkligen jätteviktigt att hon arbetar rätt nu så jag vill liksom inte göra fel, då får någon annan göra det istället.

Alltså går det annat än vara kär i den där hästen?! :love: Han fick mig på fall redan i somras. Hoppas på många fina Vaki bebisar nästa år i stoooooor färgskala ;)

Vilken fantastiskt fin häst! En sådan vill jag också ha...

fast jag gillar mina skruttar och härom dagen när jag red Isa visade hon en så trevlig trav att jag inbillar mig att det finns lite kapacitet i henne också. Inte i paritet med det här, men ändå.

Rom byggdes inte över en dag :laugh:

Idag va ni duktiga båda två!

Är dock lite putt över att min häst inte omnämns bland gårdagens hästar haha!
Han e fin även om han va olydig igår :devil: hihihi

*kl*

Just nu går det bara så där himla bra med hästarna :D
Allting flyter på sjukt bra, Odinn är en dröm just nu :love:

Draken utvecklas i gigantiska steg, sjukt skoj.:D
Just nu är allt på Topp!!! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
502
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 262
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar