Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Kl

Idag flyttade en ny häst in på gården, och inte vilken hingst som helst utan en supersnygg hingst som heter Ylur! :D

Görsnygg va han, fick gosa med honom en stund i stallet på kvällen och jisses vilken man!! Han var hur lugn och cool som helst, en riktig fining!

Yes, det är Buke-Ylur. Haha, för alla hästar på forumet får ju liksom ett extra påslag på namnet. Istället för att sätta gårdsnamnet blir det automatisk ett "från buke" när man diskuterar hästar irl. :p

Jag visste inte att han sålts, det måste gått kvickt :) Trodde han fortfarande var kvar här nere hos valvis :)

Hade jag haft möjligheten att köpa en sån fining hade jag nog inte behövt så lång betänketid. ;)

Tyvärr.. visar inga mer ridbilder här inne på Bukefalos.
Men för er som verkligen vill se kan skicka ett PM så kan ni få se bilder via PM.

Fansen kan prenumerera alltså? Du förnekar dig inte:rofl:

Du lägger ut ridbilder och basunerar ut för alla att det de ser är något unikt och fantastiskt, när sedan några ridkunniga människor inte blir särskilt imponerade så blir du putt och ska straffa dem genom att inte lägga ut fler bilder:D

Yes, det är tanken. Läser just nu in de ämnen jag inte har från gymnasiet, vilket är sjukt tråkigt. Men det är bara att göra. Såg att du har en kandidat i veterinärmedicin, grattis till det!

Vad kul! Läsa in ämnen är aptrist, men måste göras.
Se till att komma in så blir vi kollegor. Om jag ser till att göra klart min utbildning någon gång :angel:

Någon som har koll på vad spatt heter på engelska?
Har kommit på att det vore kul att kolla vad forskningen internationellt säger men behöver då rätt sökord...
har tillgång till PubMed som är en bra databas med en hel del veterinärmedicinskt.

Om jag inte minns fel så har jag läst bone spavin. Sätter dock ett litet ? efter, men om du testar och söker så märker du ju ganska fort om det är fel.

Tack till dig och Elina8. Ska testa imorgon när jag är på jobbet (det är där jag har PubMed)!
Alltid spännande att lära sig något nytt.
Min fjording Betty, som jag tvingades avliva i somras, hade ju haft fång. Så jag läste på det jag kunde hitta om den sjukdomen (fast det blev inte så många "sanningar" utan mest fler frågetecken vilket i och för sig är av intresse det också). Och nu har jag kommit på att jag vill veta mer om spatt.
Jag har ingen häst där jag misstänker det, men kunskap är inte så tungt att bära.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
11 703
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve