Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17
Vad härligt, STORT grattis!!
Vad härligt, STORT grattis!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det du gör är det absolut svåraste och osjälviska man kan göra för sin häst. Stor eloge till dig och alla andra som tänker mer på hästen än på er själva.
Men jag är inte egoistisk när jag behåller två av mina tre hästar för i så fall skulle alla som har hästar vara egoistiska.
Jag skulle som sagt inte klara av livet utan dem och speciellt då Thengill.
Det handlar inte om att vara egoistisk jag gör helt enkelt allt för att kunna behålla dem för jag skulle som sagt inte må bra utan dem.
Förstår absolut din ståndpunkt, men du har ju guldläge som har hästarna hemma. Snart blir det verklighet för mig också (igen, bodde ju hemma på gården hos mamma fram till mina sena tonår).
Att ha kass ekonomi, mycket att göra i skola/jobb och dessutom vara inackorderad- kanske med lång restid, kanske med en massa folk och hästar man inte trivs med, kanske med en massa pass i stallet där man ska släpa andras hästar in och ut ur hagar... ja, då är det inte så kul och jag har varit less många gånger och undrat vad jag gör egentligen
MEN, om ett par månader är huset klart och då bor jag med hästarna utanför dörren- det längtar jag efter! Då blir slipper jag ju jobbiga "måsten" och får allt det jag gillar. Kunna rida när man vill, kunna kila ut i pyjamas och pussa hästarna godnatt, osv osv
Pratade med Viljas tränare alldeles nyss och damen sköter sig jättebra och att tölten inte är långt bort nu. Dom sa att hon är jätterolig att arbeta med och att hon älskar det.
Saknar dock min skrutta även om det har varit skönt att vara utan henne denna vecka då hjärnan min är full av snor och lungorna är fulla med slem...
Fördelen med att ha dom hemma är att du kan göra allt när du själv vill göra det
Saknar att ha eget stall men en vacker dag ska jag ha det så igen! Men kanske inte en en gård med 50- 100 hektar mark och 17 st hästar. Denna gång nöjer jag mig med att ha 2 hästar och typ 4-6 hektar mark
Vad roligt!!
Kan/får du åka och hälsa på och ser hur det går? Eller blir det julafton när du får hem henne?