Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Usch vad tråkigt, hoppas verkligen att ni hittar orsaken...

KL*

GAH! Det strular med uppladdningen, jag är supertaggad på att se filmerna nu!! Har fått en bild iafll.
009.jpg

Vad skönt att ha dem så nära att man kan hälsa på. Får hoppas att du kryar på dig ordentligt så du får krama hästen istället. :)

Nej, vad tråkigt. Hoppas verkligen att de hittar vad som är fel så att de kan göra något åt det.

Stort lycka till, stackars lilla Odinn

Helt otroligt, Sol gick jättebra idag också!! :eek::love:

Hade samma pad idag som i förrgår, vet inte om det är den som gjorde det eller om det bara släppte efter träningen, nu tänker jag rätt igen så förhoppningsvis har det hjälpt.

Så idag har vi tränat på skänkelvikning, öka och minska volter, och fram och bakdelsvändningar. Hon var så duktig min lilla solstråle! :D

Imorgon bitti blir det ett litet pass igen, sen blir det vila tills tisdag, då blir det lektion igen. :)

Kul att höra om framsteg! :)

KL.
Jag HATAR mitt liv just nu, så jäkla olycklig. Varför kan saker aldrig gå som planerat... :cry:

Haha ja men är det något han har så är det framåtbjudning och glimten i ögat ;) Det är så tråkigt att det aldrig går så bra som man vill så fort man skall få se det själv bara. För när han väl är lite mer kontaktbar så man kan rida ihop honom så är han riktigt LÄCKER för att vara en gammal gubbe! Rolig är han minst sagt alltid iafll!

Väntar fortfarande på den andra filmen där hela ritten är med, där finns det nog mycket kul att se!

Och ja, vad har hänt?!

Senast ändrad:

Har nu i princip fått möjligheten att flytta till ett perfekta ställe utanför Stockholm för att jobba där + stallplats, men jag kan/får inte ta Bloffe med mig.

Han är ju fortfarande till salu och ägarna vill ju så klart få "loss" de pengar de investerat i honom från första början. Dvs. att jag tar honom på foder och med till Sverige är inte en möjlighet.
Så nu måste jag välja; flytta till Sverige och förlora Bloffe eller stanna kvar i Finland och förlora honom anyway med största sannolikhet :cry:

Jag hatar det här, kan inte ens beskriva hur jävla arg jag blir på livet när sådant här händer.

Usch fy och blä! Det där lät inte alls kul. Har du ingen möjlighet alls till att få loss pengar till att köpa honom eller ta honom på avbetalning?

Önskar att jag kunde hjälpa! :(

Fast mitt smugglingserbjudande står ju såklart kvar!!

Vad tråkigt! :cry:

Gissar att du inte har möjlighet att låna pengar. Jag vet hur det känns att riskera att mista sin häst. Jag blev ju tvungen att köpa Godi bara för att jag inte klarade av att se honom säljas till någon annnan. Jag hade egentligen inte alls tänkt köpa häst, trodde inte jag skulle klara av det själv, men jag är glad att det blev så ändå. Hade ju dessutom jättebra stöd från förra ägaren.

Förstår ju såklart ägarna också, du har inte möjlighet att spara ihop pengar över ett år eller så? Är de villiga att låta dig låna honom den tiden i så fall, eller måste de ha pengar NU?

Jag har 1000 kr på mitt konto just nu. Kanske jag kan köpa en andel med den summan, ena örat typ?

Jag har helt skriftligen inga pengar för tillfället, och är dessutom arbetslös som ni säkert förstått vid det här skedet. Skulle säkert få köpa honom på avbetalning, men vad betalar jag med när jag inte har inkomster. :confused:

Skulle han helt enkelt ägas av nån som inte vill ha pengarna loss från honom, så skulle ju problemet vara löst. Någon gammal gumma någonstans ute i skogen som vill äga en söt liten mulle men inte rida själv så hon ger ut den på foder. Oh, om situationen bara vore så ideal....

Förstår ju såklart ägarna också, du har inte möjlighet att spara ihop pengar över ett år eller så? Är de villiga att låta dig låna honom den tiden i så fall, eller måste de ha pengar NU?

Problemet är ju hur jag skall spara ihop minst 80 000 kr på ett år utan inkomster... Skulle jag stanna kvar i Finland för att jobba och såmed spara ihop pengarna skulle ju nuvarande ägarna måsta ha Bloffe kvar och hela tiden betala utgifter för en häst de inte rider....
Den tanken tror jag inte att de är allt för positivt inställda till. :(

Jag förstår vad du menar, jag satt lite i samma situation i våras, men fick ju turen att ta min på avbetalning under en lång tid så det löste sig ändå.

Hoppas verkligen att det löser sig för er med!!!

Dessutom är jag lite rädd för att göra valet och faktiskt köpa honom när jag inte vet hur min ekonomiska situation kan ändras.
Så har jag ju planer på att åka någonstans för att studera efter mellanåret, så vad skulle jag göra med hästen då? :crazy:

Jobbigt läge.

Jag var också arbetslös när jag köpte Godi, men han kostade ju inte 80' utan 30. Och jag hade fördelen att ha honom nästan gratis i det stallet där jag hjälpt till i flera år. Plus att jag hade sparpengar som jag kunde plocka ut och lägga på en häst.

Ska du plugga här eller utomlands? Om du ska resa så kan det ju bli svårt med häst, om du inte lämnar ut honom på foder då.

Vet att jag borde ut och studera igen men har ingen jävla aning om vad eller vart. Lite jobbigt.

Skulle jag köpa honom, sedan åka bort för att studera och ge ut honom på foder så skulle det ju inte vara så farligt, men tänk om jag inte skulle hitta någon fodervärd? Han är trots allt inte den lättaste hästen och man behöver ganska långa nerver med honom ibland.... Säkert skulle det hittas någon duktig men sen finns det ju alltid så många "but.." - faktorer...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
2 973
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 589
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
59 479
Senast: zassoo
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 009
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka